Schaamte littekens

12-04-2015 10:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een ongeval heb ik grote littekens op mijn onderlichaam. Ik heb nog steeds veel moeite om dit te aanvaarden en ik schaam me nog steeds voor mijn lichaam. Ik draag eigenlijk enkel nog lange broeken en kledij die mijn littekens bedekt. Ik wil hier dolgraag verandering in brengen. Ik zou ook eens graag terug naar het strand gaan. Ik weet niet goed waar ik bang voor ben als ik mijn littekens toon, ik denk vooral voor starende blikken en gemene opmerkingen. Ik wil graag dat mijn schaamte mij niet langer belemmert. Is dit voor iemand herkenbaar? Zijn er hier nog mensen die zich belemmert voelen door littekens? Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe was voor jullie de eerste confrontatie om je 'bloot' te geven? Bedankt in elk geval om even te luisteren.
Ik kwam mijn jurkje tegen, die onaangeraakt in de kast ligt. Ik nog steeds de moed niet gevonden om het aan te trekken. De zomer is opnieuw bijna voorbij en het is weer niet gelukt om een stap vooruit te zetten. Dit besef maakt mij erg verdrietig.
Morgen is de laatste warme dag van het jaar, dus grijp je kans! Anders loop je alleen een rondje om je huis, heb je het toch gedaan!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:snowdog schreef op 29 augustus 2015 @ 15:08:

Ik kwam mijn jurkje tegen, die onaangeraakt in de kast ligt. Ik nog steeds de moed niet gevonden om het aan te trekken. De zomer is opnieuw bijna voorbij en het is weer niet gelukt om een stap vooruit te zetten. Dit besef maakt mij erg verdrietig. Een stap heb je al gezet, dat jurkje. En al duurt de volgende stap een jaar, die stap is gezet. En het jaar is nog niet om, misschien kun je hem nog aan met een legging er onder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Twee stappen vooruit en weer eentje terug. Helaas gaat vooruitgang altijd zo. Dat je er mee bezig bent in je hoofd, is al heel wat.

Rare tip misschien, maar ik las vandaag dat mensen 'moediger' worden als ze scenario's in hun hoofd visualiseren.

Fantaseer elke avond voor je in slaap valt dat je in je mooie jurkje over straat loopt en dat niemand negatief reageert. Zo wen je er langzaam aan. Gek genoeg. Totdat je het ook echt durft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven