Hond uit asiel

02-09-2015 14:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn beide met honden opgegroeid en weten ook de kosten en dat het een grote verantwoordelijkheid is. Allebei zijn we er ook van bewust dat een hond uit een asiel halen toch wel wat anders is dan een puppy van een erkend fokker opvoeden. Op dit moment zitten we er toch aan te denken een hondje uit het asiel te nemen, en dan een wat oudere. Ik heb al contact gehad met het asiel en 1 hond lijkt bijzonder geschikt, maar......

Er schijnen wat kleine gezondheidsproblemen te zijn. Nu sta ik er niet helemaal negatief tegenover om zo'n beestje een goede oude dag te gunnen. De eigenares is naar het bejaardentehuis en kan hem niet meenemen, maar ik wil ook niet elke week naar de dierenarts. Ik heb zelf al een aantal vragen aan het asiel genoteerd.

Kan hij met andere honden?

Wat zegt de dierenarts over zijn gezondheid?

Kan hij een paar uurtjes alleen zijn?

Kan hij er tegen om met de auto vervoerd te worden?

Is hij zindelijk?

Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten. Ik ben niet iemand die verliefd wordt en dan alle bezwaren niet meer ziet. Ik wil goed beslagen ten ijs komen en alle tips zijn welkom.
Katten en andere dieren navragen, omgang kinderen.

Overigens weet ik ook nog een oudje wat een heel goed adresje verdient ;)
Welk soort voer is hij gewend?

Hoe lang kan het hondje lopen?

Hoe veel moet het hondje minimaal lopen?
Dat soort info staat toch gewoon op de site van het asiel.

De dierenarts kan nu wel zeggen dat de hond helemaal gezond is maar dat sluit niet uit dat hij over de maand allerlei kwalen kan ontwikkelen.

Je lijkt er toch niet helemaal achter te staan om een oudere hond te nemen
Het asiel is in Duitsland, heel veel informatie is niet aanwezig, vandaar dat ik morgen even langs ga. Een ouder dier kost geld dat is nu eenmaal zo. Maar ik kreeg een mailtje dat hij regelmatig tabletten nodig heeft, dus ik ga morgen zeker vragen waarvoor. Een ouder dier sta ik zeker achter en idd over een maand kan hij ook allerlei klachten krijgen. Ik snap de reactie wel hoor. Ik ben aan het afwegen daar horen ook de nadelen bij. Dat neemt niet weg dat ik voordat ik een beslissing neem wel wil weten wat ik nu kan verwachten. Een puppy kan ook klachten krijgen. En een operatie aan een pootje kan zo 1000 euro kosten ook bij jonge honden. Het beestje moet in elk geval met andere honden overweg kunnen, want familie met hond komt vaak op bezoek. Zindelijkheid vind ik voor een hond een vereiste, hoe oud hij ook is. Een ongelukje kan gebeuren, maar je doet zo'n beest er zelf ook geen plezier mee. Ook moet hij tegen vervoer kunnen. Ik ga in gesprek. We zullen zien. Het is wel een schattig beestje, dus ik hoop dat het past.
Ik vind het in ieder geval geweldig dat je zo'n oudje nog een goede oude dag wil geven.
Wat is het voor ras / mengsel? Is daar iets over bekend? Bij sommige rassen kun je veel info vinden aangaande veel voorkomende aandoeningen of verwachte levensduur.
Het is een Cairn Terrier Shi tzu mix vuilnisbakkenrasje. Maar dat is idd een goede tip.
ik zou mezelf afvragen hoever ik zou willen gaan als het hondje ziek wordt/gaat kwakkelen.
Ik weet niet hoe het met asielen in Duitsland zit, maar in nederland vertellen ze je van alles maar ze vragen ook naar je situatie etc.

Je wilt een ouder hondje. Die zijn niet heel flexibel meer in veranderingen, net zo min als mensen op leeftijd. Wil je op korte termijn kinderen? Dan lijkt me zo´n ouder hondje namelijk niet erg handig.

Ga er eerst eens mee wandelen zodat je zelf kunt zien hoe hij op andere honden reageert. Niet zomaar meenemen. Heel veel succes! Ik vind het heel goed dat je ook eens een oudere hond een kans wilt geven.
Ik heb gisteren het hondje bezocht. Door de stress van het asiel had hij een aanval gehad en kon niet meer lopen. Ik ben even gebleven omdat ik het zielig vond, niet met de intentie hem mee te nemen. De verzorgers dachten dat het nog wel honderd keer anders kon, maar het was wel duidelijk dit hondje was stervende. Ik hoop dat de dierenarts snel komt om het beestje uit zijn lijden te verlossen.
Wat ontzettend sneu dat dit hondje dat allemaal moet meemaken! Ik moet er niet aan denken dat ik kom te overlijden of zo, en dat mijn honden in zo´n toestand achter zullen blijven. Ik ga er iets aan doen in mijn testament t.z.t.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven