Lekkage

20-08-2015 18:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij snel helpen? Ik heb er geen verstand van.

Ik zie net ik heb lekkage bij de verwarming. Veel water en laminaat is kapot.

Schade zal wel gedekt zijn als het goed is maar kan ik gewoon zelf nu een monteur bellen of eerst de verzekeraar ? Hoe gaat dat.

Ja sorry echt dom maar heb dit nooit meegemaakt eerder.

Dacht vraag het even aan jullie, heb wel gegoogled maar werd er niet veel wijzer van.

Zal vast een domme vraag zijn.
.
Bel verzekeraar gewoon even op. Waarschijnlijk moet je ook zelf een monteur bellen. Kan je er geen ovenschaal of zoiets onderzetten?
quote:veensteker schreef op 20 augustus 2015 @ 18:16:

Bel verzekeraar gewoon even op. Waarschijnlijk moet je ook zelf een monteur bellen. Kan je er geen ovenschaal of zoiets onderzetten?Oh dat is een goeie, heb nu handdoeken neergelegd maar die zijn ook al nat.
.
Ik heb net een verzekeraar gebeld van m'n inboedel een schade expert belt me morgen maar is dit ook niet iets van opstal verzekering die dit dekt? Dat loopt via vve.

Ja ik voel me vrij dom maar dit is weer balen dit.
.
trek de pomp even uit.

Als je lekkage op een hoog punt zit en de leiding al redelijk leeg is, zou dat de lekkage al kunnen stoppen.

Daarnaast zou je via het vulpunt van je cv installatie ook het water kunnen aftappen.

Een monteur is natuurlijk ook geen overbodige luxe
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 20 augustus 2015 @ 18:20:

trek de pomp even uit.

Als je lekkage op een hoog punt zit en de leiding al redelijk leeg is, zou dat de lekkage al kunnen stoppen.

Daarnaast zou je via het vulpunt van je cv installatie ook het water kunnen aftappen.

Een monteur is natuurlijk ook geen overbodige luxe

Ik weet echt niet waar je het over hebt. Pomp? Vulpunt cv?

Ik ga wel even bellen
.
Het is de verwarming trouwens. Daar drupt het
.
de ketel bedoel je ?

als je de pomp van de verwarming uittrekt heb je geen stromend water meer in de leiding.

vulpunt is waar je de verwarming bijvult als er te weinig water inzit, meestal zit dit punt op de douche.

Je radiator heeft dan in de leiding ook een klokje/metertje zitten
Het zal wel de radiator zijn? Ook die kun je leeg laten lopen, maar dat is een stuk lastiger.

Bij ons (lekkage dak deze week) stuurde de verzekering een dakdekker om de schade te bekijken. Wat kapot is moeten we zelf betalen, de verdere schade (schimmel) betaalt de verzekering.
Later is nu
Ja volgens mij is de radiator bijna leeg ofZo want nu zijn het nog maar kleine druppels en dat waterballet heb ik al opgeruimd nu.

Ik zag dat ik de vve kon bellen hiervoor maar dan word je nu doorverbonden naar een noodnummer. Ik denk niet dat het echt nood is aangezien het nu nog maar een beetje water is? Dan zou ik ook morgen ochtend vroeg kunnen bellen toch?
.
Ik belde voor dit soort dingen wel het noodnummer van de vve.
pomp uitgetrokken? die vind het niet fijn als ie droogloopt
Er is net iemand langs geweest en heeft iets gedaan waardoor het niet meer lekt, moet wel vernieuwd worden de radiator maar daar komt hij nog voor terug.

Maar even iets anders, m'n laminaat is helemaal beschadigd, staat bol en ziet er niet uit, ook heb ik nu een beschadiging bij m'n muur (soort gat) omdat hij een knop eraf moest slaan en is nu beetje beschadigd. De laminaat planken die beschadigd zijn, zijn er een stuk of 6. Het is een klein gangetje van 4m2 ongeveer waar dus alleen nieuw laminaat moet komen en ondervloer.

Nu komt er woensdag wel een schade expert kijken, maar is dat niet raar voor zo'n klein stukje? Zouden jullie de muur en het gangetje zelf gerepareerd hebben?
.
Dat repareren doe je zelf.

De schade declareert je wel. Daarom ben je verzekerd
quote:happy-daddy schreef op 21 augustus 2015 @ 14:54:

Dat repareren doe je zelf.

De schade declareert je wel. Daarom ben je verzekerdOke dank je wel
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven