verwarming aan

11-09-2013 09:12 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig of er al mensen zijn die de verwarming aan hebben. Ik ben zelf een behoorlijke koukleum, maar ik vind het nog zo vroeg om de verwarming aan te doen, het is nog maar september. Bovendien was het vorige week nog 30 graden! Ben benieuwd of jullie de verwarming al aan hebben....
Hier is 'ie de laatste 2 avonden toch echt even aangeweest hoor. Jammer dan dat het pas september is, we gaan niet zitten blauwbekken in ons eigen huis.

Voor vanavond heb ik al een grote mand hout klaarstaan voor de open haard. Heerlijk!
Oud topic, heb gelijk even gekeken in oktober 2013 stond de verwarming al aan. Nu nog niet, het is nog 20 graden binnen. We hebben de open haard nog niet eens aangehad. Dat is bij ons eigenlijk altijd het eerste wat we doen, als de avonden een beetje kil worden, is het met de open haard aan lekker.
Voor mij is er geen datum dat hij aangaat: als ik het koud heb, gaat hij aan. Ergens hierboven staat het al: een koud huis kost meer om te verwarmen dan steeds bijwarmen. De verwarming slaat aan als het onder de 17gr wordt. Het is beneden nog 23gr, dus het kan nog wel even duren voordat hij aangaat.
Hier is hij ook twee avonden aan geweest, het hele huis is koud en klam door de regenval.
Gisteren heel even aangehad ( half uurtje ) om de kilte te verdrijven.
never a failure, always a lesson
volgens mij heb ik hem vroeg in de zomer ook nog een keer een uurtje aangehad, Ondanks die week hittegolf heb ik niet het gevoel van man, man wat hebben we een mooie lange zomer gehad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 05 september 2015 @ 13:23:

volgens mij heb ik hem vroeg in de zomer ook nog een keer een uurtje aangehad, Ondanks die week hittegolf heb ik niet het gevoel van man, man wat hebben we een mooie lange zomer gehadHet was toch een van de mooiste en warmste zomers dit jaar?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 september 2015 @ 13:39:

[...]

Het was toch een van de mooiste en warmste zomers dit jaar?Ik zei al dat het mijn gevoel was, weet niet of het echt is, Maar die 1-2 weken echt warm drijft het gemiddelde wel op natuurlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zit op de camping en geloof mij, ik heb de kachel echt al aan.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 september 2015 @ 12:13:

[...]

Nee, ga proberen de verwarming bijna niet aan te zetten het hele jaar. Dit jaar de verwarming nog niet aangehad. Wel moet ik zeggen dat ik een goed geisoleerd huis heb en dat je er ook een beetje aan went dat de verwarming niet aanstaat, als ik visite krijg dan verwarm ik het wel even voor ze hoor!!!

Nu nog het raam op een kier (kan niet verder open want dan zou de katten kunnen ontsnappen. Hier is het nog 22.8 graden in huis.

Op het werk 23 graden en iedereen loopt te klagen dat het zo vreselijk koud is, pffffffff.

Toen het 30 graden was buiten sprak ik iemand die gewoon in de avond de verwarming nog aanhad. Vroeg mij stiekem af hoeveel haar energierekening zou bedragen.

Voor iedereen die het koud heeft, ik las dat we een warme nazomer krijgen met 20 graden. Heerlijk, warmer hoeft niet.Ik denk dat hij dit jaar in januari en februari ook wel aan stond ook bij jouw.
Hier staat de houtkachel al een paar uur aan. Vanochtend de boel gesopt, gisteren al de boodschappen gedaan. Nu lekker met een plaidje op de bank tv kijken en snaaien. Fijn weekend vind ik het.
Ook maar even de verwarming aangezet, een warm vest was niet meer genoeg.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik las in de openingspost dat het vorige week nog 30 graden was...ik vroeg me al af wat ik had gemist

Zie ik dat het van 2 jaar geleden is
quote:pearle schreef op 05 september 2015 @ 22:11:

Ik las in de openingspost dat het vorige week nog 30 graden was...ik vroeg me al af wat ik had gemist

Zie ik dat het van 2 jaar geleden is

Nou, dat klopt toch wel? Afgelopen maandag was het zelfs nog 30 graden!

Hier is het binnen nog 22 graden, dus nog geen verwarming aan. Als het onder de 21 wordt, gaat de vloerverwarming automatisch aan.
quote:slobberbone schreef op 05 september 2015 @ 16:10:

[...]

Ik denk dat hij dit jaar in januari en februari ook wel aan stond ook bij jouw.Geen blauwe W van de kou hier. Nee het is gelukt om dit jaar niet de verwarming aan te doen. Niet altijd makkelijk hoor maar mijn huis is goed geisoleerd. En soms uiteraard als je visite kreeg. Ja die geef ik geen dekbedje hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Bitje93 schreef op 05 september 2015 @ 14:59:

Ik zit op de camping en geloof mij, ik heb de kachel echt al aan.Op een camping snap ik het geheel. Maar dat lijkt mij niet meer dan logisch!!!
Hier is hij toch echt al een paar keer aangeweest, ik vond het veel te koud en wil het wel lekker in huis hebben.

Nou gaat hij in deze periode niet hoger dan 21 graden, anders zweet man de deur uit.

In de winter zetten we hem savonds op 22, 22,5, maar dan vind ik het nog koud en is mijn neus ook ijskoud, al is mijn neus de hele winter door koud

En MV, ik vind het knap hoor, ik doe het je niet na, denk dat hier de kachel na een paar uur weer aangezet word dan.

Hoe koud is de temperatuur bij jou in huis dan als het buiten ook zo koud is?
Hier is de verwarming aan hoor! In de UK is het ook al een tijdje kouder dan in NL. Ik werk vaak tot laat en ik vind het verschrikkelijk om in een koud huis thuis te komen. De verwarming staat op een timer, zodat het snachts niet te warm is, maar warmt op 's ochtends zodat m'n handdoeken heerlijk warm zijn
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Zolang ik met blote voeten rondloop geen verwarming aan. Loop buiten ook nog steeds op sandalen, en vaak een korte broek. Heerlijk door de plassen heen rijden....!!!
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 september 2015 @ 22:26:

[...]

Geen blauwe W van de kou hier. Nee het is gelukt om dit jaar niet de verwarming aan te doen. Niet altijd makkelijk hoor maar mijn huis is goed geisoleerd. En soms uiteraard als je visite kreeg. Ja die geef ik geen dekbedje hoor.Eind januari was het -6 hier dit jaar en en ondanks de goede isolatie staat de verwarming hier dan echt wel aan. Hoe warm is het dan in je woning ? dan is niet enkel voor de bezoekers onaangenaam maar zelf ook een soort overlevingstocht die je aangaat in je eigen woning Brrrrrrrr.
Hij slaat hier vanzelf aan als het kouder wordt dan 19 graden. Maar dat is voorlopig echt nog niet. Als we bezoek hebben gaat 'ie op 21, maar mijn vriend en ik zelf zijn nogal warmbloedig en vinden 21 graden benauwend.
Ik heb de verwarming nog niet aan gehad. Ik heb zelfs de balkondeur nog open staan. Wel een sweatvest aan en sokken, maar het is nog lang niet koud genoeg.
Vanochtend heb ik, sterk tegen mijn principes, de verwarming toch al even aan gezet. Ik vind het volstrekt onzin in september, normaal gaat-ie in oktober pas aan. Maar het was 15 graden in de woonkamer; allemaal een dik fleecevest aan en we zaten nog te bibberen. Ik ben erg voor energiebesparing maar er zijn grenzen ;) . Dus verwarming even aan gezet tot 17,5 graad en toen weer uit. Als de ergste kou maar even weg is.

's Winters heb ik 'm overdag op 17 en 's avonds op 18-19 staan, dus het hoeft van mij niet heel warm te zijn. Maar 15 graden op een inactieve luie zondag vond ik toch iets te gortig. Als je actief bezig bent krijg je het vanzelf wel warm maar we hebben een beetje een bankhangdag vandaag (sinds gisteren hebben we Netflix, even uitproberen natuurlijk! )
quote:Mevrouw75 schreef op 11 september 2013 @ 09:55:

ja. Het was gisteravond 18 graden in mijn huis en dat vind ik zo 's avonds niet aangenaam.

+1

En alles was vochtig aan het worden, was wilde niet drogen, dus tijd voor verwarming ;P

Als het weer mooi weer wordt gaat ie gewoon weer uit
quote:appeltjesgroen schreef op 06 september 2015 @ 10:12:

Vanochtend heb ik, sterk tegen mijn principes, de verwarming toch al even aan gezet. Ik vind het volstrekt onzin in september, normaal gaat-ie in oktober pas aan. Maar het was 15 graden in de woonkamer; allemaal een dik fleecevest aan en we zaten nog te bibberen. Ik ben erg voor energiebesparing maar er zijn grenzen ;) . Dus verwarming even aan gezet tot 17,5 graad en toen weer uit. Als de ergste kou maar even weg is.

's Winters heb ik 'm overdag op 17 en 's avonds op 18-19 staan, dus het hoeft van mij niet heel warm te zijn. Maar 15 graden op een inactieve luie zondag vond ik toch iets te gortig. Als je actief bezig bent krijg je het vanzelf wel warm maar we hebben een beetje een bankhangdag vandaag (sinds gisteren hebben we Netflix, even uitproberen natuurlijk! )

Is je huis zo slecht geïsoleerd, dat het maar 15 graden was?

Wat betreft de verwarming doe ik niet aan principes: als ik het koud heb gaat hij gewoon aan. Maar hier is het nog niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven