Studente problemen

02-09-2015 13:44 39 berichten
Mijn studio is een puinhoop ik heb afwas liggen van een week mijn badkamer en toilet is een puinhoop mijn kledingkast puilt uit. Schone en vieze was door elkaar. ik woon niet echt in mijn huis ben veel weg enige wat ik doe thuis is opstaan douchen aankleden en s'avonds mijn bed weer inrollen. En als ik honger heb nog wat eten en drinken.

Nu moet ik alles opruimen en schoonmaken. Ondertussen zit ik op mijn ipad series te kijken. Ik heb gewoon geen zin en geen energie. Ik heb een druk leven het is voor het eerst dat ik echt thuis ben. Nu loop ik achter de feiten aan en ik weet niet waar ik moet beginnen.
Meid wat een problemen zeg de Syriers zouden niet met je willen ruilen.
Kom van je luie reet en doe wat zou ik zeggen. Ik werk fulltime en mijn schoonmaakster heeft ontslag genomen maar mijn huis is ook geen zooitje.
Alle reacties Link kopieren
0. Ipad boven op een kast leggen n een lekker muziekje opzetten

1. Afwas

2. Vuile was uit kast en wassen

3. Toilet en badkamer schoonmaken
Moet ik je even een schop onder je luie kont komen geven?
En blijf eens een dag thuis, sta vroeg op en ruim de boel op. Hoe groot kan zo'n studentenstudiootje nou zijn?
Je weet niet waar je moet beginnen. Begin met de afwas en als je die af hebt doe je het toilet. Gewoon 1 voor 1 dingen doen en je tablet/telefoon/laptop/pc uitzetten en morgen pas weer aan zetten.
Ipad uit. Muziekje opzetten en beginnen.

Kleding uitzoeken, vuile was in de wasmachine.

afwas in het sop en beloof jezelf een lekkere kop koffie of thee over een uur, en bekijk dan wat je in dat uur gedaan hebt. Zorg dat het meer is dan je nu denkt te kunnen afwerken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Begin gewoon met 7 dingetjes opruimen, dan gaat het daarna vanzelf.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het is net zo groot als de zolder van een gezinswoning met een keuken en 2 persoonbed kledingkast gangetje met een kleine badkamer en douche thats it.
ik heb dezelfde problemen en ben niet eens student(e)
IPad weg leggen en iets gaan doen... maar dat kon je zelf denk ik ook wel bedenken.

Is het nou heel veel deel het in blokken op, hoeveel tijd kost de badkamer, hoeveel tijd kost de keuken en hoeveel tijd kost je slaap gedeelte. Na een bepaalde tijd mag je even zitten en wat drinken. De was draai je tijdens het opruimen.
Maak een lijstje met wat moet gebeuren, zet een cd op (uhm, of zoek een mix op YouTube van een uur) en ga bezig zolang de muziek speelt.
I feel u starshine
Begin gewoon eerst eens een kwartiertje. Hup!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
volgens mij moet ik mijn eigen goede raad ook eens gaan opvolgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik denk dat ik maar techno opzet vanuit mijn bed.
quote:Femke22 schreef op 02 september 2015 @ 14:03:

I feel u starshine

maar bij mij komt het door mijn huisgenoten, die maken er steeds een puinhoop van.

Maar ik heb de viva-update wel goed benut door wat huiswerk voor mijn cursus te doen.
quote:nlies schreef op 02 september 2015 @ 14:04:

volgens mij moet ik mijn eigen goede raad ook eens gaan opvolgen Haha, ik lig ook op de bank te forummen terwijl er genoeg is om te doen... maar heb geen zin dus stel het een beetje uit...
Bij mij komt het door Gossip Girl.

Blair en Serena worden spontaan boos op me als ik verder wil gaan.
Geef je huis aan een vluchteling. Hoef je ook niet meer schoon te maken.
quote:Femke22 schreef op 02 september 2015 @ 14:12:

Bij mij komt het door Gossip Girl.

Blair en Serena worden spontaan boos op me als ik verder wil gaan.Zij wachten wel op je.
Misschien helpt dit:

Ga snel aan de gang! Voor het te laat is!

Nooo ikeaverslaafde hihi ik ga al bezig.
Heel herkenbaar. Wordt ook niet minder als je straks een baan hebt ofzo hoor, zit in je karakter denk ik. Meestal kreeg ik als student pas 's avonds de opruim-spirit. TV aan en stap voor stap alles afwerken.

Begin met 1 ding, je afwas. Dan pak je even je badkamer mee. Kleren uitzoeken (of gewoon alles in de was doen, alles lekker schoon) en bed opmaken. Dan ben je al een heel eind en het kost echt nog geen 2 uur. Echt, begin met één dingetje en dan gaat het vanzelf. Lekker radio aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven