Samen beginnen

17-08-2015 13:44 11 berichten
Dag allen,

Vandaag een bezichtiging gehad en als alles meezit hebben we 16 september een huurhuisje. Kei spannend! Voor de bezichtiging werd ik heel enthousiast over het idee, nu het zo dicht bij komt vind ik het heel spannend en krijg ik de neiging terug te krabbelen.

Het huurhuis ligt niet even naast de deur (van mn ouders) en is in een plaats die eigenlijk voor beide heel nieuw is. Ik ben altijd moeilijk geweest met nieuwe gebeurtenissen. Kan ik slecht tegen en raak er gewoon gespannen door. Ben dus opzoek naar oppeppende schoppen onder mijn kont hoe geweldig het is om samen ergens te starten en te gaan ontdekken of misschien leuke verhalen van andere?
Alle reacties Link kopieren
Wat noem je "niet naast de deur"? Tien minuten fietsen of honderd kilometer met de auto?
verba volant, scripta manent.
40 minuten rijden met de auto, valt reuze mee hoor..
Oh, leuk joh!

Samen een nieuwe start, een eigen huisje.

En tuurlijk is dat spannend en eng, dat herken ik wel. Maar ook weer een nieuwe stad om te ontdekken, nieuwe inspiratie, nieuwe mensen. Het is even doorbijten, maar dan wordt het vanzelf steeds leuker.
heerlijk dalijk lekker je eigen meubeltjes, je eigen regeltjes, je niet hoeven aan te passen aan de regels van anderen, uitnodigen wie je wilt etc, misschien een huisdier erbij. En gelukkig heb je tt. een telefoon, internet (skype) dus als je wilt kan je iedere dag even bellen skypen met je ouders.

En vergeet niet ieder nieuw begin is spannend schouders eronder en ga je nieuwe begin aan met een glimlach
Wat betekent 'niet even naast de deur'?
Klinkt alsof jullie vanuit het ouderlijk huis komen, en nog geen van beide ooit zelfstandig heeft gewoond. Dat zou mij persoonlijk eerder een bezwaar zijn dan afstand en de hele mikmak.
Het is ook spannend!

Voordeel is wel dat het een huurhuis betreft, waar je, in tegenstelling tot een koopwoning, vaak wat makkelijker vanaf kunt mocht het om wat voor reden dan ook nodig zijn.
Ik ben vier maanden geleden ook verhuisd naar een andere stad voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden wonen nu niet meer naast de deur, maar toch ben ik nog steeds heel blij met deze beslissing. Een nieuwe stad leer je vanzelf kennen en met een beetje geluk ook leuke nieuwe mensen. Waag de stap, onderneem veel activiteiten en ontdek leuke plekjes en nieuwe mensen!
Wat ontzettend leuk

Contact houden is gelukkig erg makkelijk tegenwoordig, en je kan het ook helemaal je eigen ding maken. Er zijn trouwens vast ook wel vertrouwde dingen die je meeneemt al zijn het maar je eigen dvd's, boeken, laptop, kleding. Toen ik op mezelf ging wonen had ik al van alles bij elkaar gespaard, en dat is dan toch ook al wat meer bekend. En echt hoor, je groeit er zo in, en voor praktische problemen kan je zo je ouders bellen of hier een topic aanmaken
Thanks voor de positieve reacties ^^ Het klopt inderdaad dat het tegenwoordig makkelijker is om contact te behouden en nieuwe mensen ontmoeten gaan we daar sowieso

@Sharon, wij komen inderdaad allebei vanuit ons ouderhuis. Het is een bewuste keuze geweest om niet eerst ieder zelfstandig te gaan wonen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven