Spijt?

28-08-2015 07:35 356 berichten
Ik heb geen kinderen. Nu ben ik 42 en echt over datum. Ik weet dus dat ik iemand ben zonder kinderen. En opeens heb ik daar last van. Wat ik dacht klopt niet, ik dacht dat ik niet een leuke moeder zou zijn. Dat zou ik wel zijn. Ik zou zelfs een hele leuke moeder zijn.

..tja ik kan lullen wat ik wil...ik heb gedachtes die gaan over spijt van mijn keuze om geen kind te krijgen. Aan de andere kant ben ik er ook heel blij mee, want ik kan elke kant op die ik wil.

Wat wil ik hier? Ik hoop op reacties van mensen die dit begrijpen en ik hoop daar van iets te kunnen leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 17:48:

[...]

Gaaf hoor, dat je zo'n leuke vader op de kop hebt weten te tikken.Grrr dubbel post.
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 17:48:

[...]

Gaaf hoor, dat je zo'n leuke vader op de kop hebt weten te tikken.Haha, alsof ze in de uitverkoop waren, dat zeg je grappig! 😀
Ja... Ik heb een gave kerel te pakken. :-) En hey..als het niet lukt, dan gaat dat ons niet in de koude kleren zitten, dan gaan we naar Artis, ff dingen uit ons lijf lopen. (de mijne).
Ik heb geen beeb op bestelling van een hubbie..
Catacarax: wat een krachtige beslissing, ik hoop zo dat het je/jullie gegund is!

Persoonlijk heb ik nooit een moment spijt gehad van moeder worden, integendeel, ben nog elke dag ontzettend dankbaar dat ik 2 zulke geweldige kinderen heb mogen krijgen, het is mijn mooiste rol in het leven

Ik heb ze ook nooit beschouwd als een inperking op mijn vrijheid en het is veel te snel voorbij gegaan, zou het zo weer over doen, met alle liefde! (jongste is alweer het huis uit).

Ik heb het altijd als verrijking ervaren, incl alles wat erbij komt kijken.

Ik denk dat jij een hele goede moeder gaat zijn en ik ga voor je duimen!

Veel succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wat lief Suus! Het gaat hier heel hard. We zijn volgende week al aan de beurt. Het gaat medisch en maandag moet hij en ik dinsdag. Mijn hart klopt in mijn keel.
Dat gaat snel!!
Woooow dat gaat al snel zeg! Geweldig!
@catacarax,

Toevallig las ik net in een ander topic van jou op 17 maart jl. dat je geen kinderen wil en dat je aangeeft dat je verwacht hier geen spijt van te krijgen.

Nu ruim 5,5 maand later is het toch ineens wel aan de orde. Nieuwsgierig als ik ben vraag ik mij toch af wat deze ommekeer teweeg heeft gebracht. Of weet je dat niet precies?
quote:catacarax schreef op 01 september 2015 @ 18:44:

Wat lief Suus! Het gaat hier heel hard. We zijn volgende week al aan de beurt. Het gaat medisch en maandag moet hij en ik dinsdag. Mijn hart klopt in mijn keel.Oh wat snel! Worden jullie dan medisch gekeurd?
Spannend!!

Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Oh wat een leuke wending heeft dit topic gekregen catacatax! Van twijfel of je spijt zult krijgen tot volgende week al een poging (of keuring?). Ik duim iig keihard dat het gauw raak mag zijn! Blijf je ons hier op de hoogte houden!
Wow wat snel zeg, spannend!
quote:DaisyF schreef op 01 september 2015 @ 19:46:

@catacarax,

Toevallig las ik net in een ander topic van jou op 17 maart jl. dat je geen kinderen wil en dat je aangeeft dat je verwacht hier geen spijt van te krijgen.

Nu ruim 5,5 maand later is het toch ineens wel aan de orde. Nieuwsgierig als ik ben vraag ik mij toch af wat deze ommekeer teweeg heeft gebracht. Of weet je dat niet precies?Nee, dat weet ik niet precies. Maar dat ik wil is wel duidelijk. En als het niet lukt is het ook goed. Maar ik wil nu wel. Ik ben er nu ook klaar voor, dat was eerder niet zo. En gezien mijn leeftijd kan het zijn dat het niet lukt. Daar heb ik dan vrede mee.
Nou ja..vrede mee... dat ook weer niet helemaal, maar dan is het niet anders.
ik ben al medisch gekeurd..de "ingreep" is al over een paar dagen. Ik ben goed bevonden (heupen, bloed, botten) De kans is meer dan 40%. En voor de rest gaat alles onder begeleiding. Voor iedereen die zich dat afvraagt... wij betalen alles zelf. Bijna alles. Bloedonderzoek en keuring gaat van onze eigen risico, de rest betalen we zelf. 3500 euro pp.

Dinsdag ben ik aan de beurt. Ha! Ik wil opeens dat dinsdag niet komt en nog liever dat het gister was......
Man is trouwens ook nerveus. En een lieverd. Ik had geen betere kunnen treffen....
Fijn dat je het samen met iemand kan doen. Wat kost dat een hoop geld zeg, nooit geweten.
quote:madamepolish schreef op 02 september 2015 @ 16:13:

Fijn dat je het samen met iemand kan doen. Wat kost dat een hoop geld zeg, nooit geweten.

Wacht maar tot het kind er is.

@Catacarax, veel succes! Spannend zeg, en wat goed dat je een beslissing hebt kunnen nemen.
Ja dit is pas het begin to!
Succes TO !!

Mega spannend!!!
In mijn geval maakt mijn lichaam de keuze voor mij. Heb lange tijd behandelingen gehad in het ziekenhuis maar zonder een positief resultaat. Daarna een jaar onder psychologische behandeling want het was echt een rouwproces. Het belangrijkste wat ik leerde was dat ik meer ben dan een vrouw die moeder wilde worden. Ik ben ook een dochter, een zus, een vriendin, collega en buurvrouw. Nu heb ik het geaccepteerd en me erbij neergelegd. Daar gaat tijd overheen, het is niet 1, 2, 3 opgelost. Nu geef ik veel aandacht aan kinderen van vriendinnen en zus. Ik zie dat het niet zaligmakend is om kinderen te hebben, toch had ik zelf de keuze willen hebben. Het emotionele is eraf, kan genieten van kinderen om mij heen.

Sterkte TO
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
quote:catacarax schreef op 02 september 2015 @ 13:22:

ik ben al medisch gekeurd..de "ingreep" is al over een paar dagen. Ik ben goed bevonden (heupen, bloed, botten) De kans is meer dan 40%. En voor de rest gaat alles onder begeleiding. Voor iedereen die zich dat afvraagt... wij betalen alles zelf. Bijna alles. Bloedonderzoek en keuring gaat van onze eigen risico, de rest betalen we zelf. 3500 euro pp.

Dinsdag ben ik aan de beurt. Ha! Ik wil opeens dat dinsdag niet komt en nog liever dat het gister was......Dat gaat snel zeg, wat een mazzel dat er geen wachtlijsten/tijden zijn!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 02 september 2015 @ 19:00:

[...]

Dat gaat snel zeg, wat een mazzel dat er geen wachtlijsten/tijden zijn!-
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven