wasmachine lekt

20-08-2015 20:34 21 berichten
De wasmachine van mijn vader lekt. Mijn moeder waste vroeger bij mijn vader, maar omdat deze dus nu kapot is heeft mijn moeder er eentje gekocht en wast mijn vader bij haar. Samen wassen is natuurlijk o zo gezellig.

Nu is mijn vader een prutser en hij wil graag de wasmachine maken. Hij vermoedt dat de lekkage ontstaat door een slechte afdichting bij de afvoerpomp. Er zijn 2 nieuwe ringen nodig, 1 kleine in een U-vorm (geen echte ring dus) en 1 grote.

Het is zijn bedoeling dat ik stad en land afloop op zoek naar die 2 ringen, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat hij bedoelt. Weet iemand of zoiets een naam heeft? Ik kan er niets over vinden bij een online gebruikershandleiding.

Ik zou het erg leuk vinden om die ringen voor hem te vinden, maar ik wil ook niet als een malloot overkomen bij de kluswinkels.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd de deur te sluiten?
Djeezus! Deze is heel moeilijk blijkbaar. 'Andere mogen mij berichten sturen?!'
Gewoon de onderdelen meenemen naar een onderdelenwinkel,of een webwinkel zoeken.

En neem de gegevens mee van de wasmachine type,soort,merk
Vraag hem een foto te maken van de kapotte onderdelen en ga daarmee plus merk en modelnaam van de machine naar de onderdelenwinkel. Is in elke wat grotere plaats te vinden.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Of neem de onderdelen zelf mee inderdaad
Ja, maar die heb ik niet. Mijn vader wil ze ook niet opsturen, want dan kan hij zelf niet meer zoeken.
En een foto maken kan ook niet. Hij is niet erg van de smartphones. Mijn vader is 80. Wel scherp van geest maar niet erg modern.
Nou toch een foto dus. Opgelost!
Dan maak jij de foto
quote:safrat schreef op 20 augustus 2015 @ 20:44:

Ja, maar die heb ik niet. Mijn vader wil ze ook niet opsturen, want dan kan hij zelf niet meer zoeken.Kijk een onderdelenboer heeft natuurlijk ook geen tijd,om jou een stapel boeken te laten zien met allemaal plaatjes.
quote:safrat schreef op 20 augustus 2015 @ 20:45:

En een foto maken kan ook niet. Hij is niet erg van de smartphones. Mijn vader is 80. Wel scherp van geest maar niet erg modern.

80?

Ik zou gewoon een monteur laten komen
Nee monteur is geen optie. Hij heeft er gewoon lol in.

Als hij de wasmachine niet kan maken koopt hij liever een nieuwe dan dat hij een monteur laat komen.
Zelf een foto maken is ook al geen optie?
quote:ClaudeFiolle schreef op 20 augustus 2015 @ 20:46:

Dan maak jij de foto Dat kan wel, maar het duurt een tijd voor ik daar weer ben. Hij woont helemaal in het noorden.
Nou dan heeft hij nog genoeg tijd om zelf te rommelen.
Ja het heeft geen haast. Het gaat ook meer om het kunnen prutsen dan dat de wasmachine daadwerkelijk gemaakt wordt.

Ik bel morgen wel even Miele en ga langs een Handyman.
ik zou het eerst kijken bij dat klepje rechts onderaan, daar zit een filtertje, die verstoppen nog wel eens en daardoor gaat het lekken. Voor andere dingen zeg ik: bel een witgoed reparateur via marktplaats.
quote:-jolijn- schreef op 20 augustus 2015 @ 21:26:

ik zou het eerst kijken bij dat klepje rechts onderaan, daar zit een filtertje, die verstoppen nog wel eens en daardoor gaat het lekken. Voor andere dingen zeg ik: bel een witgoed reparateur via marktplaats.Als je aan de achterkant bij de afvoerpomp lekkage hebt, hoef je niet rechtsvoor naar een eventueel verstopte filter te gaan kijken.
Sorry maar ik heb echt heel erg zitten lachen hierom zoek gewoon zo'n troepwinkel uit met duizenden bakjes rommel, zet je vader in de auto en neem hem mee op een dagje uit. Broodje eten na afloop... iedereen blij! Mocht het niet lukken heb ik nog wel een fietsje in de aanbieding wat opgeknapt moet;)
Laat hem met ringen naar Leeuwarden gaan. Daar zit Auke Rauwerda, die heeft de meest uitgebreide ringen, schroefjes, moertjes en andere onderdelenwinkel die ik ken.
quote:Pepermint_Patty schreef op 21 augustus 2015 @ 06:08:

Laat hem met ringen naar Leeuwarden gaan. Daar zit Auke Rauwerda, die heeft de meest uitgebreide ringen, schroefjes, moertjes en andere onderdelenwinkel die ik ken.Dank je, ik zal het doorgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven