Gezondheid alle pijlers

Stuk kies afgebroken

17-09-2008 17:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was ik heel leuk een pepermuntje aan het kauwen voor een frisse smaak toen ik ineens iets raars voelde, alsof er een stukje pepermunt tussen m'n kiezen vast zat.. toen ik later wat zat te voelen met m'n tong kwam ik er achter dat er een klein stukje van mijn kies was afgebroken... gewoon aan de bovenkant van de kies een klein stukje eraf.

Nu heb ik meteen gebeld naar de tandarts en moet morgen om half 2. Maar, ik ben echt panisch voor de tandarts!!!! Zat meteen al te hyperventileren...

Nu wil ik eigenlijk (alleen de betere verhalen als het kan) vragen of er meer mensen zijn geweest die dit hadden en is dit pijnloos opgelost??
Bij mij was er een stukje van mn voortand afgebroken, een klein hoekje. Er is toen gewoon iets opgeplakt. Wat trouwens niet blijft zitten, moet ook echt weer een afspraak maken met de tandarts.....

Sterkte!!! Goed dat je direct gebeld hebt... Nu ik nog, haha.
Oh, is trouwens geheel pijnloos hoor, dus maak je daar niet te druk om!!
Ik ben alleen zo bang dat hij de rest van mij gebit ook onder handen gaat nemen :-S Ben inmiddels al weer zeker 2 jaar niet naar een tandarts geweest en ga van het weekend een weekendje weg en wil gewoon lekker kunnen eten...

Ik mag het toch aangeven als ik liever heb dat hij alleen die tand onder handen neemt?
Dus er komt geen geboor of pijnlijke injecties bij kijken? :-S
Als je te lang wacht met de verdere behandeling van je gebit gaat het wel heel erg pijn doen. Even doorbijten en jezelf totaal laten screenen/behandelen zou ik je dus aanraden.

Voor wat betreft deze kies: als je bij hete dranken of koud water geen pijn voelt is de kans klein dat je bij de behandeling andere pijn zult voelen dan de verdovingsspuit.
Verdoving mág, moet niet. Tandarts zal dan voorzichtig beginnen met boren en jou vragen om je hand op te steken als het zeer doet.

Boren komt er wel bij te pas. Er moet wat worden opgeschuurd en zo voordat het stukje kan worden aangezet.

Mijn tandarts werkt daarnaast tegenwoordig met 'regenjasjes': een stuk plastic dat om de tand heen over je mond wordt gespannen en dan moet je door je neus ademen om aan asem te komen.
Nope.. niks geen pijn bij thee en bij water niet...

Het is echt maar een heel klein stukje wat er van af is, niet een halve kies ofzo, zit alleen een heel vervelend scherp haakje aan.

Ik maak sowiezo een nieuwe afspraak bij deze tandarts als hij me goed bevalt.. Hij mag me de eerste keer pijnloos behandelen en daarna mag hij me wel een keer pijn doen
Heb ik ook gehad (stukje eraf)

Ben ook erg bang voor de tandarts.

Maar geloof me de pijn van het niet gaan (als het echt ellende wordt) is velen malen erger dan het even door de tandarts laten fiksen.

Vraag om verdoving, als je tandarts dat al niet standaard doet.

Dan valt het echt 200% mee!

Sterkte!
Ik heb het ook wel eens gehad. Inderdaad moet de tandarts wel even boren, maar dat hoeft niet diep zodat het geen pijn doet. Ik zou geen verdoving vragen, want dat is erger dan het boren.

Maak je niet te sappel, open die mond. En als de tandarts gelijk even naar de rest van je gebit kijkt, sla je twee vliegen in één klap.

Zet 'm op!
Oke het is bijna zover.. Om half 2 moet ik bij de tandarts zijn....

Had bedacht dat als ik zo uit slapen ik niet zo lang de tijd had om mezelf de grond in te praten maar dat is mislukt.. Vanmorgen om 8 uur klaar wakker en sinds dien aan niks anders kunnen denken dan aan alle rampen die er in dat half uurtje kunnen gebeuren :-S Mijn hart voelt alsof hij er zometeen uit springt en mijn benen beven als een rietje....

Heel leuk, naar de tandarts gaan
Nou, bij mij hoefde de tandarts echt niet te boren ofzo hoor.

Gewoon stukje plakken en klaar.

In ieder geval succes vanmiddag!!

Liefs Mayan
Eindelijk een goed bericht :-) Dankjewel!

Ik ben alleen een beetje bang dat er ook al een gaatje in zat... En hij met zijn kundige oog zal het wel zien..

Maar goed ik ga altijd uit van het meeste slechte dus het valt altijd heel erg mee uiteindelijk
Succes dadelijk!

Bij mij was het ook een klein stukje en daar deed die niks aan, alleen het scherpe puntje eraf vijlen.

Dat deed geen pijn.

En ja, ik ben ook altijd super zenuwachtig als ik er heen moet. Maar tot nu toe gaat alles altijd prima, hij is erg aardig.
Nou de uitslag!!

Ben geweest en er bleek een enorm gat in die kies te zitten, de zenuw lag bijna bloot. :-S Dus geboord en een beschermlaag aangebracht en gevuld....

Maar nu het leuke!! Meneer zag nog even 7 andere gaten zitten, en mijn gebit was toch echt wel heel slecht!

Ik vetrouw er niet op dat iemand zomaar zegt dat ik 7 gaatjes heb dus ga nog naar een andere tandarts toe!

En voor nu... lekkere beurse wang en stijve kaken :P
Ik kan maar 1 tip geven, vaker gaan. Dan vinden ze kleine gaatjes waarbij het veel minder erg is als ze ze moeten vullen.

Sterkte.

Ik hou er ook absoluut niet van maar ik ga we ieder (half) jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven