wijziging vliegschema, ongunstig
woensdag 26 augustus 2015 om 23:30
quote:Moosey schreef op 26 augustus 2015 @ 17:35:
Heb je de data ook gecheckt feder? Ik heb wel eens een schemawijziging gekregen van CheapTickets waaruit bleek dat ik een uur later vloog (het subject van de mail was ook: Uw vluchttijden zijn veranderd). Toen ik op het vliegveld aankwam bleek dat de vlucht niet 1 uur later, maar 23 uur eerder was gegaan, ik had niet gezien dat behalve de tijd ook de datum was veranderd (en ik was niet de enige).
Oh dat is lullig.
Hoe is dat opgelost?
Heb je de data ook gecheckt feder? Ik heb wel eens een schemawijziging gekregen van CheapTickets waaruit bleek dat ik een uur later vloog (het subject van de mail was ook: Uw vluchttijden zijn veranderd). Toen ik op het vliegveld aankwam bleek dat de vlucht niet 1 uur later, maar 23 uur eerder was gegaan, ik had niet gezien dat behalve de tijd ook de datum was veranderd (en ik was niet de enige).
Oh dat is lullig.
Hoe is dat opgelost?
donderdag 27 augustus 2015 om 01:11
donderdag 27 augustus 2015 om 07:50
quote:Mlle_j schreef op 26 augustus 2015 @ 22:01:
[...]
Ehm, Fukuoka-Seoul is maar een kort vluchtje hoor, niet echt halverwege
Maarre TO je komt dus op zondagochtend aan ipv zaterdagmiddag? Dat is toch niet erg? Ik vlieg zelf erg veel en heb geregeld ongeplande vertragingen die langere reistijden tot gevolg hebben. Ik zou het er bij laten zitten.Oh Seoul, daar had ik overheen gelezen. Sorry. Dat is inderdaad niet halverwege
[...]
Ehm, Fukuoka-Seoul is maar een kort vluchtje hoor, niet echt halverwege
Maarre TO je komt dus op zondagochtend aan ipv zaterdagmiddag? Dat is toch niet erg? Ik vlieg zelf erg veel en heb geregeld ongeplande vertragingen die langere reistijden tot gevolg hebben. Ik zou het er bij laten zitten.Oh Seoul, daar had ik overheen gelezen. Sorry. Dat is inderdaad niet halverwege
donderdag 27 augustus 2015 om 13:20
quote:Europe86 schreef op 27 augustus 2015 @ 13:18:
Cheaptickets gaf alleen de opties zoals hierboven genoemd in mijn OP.
Ik vraag cheaptickets of ik zelf even mag bellen met KLM en zij geven mij het telefoonnummer met de mededeling:
KLM zal u hetzelfde vertellen als wij u nu doen meneer.
Ik besluit toch te bellen en krijg een aardige mevrouw aan de lijn die aangeeft:
Als u besluit 2 dagen langer te blijven zullen wij het volgende vergoeden:
- max 150 euro per nacht (per kamer)
- 50 euro per persoon, per dag
Dat is dus een compensatie van 200 euro voor 2 dagen + 2 gratis nachten. Dat maakt de keuze om een extra dag vrij te vragen (oid) toch een heel stuk makkelijker! Ideaal toch? Lekker 'n paar dagen vakantie extra en nog bijna voor niks ook!
Cheaptickets gaf alleen de opties zoals hierboven genoemd in mijn OP.
Ik vraag cheaptickets of ik zelf even mag bellen met KLM en zij geven mij het telefoonnummer met de mededeling:
KLM zal u hetzelfde vertellen als wij u nu doen meneer.
Ik besluit toch te bellen en krijg een aardige mevrouw aan de lijn die aangeeft:
Als u besluit 2 dagen langer te blijven zullen wij het volgende vergoeden:
- max 150 euro per nacht (per kamer)
- 50 euro per persoon, per dag
Dat is dus een compensatie van 200 euro voor 2 dagen + 2 gratis nachten. Dat maakt de keuze om een extra dag vrij te vragen (oid) toch een heel stuk makkelijker! Ideaal toch? Lekker 'n paar dagen vakantie extra en nog bijna voor niks ook!
Shoot first, ask questions later!
donderdag 27 augustus 2015 om 13:54
quote:Moosey schreef op 27 augustus 2015 @ 01:11:
Door CheapTickets en de vliegmaatschappij? Niet. Ik heb een nieuw ticket gekocht voor diezelfde dag naar Dusseldorf en haalde daar op het nippertje nog een trein die me thuis bracht. Maar ook geen cent compensatie gekregen, ze hadden het immers doorgegeven.Wat stom!!!
Door CheapTickets en de vliegmaatschappij? Niet. Ik heb een nieuw ticket gekocht voor diezelfde dag naar Dusseldorf en haalde daar op het nippertje nog een trein die me thuis bracht. Maar ook geen cent compensatie gekregen, ze hadden het immers doorgegeven.Wat stom!!!
donderdag 27 augustus 2015 om 15:09
Alleen pagina 1 gelezen , maar ik vind de 'alternatieven' die ze aanbieden nogal magertjes. Ze komen jou nergens in tegemoet en het is wel degelijk een achteruitgang als je langer onderweg bent en moet overstappen, in plaats van de directe vlucht die je boekte. Het is accepteren, of weigeren (dus zelfs iets anders zoeken), of iets een paar dagen eerder of later, wat je zelf ook online had kunnen vinden. Stel dat je een luxe hotelkamer reserveert en later opeens te horen krijgt dat er alleen nog maar een crappy kamer is, en je krijgt de opties dat je kan accepteren, zelf iets anders boeken of een paar dagen later komen, dan word je toch ook niet blij? Zij mogen hun best wel doen om jouw 'verlies' wat te compenseren, financieel bijvoorbeeld. Of als je ervoor kiest om later terug te vliegen, een hotelovernachting vergoeden.
Dit heeft mijns inziens weinig te maken met 'flexibel zijn omdat je op reis gaat en dat een avontuur is', nee, het is een product waarvoor je betaalt hebt en nu gedegradeerd wordt. Niet netjes.
Dit heeft mijns inziens weinig te maken met 'flexibel zijn omdat je op reis gaat en dat een avontuur is', nee, het is een product waarvoor je betaalt hebt en nu gedegradeerd wordt. Niet netjes.