Naar Walibi met regen

25-08-2015 18:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag overmorgen een bezoekje brengen aan Walibi Holland. Dat hadden we al een tijdje gepland staan. Nu zie ik echter dat er vrij veel regen is voorspeld. Wat is jullie ervaring met pretparken en regen? Gaan er zoveel attracties dicht dat het de moeite niet meer waard is om te gaan, of is het juist lekker rustig en is er nog genoeg te doen?

Bedankt alvast! Ik hoop dat alle regen nu vast valt, zodat het overmorgen droog blijft.
Mijn ervaring is dat het niet leuk is. Het is koud en alle attracties zijn kletsnat. je staat dus met je paraplu te wachten, om vervolgens in een badje te gaan zitten (want die plastic stoeltjes komt een plas water in te staan). van regenachtige pretpark-dag herinner ik me vooral veel kou!
Geen goed plan, zonde van je geld. Plan een andere dag en ga lekker naar de film.
Ja en?
Ik vind het niet gezellig. Het verpest de sfeer behoorlijk. Wachtrijen zijn vaak niet overdekt en je kont word zeiknat van de natte attracties.

Het is wel lekker rustig. Dat dan weer wel.
She needed a hero. So that's what she became.
Zit je met z'n 2 en in een zeiknatte achtbaan. Ik denk dat zelfs die schreeuwende hamsters niet op komen dagen voor hun dagelijkse portie klereherrie maken.
Ja en?
Ik ga graag met guur weer maar t liefst wel droog of af en toe een bui. Ivm de wachttijden.

Maar zoals vandaag continu met bakken uit de lucht dan niet
Nou, dat heb ik deze zomer dus gehad ; in walibi gelopen met 4 uur lang stromende regen. Mijn ervaring : lang in de niet-overdekte rij staan, chagrijnige medewerkers en andere bezoekers, natte zitjes, koud, koud, koud. Ook moest ik mijn sjaal af doen (ja echt) in alle attracties. Daar was ik toch wel zo verbaasd over.

Al met al was ik onwijs blij om weer thuis te zijn en baalde ik van het geld wat ik had uitgegeven. Echt ; ik raad je aan om de datum te verzetten. Oh, en ik weet niet of je van plan bent om met het OV naar walibi te gaan? Ook een afrader. Duwen en dringen bij de bus gegarandeerd. Toen ik er was was er een groepje zeer agressieve dames die iedereen aan de kant duwde om maar als eerst in die bus te komen. Drama!
Verzetten natuurlijk. Een mens gaat heus niet dood van een beetje regen, maar je gaat toch ook niet voor je lol heel veel geld uitgeven om de hele dag in de zeikregen in een pretpark rond te lopen.
Gaan natuurlijk, mag je blijven zitten in de achtbanen!
Heerlijk! Die rust!

Goed warme kleding mee, regenpak/goede paraplu, zonnig humeur mee en hoppatee! Gaan!
Als het kan gewoon 's ochtends beslissen. Vaak valt een slecht voorspelde dag wel mee. Even buienradar en het actuele weerbericht bekijken en dan beslissen of je gaat.
Bedank voor de antwoorden . Ik denk dat we inderdaad maar even donderdagmorgen kijken op de buienradar. Ik heb wel erg veel zin om in de achtbaan te gaan, dus hopelijk klaart het nog op
Ik zou gaan en mijzelf er goed op kleden.

Nergens wachtrijen, je kunt overal blijven zitten en het hele park is verder rustig.

Liever zo dan met die enorme hitte gaan en bij elke attractie minstens een uur in de brandende zon moeten staan.
Koop een wegwerpponcho, en maak er een leuke dag van! Een voordeel: Je hoeft niet bang te zijn om nat te worden in de waterattracties. Plus dat de meeste mensen liever gaan met mooier weer, dus dat er minder mensen zijn, dus dat je minder lang hoeft te wachten.

Alleen als het gaat onweren wil er nog wel wat dicht gaan, dus dan zou ik niet gaan.
Ik bel vanmiddag even naar Walibi om te vragen hoe het zit met het sluiten van attracties als het regent. Ik ben niet van suiker en heb een regenjas, maar als alles gesloten is heeft mijn bezoek weinig zin 😎
Met zon moet je daar niet zijn ivm de wespenplaag. Er zijn er al wat door met dank aan Lowlands maar Walibi doet er verder zelf geen bal aan dus ik zou alleen gaan als het regent.
quote:boterbloempje6 schreef op 25 augustus 2015 @ 19:20:

Nou, dat heb ik deze zomer dus gehad ; in walibi gelopen met 4 uur lang stromende regen. Mijn ervaring : lang in de niet-overdekte rij staan, chagrijnige medewerkers en andere bezoekers, natte zitjes, koud, koud, koud. Ook moest ik mijn sjaal af doen (ja echt) in alle attracties. Daar was ik toch wel zo verbaasd over.

Al met al was ik onwijs blij om weer thuis te zijn en baalde ik van het geld wat ik had uitgegeven. Echt ; ik raad je aan om de datum te verzetten. Oh, en ik weet niet of je van plan bent om met het OV naar walibi te gaan? Ook een afrader. Duwen en dringen bij de bus gegarandeerd. Toen ik er was was er een groepje zeer agressieve dames die iedereen aan de kant duwde om maar als eerst in die bus te komen. Drama!Niet cool van die dringende mensen. Gelukkig is het altijd al een stuk minder druk als de meeste scholen weer begonnen zijn. Mijn vriend is ontzettend groot en assertief, die harkt iemand die voordringt zo weer terug de rij in. 'Voorkruipen is niet erg netjes, vind je ook niet?' vraagt hij dan.
quote:Goede-Fee schreef op 26 augustus 2015 @ 08:51:

Met zon moet je daar niet zijn ivm de wespenplaag. Er zijn er al wat door met dank aan Lowlands maar Walibi doet er verder zelf geen bal aan dus ik zou alleen gaan als het regent.Getver! Wat raar dat ze daar niks aan doen. Ze hebben er zelf toch ook last van?
Bedenk je wel dat regen in de achtbaan aan kan voelen als speldenprikken in je gezicht?
I would rather shit in my hands and clap
Ik heb echt wel leuke herinneringen aan regen achtige dagen in pretparken. Geen wegwerpponcho maar lange goede regenjas en goede sneakers aan, geen rijen. Kwam redelijk droog thuis ook nog. Gewoon in goed gezelschap gaan.
quote:brommie schreef op 26 augustus 2015 @ 09:00:

[...]

Getver! Wat raar dat ze daar niks aan doen. Ze hebben er zelf toch ook last van?Wat zouden ze er aan moeten doen dan? Ze kunnen die beesten moeilijk allemaal vergiftigen. Wespen zijn in principe gewoon nuttige beesten. Als je wespen wilt moet je in juni of juli gaan.
quote:anky schreef op 26 augustus 2015 @ 13:02:

[...]

Wat zouden ze er aan moeten doen dan? Ze kunnen die beesten moeilijk allemaal vergiftigen. Wespen zijn in principe gewoon nuttige beesten. Als je wespen wilt moet je in juni of juli gaan.

Er is een plaag daar, dat is wat anders dan wat wespen die er elk jaar zijn.

En ja ze zijn ze gaan verdelgen omdat het het nieuws haalde en je echt niet meer normaal kon lopen daar.

Lowlands was het zat en heeft 180.000 wespen doodgemaakt. Maar het is nog steeds niet fijn vertoeven daar qua hoeveelheid wespen. Dus regen lijkt mij juist heel erg fijn voor TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven