Kletsen over Geocaching?

21-02-2013 23:03 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames hier die aan Geocaching doen?

Geocaching is een spel waarbij 'schatten' worden verstopt die gevonden kunnen worden door het invoeren van de juiste coordinaten in een GPS apparaat of een Geocaching App op je smartphone. Soms krijg je de coordinaten cadeau, soms moet je eerst nog een puzzel oplossen of een wandeling maken en vragen beantwoorden voordat je de juiste coordinaten krijgt. De 'schat' is een box of koker waarin je een logrol vind waar je je naam en datum kunt achterlaten wanneer je de cache hebt gevonden.

Mijn vriend en ik vinden het een leuke hobby. Je vind de caches wereldwijd. En je komt zo op plekken waar je anders niet zo snel komt. Ook maak je zo ongemerkt veel wandel of fietskilometers.

Misschien leuk om hier in dit topic over deze hobby te kletsen?
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Hier ook standaard :

Pincet

Pen

Meuk voor in de cache

Magneet

Handschoentjes

Spiegeltje op een telescoopstok

Schoonmaakdoekjes

Extra batterijen!

Soms nog een uv-lamp

Hier zit het ook in de cache-tas idd laatste tijd niet zo veel meer gecached eigenlijk. Op vakantie in St. Malo nog een stel op de stadsmuur en er omheen. Dat was wel heel leuk! Dochter vind het ook leuk! Loopt ze rond met de gps en volgt ze de pijl. En aan het eind natuurlijk mee zoeken!
quote:Sun.lover schreef op 16 augustus 2015 @ 19:58:

Ik ben net terug van een weekendje Brussel. Leuk stad en daar hebben we ook 6 caches gevonden. Leuk om zo de verschillende verstoptechnieken te ontdekken. Mijn man wordt ook steeds enthousiaster .

Multi's durf ik nog niet aan.daar hebben wij er ook een aantal. Bij Manneke pis ergens en bij Janneke pis. Dat was echt een heel smerig hoekje! En in de poot van het atomium. Maar volgens mij zijn die allemaal weg.
quote:Sun.lover schreef op 16 augustus 2015 @ 19:58:

Leuk om zo de verschillende verstoptechnieken te ontdekken. Mijn man wordt ook steeds enthousiaster .

Multi's durf ik nog niet aan.

Waarom niet? Niks engs aan hoor

Kijk naar de moeilijkheid, er zijn er ook voor beginners. Doe een multi met niet te vel vragen zodat je ook niet te veel fouten kunt maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij mij duurde het ook even voor ik me aan multi's durfde te wagen. Nu vind ik deze caches het leukst! Inderdaad makkelijke, korte multi's doen in het begin. Beetje vertrouwen in krijgen en dan wordt het steeds makkelijker en leuker! Er zijn veel mooie stadswandelingen als multi. Ga je toch op een andere manier kijken, ook leuk in je eigen woonplaats (als daar multi's zijn).
Voor later, als ik meer ervaring heb, lijkt een multi me erg leuk. Maar eerst oefenen.

Ik moest vandaag lopend boodschappen doen omdat ik mijn fiets donderdagavond met het noodweer op mijn werk heb laten staan. Toen gelijk maar zo gelopen dat ik ook 2 caches kon zoeken. Ik heb ze gevonden :-D. Zo wordt boodschappen doen in de regen leuk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Geocachen jullie met een GPS-apparaat of met telefoon? Ik heb alleen de app (c:geo) op mijn telefoon maar die GPS is verre van nauwkeurig. Nog 26 m naar links, oh nee toch 5 m naar rechts. ..

Ik heb een Samsung S4 trouwens.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik gebruik een gps van garmin. En mijn telefoon om Wherigo's te lopen, dat kan niet met mijn gps. De c:geo app heb ik ook, handiger bij paperless cachen dan alleen de garmin.
Wij hebben deze : https://www.conrad.nl/nl/ ... t-gpsmap-64s-1168653.html

En iedereen om ons heen ook telefoon vind ik niet prettig. Inderdaad niet zo nauwkeurig.
Ik gebruik mijn telefoon. Dus soms wat langer zoeken 😉
Jeetje DH, dat is flink aan de prijs

Wij zijn beginners, we vinden het wel leuk maar omdat het niet altijd lukt valt het soms wat tegen. Met een beter apparaat zal het best beter gaan, maar het is wel veel geld. En vinden we het dan wèl leuk...

Ik zag ze op de site van Bever vanaf ¤160,-, wel minder maar nog steeds een hoop geld.
In memoriam AnnA_C
Ik kan mijn bericht niet aanpassen. Wèl 100% leuk, wilde ik schrijven.
In memoriam AnnA_C
Kun je anders niet een keer een gps van iemand lenen om het uit te proberen? Het werkt zoveel fijner en nauwkeuriger dan een telefoon. Ik denk dat je het met een gps echt veel leuker gaat vinden! Ik heb nooit spijt gehad van die aanschaf.
Nee, we kennen niemand die dit ook doet helaas. Jammer!
In memoriam AnnA_C
Of je zou eens moeten googlen op workshop geocaching. Mocht je bij mij in de buurt wonen dan mag je ook wel een keer mee op pad hoor
Je hebt me wel op een idee gebracht en heb even gegoogled. Bij Bever kun je ze huren voor ¤10 per dag. Ze geven ook cursussen zag ik.
In memoriam AnnA_C
Top! Gewoon proberen dan weet je het.
Ik heb een gps voor als ik echt op pad ga om te cachen, en mijn telefoon voor de 'misschien ligt er hier in de buurt wel een cache'

Maar inderdaad, soms is die frustrerend niet-nauwkeurig.
quote:streepjessokken schreef op 17 augustus 2015 @ 20:52:

Jeetje DH, dat is flink aan de prijs

Wij zijn beginners, we vinden het wel leuk maar omdat het niet altijd lukt valt het soms wat tegen. Met een beter apparaat zal het best beter gaan, maar het is wel veel geld. En vinden we het dan wèl leuk...

Ik zag ze op de site van Bever vanaf ¤160,-, wel minder maar nog steeds een hoop geld.Kijk eens op marktplaats. Wij zijn begonnen met deze : http://www.gpsshop.nl/product/43643/garmin-etrex-h.html

Heel simpel apparaat. Het is de garmin etrex h, maar deze is nieuw niet meer te koop. Wel de opvolger. Maar misschien kan je hem via mo voor een prikkie scoren
Voordeel van een gps vind ik ook dat ze veel robuuster zijn en minder batterijen slurpen. En nauwkeuriger zijn, uiteraard.
Foutje
Onze eerste garmin hebben we van marktplaats voor 25 euro. Die was om te zien of we het leuk vonden. Nu hebben we een garmin dakota 20. En die werkt veel makkelijker, met touchscreen, kostte ongeveer 160 euro.
Wij hebben ook een Dakota 20. Bevalt erg goed.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik heb deze week elke dag op de terugweg van mijn nachtdienst een cache gezocht en gevonden. Dit weekend gaan we mijn stiefzoon kennis laten maken met het geocachen. Ik hoop zo dat hij het ook leuk vindt, dan gaan we dit weekend lekker op pad
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2015 10:36
Reden: spam
% gewijzigd
quote:Sun.lover schreef op 21 augustus 2015 @ 08:45:

Ik heb deze week elke dag op de terugweg van mijn nachtdienst een cache gezocht en gevonden. Dit weekend gaan we mijn stiefzoon kennis laten maken met het geocachen. Ik hoop zo dat hij het ook leuk vindt, dan gaan we dit weekend lekker op pad

Het lijkt me ook leuk voor kinderen, omdat ze een doel hebben om te wandelen: er ligt een schat ergens te wachten, en die moet eerst nog gevonden worden! Achter de pijl aanlopen en de juiste weg vinden is ook leuk.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven