Beginnend wespennest?

14-08-2015 12:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon ontdekte iets, waarvan hij denkt dat het een wespennest is. Als ik google op afbeeldingen dan lijkt het er inderdaad op! Het is alleen heel klein, nog geen 3 cm. Het lijkt me dat een wespennest groter is??? Verder is er geen ' leven' bij te bekken, dus geen wesp te zien..

Wat denken jullie? En wat kan ik het beste doen ermee?
Met een grote spatel oid in een pot krabben en dan in een emmer water onder water stoppen. Misschien is ie leeg, misschien niet, maar het beginnetje is dan al meteen weg voor het groter wordt.
In je huis of buiten? Heb je een foto?
Het is in de schuur. Maar is echt maar een heel klein bolletje....

Lijkt hier op: http://wespennestbestrijd ... ennest-verwijderen-31.jpg
Ja dat is onmiskenbaar een wespennest

Kleine bolletjes worden groot. Beter om het nu al meteen te verwijderen. Nu kun je het nog zelf. Later ook wel, maar dan moet je iets meer stalen zenuwen hebben zeg maar.
Zie je 's avonds, tegen zonsondergang, ook niets in- en uitvliegen?
Blijf er eens een half uurtje bij zitten De rechtmatige bewoner meldt zich vanzelf. Zelf zou ik eens googlen op eikenblad gal.
iedereen leest mee
Ik zou het zeker voor het onzekere nemen en het weghalen.
Niet gaan weghalen, tenzij je echt zeker weet dat er geen wespen in zitten. Poosje posten dus. Het is trouwens laat in het seizoen voor een beginnend wespennest. Misschien was het dat wel maar is het verlaten door de wespen en nooit afgemaakt.
Heb de gok gewaagd. Met een schepnet met heeeele lange steel hem eraf gehaald. Was helemaal uitgedroogd en geen leven in te bekken. Ben opgelucht, want ben als de dood voor wespen!
Da's goed afgelopen. Dan kun je nu weer met een gerust hart de schuur inlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven