Skateboarden/ Longboarden

15-08-2015 10:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In welke topic dit onderwerp hoor weet ik niet zo goed, want ik zie eigenlijk geen topic Sport of Vrije Tijd.

Anyways: is er iemand op dit forum die aan skateboarden/ longboarden doet?
Ja, ik! Vooral long distance, ik doe graag tripjes van 50 km, met uitschieters naar 80.

Een kennis maakt zelf boards en hij heeft voor mij een double drop plank gemaakt en daar heb ik extra grote wielen onder. Zo ga je lekker hard! Ook heb ik gemerkt dat het beter is voor je enkels om geen skateschoenen te dragen, maar hardloopschoenen. Dan kun je ook zonder pijn op je hak remmen.
Doe je het al lang? Was het makkelijk om te leren?
Nu een jaar of 4. Ik ben motorisch niet zo handig maar mijn toenmalige geliefde deed het en ik was knalverkiefd en wilde het ook leren. Het ging verbazingwekkend makkelijk. Een longboard us best stabiel. Een andere vriend stuurde me diezelfde week van de hoogste helling in de omgeving en toen ik dat zonder te vallen had overleefd dacht ik: als ik dit kan, kan ik alles, en toen ben ik kilometers gaan vreten. Ik doe bijna alles wat een ander mens op de fiets doet op mijn longboard, behalve als ik naar de kroeg ga, dan fiets ik wel. De meeste van mijn broeken hebben slijtplekken aan de zijkant op mijn heup van het longboard dragen ;)

Ik ga net zo hard als een fietser en stroom goed mee met het verkeer. Zorg dat je goed en snel kunt remmen en zorg voor lampjes in het donker.
Haha cool!

Ik doe het net (skateboarden). Vandaag een paar uur geoefend en het is nog best lastig, maar ik moet er feeling mee krijgen

Welke omgeving doe je het?

Ik woon in de stad dus een plek met goed asfalt was nog best lastig te vinden :p
Ps. hoe oud ben je?

Ik ben 28 en wilde het al langer, maar nu dacht ik nu of nooit
Ik ben 27. Ik ken ook een man van 40 die longboardt.

Ik woon ook in de stad, juist daar is het asfalt redelijk nieuw. Ook maak ik vaak lange tochten van stad naar stad. Ik kijk dan op google streetview om te kijken hoe het asfalt er bij ligt. Als er kilometers lang klinkers zijn is het geen doen. Skateboarden kan ik nauwelijks, het voelt voor mijn gevoel heel instabiel! Omdat de vieltjes kleiner zijn kun je er ook minder goed lange afstanden mee afleggen.
Daarom. Je bent nooit te oud om iets te leren :D
En het is nooit te laat voor een nieuwe hobby. Het is heel goed voor je conditie. Ik heb intussen benen van staal ;)
you've got one new mail ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven