Onzinproducten

02-09-2015 18:05 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik in een kousenwinkel om panty's te kopen en ik besprak met de verkoopster dat ik zo snel ladders in m'n panty's krijg (ondanks dat ik m'n handen nat maak voor het aantrekken).

Zij raadde me aan om 'pantyhandschoenen' (dunne, stoffen handschoentjes) te dragen bij het aantrekken. Had er nog nooit van gehoord, maar heb me laten overhalen ze aan te schaffen. Vanmorgen geprobeerd, maar wat zijn die dingen onhandig! Geen succes dus.

Ook in de categorie 'onzinproducten', maar dan wél handig: m'n aardbei-ontkroner. Wat een topding! Werkt veel makkelijker en sneller dan met een mesje.

Wat voor (op het eerste gezicht) onzinnige producten hebben jullie wel eens aangeschaft? En was het inderdaad zonde van het geld of bleek het superpraktisch in gebruik?
In Italie ooit een soort lepeltje gekocht met daaraan een haakje. Is om pasta uit het kookwater te halen als je wilt proeven of het al dente is. Spaghetti met het haakje uit de pan halen of kirte pasta met het lepeltje. Vork werkt veel beter maar ding is wel grappig in de keukenla
quote:Moiren_ schreef op 02 september 2015 @ 18:21:

[...]

Kopuh? Wat is het er voor een?
quote:nlies schreef op 02 september 2015 @ 18:19:

dingen van braderieën zoals diepvriesmes of speciale rasp of knoflookpers, die het in de demonstratie altijd beter doen dan thuis.

Ik heb veel knoflookpersen gehad maar ze werken niet of ik sloop ze.

Ik plet ze, snij ze fijn of ze gaan met de ui mee in de hakmachine
Je bent zelf een theepot
Zo'n gevalletje om aardbeien van hun kroontje te ontdoen slingert hier ook, ik heb lange nagels, die doen het drie keer zo snel. Een kersenontpitter, handig als je kersenjam gaat maken maar als je ze gewoon opeet kun je de pit ook in het kommetje van je hand tuffen en dan weggooien. Knoflook pletten met de vlakke kant van een mes, dan valt het velletje eraf.
verba volant, scripta manent.
quote:ikeaverslaafde schreef op 02 september 2015 @ 18:24:

[...]

O ja! Groentesnijders die na drie keer gebruiken al bot zijn.Wat is een groentesnijder?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 02 september 2015 @ 18:24:

[...]

Je kunt dat kroontje er toch aftrekken?

Het witte hartje dat onder het kroontje zit, komt er ook mee uit.

Ik heb een eier-koker, kan net zo goed in een pannetje op het vuur, maar ik vind 'm handig!
quote:SuzanneSuus schreef op 02 september 2015 @ 18:24:

[...]

Je kunt dat kroontje er toch aftrekken?Mwah heb best lange nagels en dan komt het daar helemaal onder, vind het gewoon een irritant klusje haha. Als ik lui bezig ben bijt ik de aardbei er gewoon af.
quote:Roelfien schreef op 02 september 2015 @ 18:26:

[...]

Wat is het er voor een?Uhh, geen idee meer. Het was iig een dure, maar inmiddels alweer verouderd denk ik.
In de categorie onzinproducten; een speciale plastic vork om kattenvoer uit het blik te krijgen. Ook ongebruikt in de keukenla; een spaghetti-meter. Een plat geval met drie gaten. De eerste grootte is spahetti voor één persoon, het tweede gat voor twee personen en het derde gat voor vier personen. Nog zo´n maf ding (en lang geleden al iemand cadeau gedaan); een plastic schijf met een uitgedrukte afbeelding, bedoeld om op een pannekoek te leggen zodat die afbeelding in poedersuiker op de pannekoek komt. Leuk bedacht, maar hier was dat véél te weinig suiker.

Wel handig; van tupperware de uien- en groentesnijder. Superhandig. Voor één uitje haal ik hem niet uit de kast, maar voor meerdere tegelijk, of om bijvoorbeeld een compleet groentepakket wat fijner te snijden is ie ideaal.
quote:clemance schreef op 02 september 2015 @ 18:29:

[...]

Het witte hartje dat onder het kroontje zit, komt er ook mee uit.

Hè? Dan is de aardbei nog niet rijp, bjj rijpe aardbeien is dat witte stukje zo klein dat je het gewoon kunt opeten
Je bent zelf een theepot
quote:Moiren_ schreef op 02 september 2015 @ 18:31:

[...]

Uhh, geen idee meer. Het was iig een dure, maar inmiddels alweer verouderd denk ik.Hij ligt zeker te verstoffen? Jammer hoor.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 september 2015 @ 18:28:

[...]

Wat is een groentesnijder?Heb je geen google?

quote:ikeaverslaafde schreef op 02 september 2015 @ 18:34:

[...]

Heb je geen google?

[afbeelding]En wat doe je daar dan mee? Ik kom niet verder dan patat snijden.
quote:Moiren_ schreef op 02 september 2015 @ 18:39:

[...]

En wat doe je daar dan mee? Ik kom niet verder dan patat snijden.Kijk je overdag nooit televisie? Je zou er allerlei groente in kunnen doen en dan in kleinere stukjes kunnen snijden, bijvoorbeeld om een salade te maken.
Fruit centrifuge sap ding. Ik weet de naam niet eens.

Bij de demostratie in de Media Markt leek het echt een perfect ding. Totdat je zo'n ding moet schoonmaken. 180.000 onderdelen heeft ie zo ongeveer.

Is weer in de doos gegaan en uiteindelijk op een weggeefhoek op facebook terecht gekomen.
quote:ikeaverslaafde schreef op 02 september 2015 @ 18:41:

[...]

Kijk je overdag nooit televisie? Je zou er allerlei groente in kunnen doen en dan in kleinere stukjes kunnen snijden, bijvoorbeeld om een salade te maken.Nee, dat moet ik blijkbaar wel gaan doen
Een ding om komkommer mee in spiralen te draaien. Weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen. Kansloos ding, en het ergste is dat ik er ¤12 voor betaald heb.

[...]

Heb je geen google?

[afbeelding]Die heb ik ook nog ergens onderin een la liggen, wat een onding.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:SpringDing schreef op 02 september 2015 @ 18:44:

Een ding om komkommer mee in spiralen te draaien. Weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen. Kansloos ding, en het ergste is dat ik er ¤12 voor betaald heb. O ik kreeg zoiets gratis bij iets anders (geen idee meer waarbij) Ik gebruik hem wel eens om een winterwortel te spiralen, dan nog een paar keer het mes er in en je hebt mooie kleine stukjes voor de hutspot
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn vijzel. Ik wilde dat ding dolgraag hebben en hij staat nu alweer bijna een jaar stof te vangen in de kast. Ik heb gewoon geen recepten of ideeën wat ik er mee kan doen (en op het moment ook geen energie haha)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Meest nutteloze aankopen voor mij: een blikopener. Geen idee waarom maar ik kan dus ECHT niet met die dingen overweg. Ik eindig dan gefrustreerd, de blikopener kapot, blik nog dicht..

Pizza snijder ligt hier ook in de la, pak altijd een gewoon mes. Vind het ook een onding.

Speciale handdoek die je om je haar kan draaien, zie het verschil niet met een gewone handdoek. Is alleen een stuk kleiner waardoor die bij mij uit het haar glijdt... Plus ik heb daar toch het geduld niet voor.

Mango schiller vind ik wel een ideaal ding. Scheelt zoveel tijd en onhandig gepiel met een schilmesje.

Kan er verder even geen bedenken maar wel een leuk topic!
Leuk topic!

Mijn stomste aankoop is een appel-ontklokhuis-ding. Ik ga altijd scheef in de appel waardoor t klokhuis alsnog blijft zitten.

Mn beste aankoop: Een electrische poffertjespan! Wat een ideaal ding is dat.
Bij twijfel doen! (of toch niet?)
Met stip de robot-stofzuiger!

[...]

Heb je geen google?

[afbeelding]

Oh, ik heb beslist google

Waarom zou je dit apparaat willen? Om friet te snijden?
Je bent zelf een theepot
Met stip op 1, de wimperkrultang, geen verschil te zien van voor of na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven