wijziging vliegschema, ongunstig

26-08-2015 15:56 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
empty
Indien 2 dagen later een rechtstreekse vlucht mogelijk is, zou ik dus 2 dagen bij boeken. Altijd lekker als je 'n verlenging hebt na je rondreis.
Shoot first, ask questions later!
ja, maar eigenlijk geen optie ivm werk (weinig vrije dagen van mijn kant) en qua planning/route.
Ja, maar dit is overmacht!

Dan maar 2 dagen onbetaald verlof hoor! Zou daar niet zo mee zitten, dat is 'n verlenging van 2 dagen wel waard. Laat je op je laatste dag nog even alles wassen in je hotel en je kunt lekker uitrusten. Na 'n rondreis kom je anders compleet gaar terug thuis.

Waar gaat de reis eigenlijk naartoe en vanuit welke plaats gaat je vlucht naar huis?
Shoot first, ask questions later!
Ik zou ook voor 2 dagen extra gaan, lekker in een luxe resort....
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
2 dagen later gaan! Superchill!
Waarom meld je je gewoon niet twee dagen ziek, krijg je ook nog betaald?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 26 augustus 2015 @ 16:21:

Waarom meld je je gewoon niet twee dagen ziek, krijg je ook nog betaald?Omdat dat diefstal is van de werkgever en het je je baan kan kosten?

Waarom meld je je gewoon niet twee dagen ziek, krijg je ook nog betaald?Dit is echt onbeschoft en dat kun je niet maken! De werkgever hoort hier niet voor op te draaien, neem dan gewoon onbetaald verlof op. Ik zou er ook direct twee dagen achteraan plakken. Heerlijk juist!
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
@TO

Ik denk niet dat je recht hebt op compensatie want er zijn verschillende redelijke alternatieven voorgesteld.
Ik vind het geen overmacht als je nu al weet dat je in november twee dagen meer nodig gaat hebben waardoor je maar even twee dagen extra verlof neemt.

Wij kregen op de vertrekdag bij het inchecken te horen dat we niet met onze geboekte vlucht mee konden omdat er geen plek meer was en dat we waarschijnlijk pas 24 uur later naar huis konden vliegen. Dat vind ik overmacht.

Ik zou toch even goed gaan zoeken welke vergoedingsrechten er zijn in dit geval, en dan niet via Cheaptickets, maar rechtstreeks via de maatschappij waar je mee terug zou vliegen.

Waarom meld je je gewoon niet twee dagen ziek, krijg je ook nog betaald?

Ehh, ja, waarom niet... Niet zo'n top idee dat.

https://www.consuwijzer.n ... e-vluchttijden-accepteren

TO, hierbij een link van consuwijzer. Daar staat ook dat je recht hebt op ontbinding, wat ze jou ook aan hebben geboden. Dat is echter geen optie, want je geeft zelf al aan dat er geen andere mogelijkheden zijn om te vliegen.

Je zou er wel een brief aan de luchtvaartmaatschappijschappij aan kunnen wagen. Er zal wel in de voorwaarden staan dat vluchtschema's gewijzigd kunnen worden, maar nee heb je al. Volgens mij kom je eigenlijk pas in aanmerking voor een vergoeding als er sprake is van daadwerkelijke vertraging van de vlucht. (Die EU-claim)
Op Consuwijzer:

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met de wijziging van de vluchttijden?

Bespreek uw klacht eerst met de luchtvaartmaatschappij.

Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.

Schrijf de luchtvaartmaatschappij een brief

Geef daarin aan waarom u het niet eens bent met de wijziging. En vraag een oplossing voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de luchtvaartmaatschappij geeft moet redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de luchtvaartmaatschappij geen goede oplossing biedt. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.

Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan deze u misschien helpen met uw brief.

De rechter

Komt u er met de luchtvaartmaatschappij niet uit? Dan kunt u geen gebruik maken van een geschillencommissie. Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.

Edit: Mosterd...
jeetje sorry hoor
Heb je met cheaptickets gebeld of met de luchtvaartmaatschappij? Indien cheaptickets, probeer dan de luchtvaartmaatschappij eens.
Ik zou ook twee dagen later gaan.
met het risico dat de vlucht van twee dagen later ook gewijzigd wordt en een tussenlanding heeft
quote:ladygaga_xx schreef op 26 augustus 2015 @ 16:33:

jeetje sorry hoorJe had zelf niet door wat voor dom advies je gaf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit lijken mij hele redelijke mogelijkheden.

De luchtvaartmaatschappij heeft een vervoersplicht en daar voldoen ze aan. Ok..je doet er nu langer over, maar kunt wel op dezelfde dag vliegen.

Neemt niet weg dat het vervelend is!
Ik zou twee dagen later gaan. Met die vlucht-met-tussenstop ben je waarschijnlijk ook eindeloos onderweg, dus al met al kom je misschien maar één dag later in Nederland aan dan wanneer je die omslachtige vlucht-met-tussenstop neemt.

Inderdaad gewoon nog even twee dagen bijkomen in een fijn hotel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
empty
quote:himalaya schreef op 26 augustus 2015 @ 16:36:

[...]

Je had zelf niet door wat voor dom advies je gaf? Nah eerder naïef, zal erop letten als ik mn eerste baan heb!
Wat een gezeur! Je gaat op reis om iets mee te maken, om de sleur te doorbreken van een leven dat anders volkomen voorspelbaar is. En ja, dat geeft grote risico's op onverwachte gebeurtenissen en minder optimale situaties.

Als je verwacht dat iedere situatie 11 maanden later nog precies hetzelfde is als dat je verwacht had, kun je net zo goed dood zijn.
Wij hebben goede ervaringen met het claimen bij KLM.

Zondag: Vlucht A werd gecancelled ivm slecht weer op de overstap luchthaven, dus om laten boeken naar KLM om via een andere route op de eindbestemming te komen. Toestel van KLM bleek kapot. Hotelovernachting en volgende dag (maandag) opnieuw proberen via een andere tussenstop luchthaven. Vanaf daar ging het ook allemaal fout met de andere luchtvaartmaatschappijen waardoor we uiteindelijk pas op dinsdagavond op onze eindbestemming aankwamen. Bij de laatste tussenstop heeft KLM ons weer prima geholpen. (ok, dit is geen gelijke situatie als TO)

Uiteindelijk hebben we vluchtvouchers gekregen ter compensatie (terwijl de vertraging maar voor een deel bij KLM lag). Dus buiten dat ik niet direct zal kiezen om met KLM te vliegen heb ik wel een heel positief beeld van hun serviceniveau.
Je hebt geen recht op compensatie volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven