Op de bonnefooi

15-08-2015 00:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Heeft iemand leuke tips? Mijn vriendin en ik willen vanaf volgende week voor een dag of 4/5 op de bonnefooi weg. We gaan met de auto en willen graag slapen in een huisje/hutje/bed&breakfast/hotel, in elk geval iets met een eigen douche/wc en een lekker bed. Voor de overnachtingen willen we maximaal 400 euro uitgeven voor 2 personen. Duitsland spreekt ons wel aan en is niet te ver weg. Sauerland kennen we, maar we willen nu graag ergens anders naartoe en we zijn verder niet bekend in Duitsland. Waar is het mooi en leuk en waarom? En is het wel een goed idee om op de bonnefooi te gaan in augustus?

Alvast bedankt!
Mooie streek in Duitsland vind ik het Zwarte Woud, heerlijk voor de zomer. Het seizoen loopt op zijn einde, het zal dan toch wel weer lukken om iets te vinden.
Dankjewel reisa! Wat is er leuk in het Zwarte Woud, welke steden/dorpjes? Waar sliep jij?
Eifel is leuk: je hebt de Maaren (vulkaanmeren), de geysir van Andernach en heel veel bezienswaardigheden rondom het thema vulkanen.

Zwarte Woud is echt super!

Ik vind de regio rondom Trier ook leuk. Trier is mooi, Saarburg, Kastel Staadt en je zit ook zo in de kitschige moezeldorpjes of in Luxemburg.

Harz is schitterend, maar vaak wel tricky met het weer. En je hebt er geen vergezichten, iets wat je vanuit het Sauerland wellicht wel gewend bent. Als Noorderling vind ik het ontbreken van ver zicht soms heel erg lastig
Teutoburger Woud is ook leuk: je hebt er veel leuke stadjes (Lemgo, Vlotho, Rinteln, Detmold) en je hebt de Externsteine (heel bijzonder) en het Hermannsdenkmal.

Ik ben echt ongelooflijk pro-Duitsland als vakantiebestemming
Wij zijn net terug van een klein plaatsje bij de Moezel. Heerlijke streek, bij de wijn boertjes thuis wijn drinken, die hebben vaan ook een slaapplaats, goedkoop maar erg lekker eten.

Ga dan niet naar die grote plaatsen (Cochem, Trier etc) maar juist die kleine dorpjes zijn zo leuk!
quote:barbaracartland schreef op 15 augustus 2015 @ 00:15:

Eifel is leuk: je hebt de Maaren (vulkaanmeren), de geysir van Andernach en heel veel bezienswaardigheden rondom het thema vulkanen.

Zwarte Woud is echt super!

Ik vind de regio rondom Trier ook leuk. Trier is mooi, Saarburg, Kastel Staadt en je zit ook zo in de kitschige moezeldorpjes of in Luxemburg.

Harz is schitterend, maar vaak wel tricky met het weer. En je hebt er geen vergezichten, iets wat je vanuit het Sauerland wellicht wel gewend bent. Als Noorderling vind ik het ontbreken van ver zicht soms heel erg lastig Dat klinkt goed, dankjewel barbaracartland! Ik heb ook graag ver zicht . Misschien kunnen we Eifel en het zwarte woud en Trier combineren? Wat heb je in Harz wel? Teutoburger woud moet ik opzoeken, nooit van gehoord ;).
quote:_nut_ schreef op 15 augustus 2015 @ 00:16:

Wij zijn net terug van een klein plaatsje bij de Moezel. Heerlijke streek, bij de wijn boertjes thuis wijn drinken, die hebben vaan ook een slaapplaats, goedkoop maar erg lekker eten.

Ga dan niet naar die grote plaatsen (Cochem, Trier etc) maar juist die kleine dorpjes zijn zo leuk!Dankjewel nut! Misschien kan de Moezel er ook nog bij.. haha. Misschien moeten we langer gaan . Hoe regel je dat bij de wijnboertjes?
In de Harz heb je superveel thermen en sauna's, maar dat moet je net leuk vinden. Verder heb je een paar Unescostadjes (Quedlinburg en Goslar, meende ik), die echt heel mooi en oud zijn. Daarnaast kun je in de omgeving van Thale heel leuk met de kabelbaan de berg op.

Eifel, Trier en Zwarte Woud zou echt wel een roadtrip worden Ik ben dit jaar nog een week in het Zwarte Woud geweest en ik heb echt elke dag leuke dingen gedaan, er is zoveel te doen.
quote:barbaracartland schreef op 15 augustus 2015 @ 00:29:

In de Harz heb je superveel thermen en sauna's, maar dat moet je net leuk vinden. Verder heb je een paar Unescostadjes (Quedlinburg en Goslar, meende ik), die echt heel mooi en oud zijn. Daarnaast kun je in de omgeving van Thale heel leuk met de kabelbaan de berg op.

Eifel, Trier en Zwarte Woud zou echt wel een roadtrip worden Ik ben dit jaar nog een week in het Zwarte Woud geweest en ik heb echt elke dag leuke dingen gedaan, er is zoveel te doen.

We vinden een roadtrip wel leuk, mits het een mooie omgeving is. Verder willen we vooral leuke dorpjes/stadjes bezoeken, wandelen/eventueel fietsen huren, lekker eten en bijkomen. Als we één gebied moeten kiezen van alles wat je opnoemt, welke wordt het dan?

Mij klinkt het allemaal leuk in de oren.. haha.
Er zijn zoveel mooie regio's:

- De Harz: in het midden van Duitsland. Je hebt hier een oude stoomtrein, de hoogste berg van Midden Duitsland nl de Brocken (die vroeger in Oost Duitsland lag) en de grens liep ook door de Harz, dus aan de ene kant heb je de typische Oost Duitse dorpen en aan de andere kant de modernere West-Duitse stadjes. Steden die je kunt bezoeken zijn oa Braunschweig (aan de voet van de Harz), Schierke, Thale, Quedlinburg, Torfhaus (niet echt een dorp maar een ski station en mooi wandelgebied) Braunlage, Wernigerode, Goslar, Clausthal-Zellerfeld. Je kunt ook heerlijk wandelen in de Oberharz.

- Je kunt ook naar het Oosten gaan, naar Sachsen en/of Thueringen. Je hebt daar het Nationale park de Saechische Schweiz en je kunt ook de steden Leipzig en Dresden bezoeken. Deze steden zijn nu nog niet zo duur maar ze worden in een rap tempo toeristisch en dan stijgen de prijzen al. Je kunt er nu nog behoorlijk goedkoop overnachten als je goed zoekt.
Ik weet niet eens meer in welke streken alle plaatsen liggen maar rond Regensburg, Dresden, Leipzig of meer naar het noorden Hamburg en Lübeck,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Liubi en nlies, jullie ook bedankt voor de tips! Lastig.. wordt het zuid, oost, midden? Ik ga er een nachtje over slapen
Wij zijn net terug uit het Zwarte Woud, ontzettend mooie streek waar heel veel te doen is. Freiburg vond ik een leuk stadje, en Titisee is een soort Valkenburg aan een meer. Mooie toppen, de Feldberg is de hoogste en kun je met een kabelbaan naar toe. In Triberg vind je enorm veel koekoeksklokken en houtbewerking. Ook kun je daar een mooie wandeling maken naar de hoogste waterval van Duitsland. Indien jullie van pretparken houden: Europapark! In Gutach is een mooi openluchtmuseum en in Wolfach zit een glasblazerij waar je voor 15 euro zelf een vaas kunt blazen. Vlak over de franse grens in Selestadt ligt een prachtig kasteel; Haut Koningsbourgh. Colmar en Mulhouse zijn ook de moeite waard.

Al met al, het Zwarte Woud vonden we fantastisch! Maar de streek rond Moezel en Rijn eigenlijk ook. En het Teutoburgerwald en Lüneburger Heide was ook mooi...

Succes met jullie keuze ☺
Zwarte woud is echt mooi! Weet niet meer waar we precies zaten, maar vond het echt prachtig
Zwarte woud is zeker een aanrader. Je vindt overal pensions waar je meestal ook erg lekker kunt eten. Feldberg is erg toeristisch maar er zijn ook andere plaatsen, Todtnau, Müggenbrün. Freiburg is een mooie stad. Je zit ook vlak bij Basel (Autobahn vignet nodig). Een andere leuke plaats in de regio is Lörrach, vlak bij de Zwitserse grens.
verba volant, scripta manent.
Thuringen!

Heel veel wandelroutes die goed staan aangegeven met bordjes.

Leuke dingen te doen zoals een voormalige ddr bunker bezoeken. Ijzererts mijn die je kan bezoeken.

Bergbaan treintje met een stijgingspercentage van 25%.

Er zijn ook leuke stadjes in de buurt maar daar ben ik zelf niet geweest.
Sjansje, MN-99-MN, Marianne Davids en sugarmiss, ook jullie heel hartelijk dank voor de gegeven tips! Het wordt waarschijnlijk het Zwarte Woud .

Hebben jullie ervaring met op de bonnefooi een accomodatie vinden in die regio?
quote:Neilucsam schreef op 15 augustus 2015 @ 18:51:

Sjansje, MN-99-MN, Marianne Davids en sugarmiss, ook jullie heel hartelijk dank voor de gegeven tips! Het wordt waarschijnlijk het Zwarte Woud .

Hebben jullie ervaring met op de bonnefooi een accomodatie vinden in die regio?Dat lukte ons zelfs midden in het wintersportseizoen. Ik denk wel dat het in bijv. Titisee Neustad lastiger is dan in de kleine plaatsen in de omgeving van Feldberg. Feldberg heeft veel hotels en pensions maar ook Todnau en Müggenbrün: http://www.zoover.nl/duit ... u-muggenbrunn-zwarte-woud
Als je iets moois zoekt is het eventueel ook een optie om richting Luxenburg te rijden?

Ik vind Vianden erg mooi en ligt aan de grens met Duitsland.
quote:Neilucsam schreef op 15 augustus 2015 @ 18:51:

Hebben jullie ervaring met op de bonnefooi een accomodatie vinden in die regio?

Wij zaten op een camping, dus daar heb je denk ik weinig aan. Verder is het Zwarte Woud best groot, het ligt er denk ik ook aan waar je naar toe wil.

Een aanrader vond ik de site van een nederlands gezin wat in het Zwarte Woud woont: www.puntjes.de Daar staan ontzettend veel leuke tips en bezienswaardigheden op.
quote:Zwartvlekje schreef op 15 augustus 2015 @ 19:05:

Als je iets moois zoekt is het eventueel ook een optie om richting Luxenburg te rijden?

Ik vind Vianden erg mooi en ligt aan de grens met Duitsland.En Esch sur Sure.
Bij Todnauberg vind je de hoogste waterval van Europa, je kunt er halverwege Todtnau en Todtnauberg je auto neerzetten op een parkeerplaats in een bocht van de weg, dan nog een meter of vijftig lopen, daar vind je een kiosk en een terrasje (wel dikwijls gesloten). Daar loop je langs over een smal pad en dan kom je bij de waterval, je kunt helemaal omhoog via bruggetjes. Onderweg kun je uitpuffen op één van de bankjes. Wat wel ontzettend jammer is, is dat er enorme stukken bos zijn gekapt langs de weg, zogenaamd omdat het gevaarlijk zou zijn maar het ging uiteindelijk gewoon om het hout. De mensen uit die streek zijn er ook helemaal niet blij mee.
quote:MarianneDavids schreef op 15 augustus 2015 @ 19:15:

[...]

En Esch sur Sure.

Ook een mooi gebied.

Ik heb altijd het gevoel alsof ik heel ver weg op vakantie ben als ik in Luxemburg zit terwijl ik naar Groningen langer onderweg ben.
Wauw, wat een fijne tips allemaal weer, enorm bedankt wederom! Dit helpt ons enorm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven