Tips Enschede?

06-09-2015 17:22 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Allemaal,

Binnenkort ga ik een zaterdag naar Enschede (ik blijf in de stad/centrum).......

wat mag ik niet missen?

Iemand een tip voor cultuur, sightseeing of activiteiten etc?

Ook tips voor lekkere restaurants zeer welkom!

Bedankt en groetjes, Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ijsje bij van der Poel! Zitten er twee in Enschede.

1 bij de oude markt, 1 bij het station op de hoek.

Meermaals verkozen tot beste ijsmakers van Nederland!

Jammie jammie 😋

Edit: ijsje van de maand was deze maand bokkepootjesijs. Die moet ik nog proeven, lijkt me erg lekker.

Verder zijn cookie-caramel, bastogne-amaretto en lemon-cookie-Cream hier favoriet 😁
Jaah, van der Poel!

Museum twentse welle is erg leuk, met audiorondleiding in het twents door Herman Finkers

De oude markt is een leuke plek om een terrasje te doen en qua restaurant zou ik kiezen voor Het Paradijs. Ik heb hem al eens eerder gespamd geloof ik, echt een uniek plekje. Vegetarisch maar erg lekker eten.
Volgens mij is 'een ijsje bij van der Poel halen' echt een begrip in Hengelo/Enschede en omstreken
Van der Poel ijs is echt een aanrader. <3

thanks voor de insiders!! Hopelijk werkt het weer mee voor 'n van der Poel'- ik heb eigenlijk nooit zin in ijs bij koud weer...brrr...

Maar lekker ook, een vega-restaurant! Ziet er goed uit!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ja van der Poel! Hier is ook de lemon-cookie cream favoriet.

Ik zou die op de oude markt doen en daar ook gezellig een terrasje pakken.

Het Paradijs is idd erg leuk om eens te gaan eten. Heel mooi en uniek restaurant. Aan de buitenkant zie je er niks van maar binnen is het prachtig. Enige nadeel vond ik dat er weinig keus is.

Echt aparte winkeltjes zijn er niet in de stad, beetje de standaard winkels. ( of ik kan er geen bedenken iig).

Wil je een museum bezoeken is de Twentse Welle een optie. Die zit op het Roombeek, niet al te ver van het station.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Euhhh de Kater vind ik een gezellig terras! Dat zit op de oude markt. Verder vind ik Enschede niet zo heel spannend. Van der Poel is inderdaad een must!! Ohhhhh en Goody's is zoooooooon lekker restaurant. O wacht die zit dicht die is bezig met een renovatie. Hmmm.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Oooooh, het is altijd weer voor van der Poel!

Je kan, als je met de auto gaat, ook uit eten gaan in Boekelo (gehucht naast Enschede), naar Ribhouse Texas! Als je van veel vlees houdt is dit een aanrader
Ooh jaa Ribhouse Texas

Lekker!!!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
poco mucho een argentijns steakrestaurant, altijd volgeboekt als ik erheen wil.

Of de oude compagnie, zit ook vaak vol.

Sorrentino of big belly's.

Achter de oude markt als je langs van der poel loopt, zitten de kleinere boetiekjes.

Bij het van heek plein zitten alle grote ketens.

Een rondleiding door het roombeek kan ook leuk zijn, al is dat meer voor als je meerdere dagen in de buurt bent.
vd Poel dus TO.

Goody zit dicht helaas, lekkerste biefstuk everrrr. De Marlon Brando.

High tea bij ik en mijn moeder, superleuk en lekker.

Pas nog bij Novi geweest, lekker Italiaans.

Boekelo bij de buren is ook lekker en gezellig. Zit een mini theater bij.

Eeehm bij Cuvee kun je high winen lekker hips... en bij Aroy D kun je heerlijk Thais eten.

Naast de bios heb je Felinni ook heel goed.

Jammer dat je er nu niet bent, proefeet is bezig.

Veel plezier in Enske!
Volgend weekend is gogbot. Zoek maar s op.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik moet een beetje lachen dat hierboven alleen maar posts staan over ijsjes...

Enschede kan je ook leuk shoppen, het rijksmuseum twenthe is ook interessant (op loopafstand van het centrum), concordia draait cultureel verantwoorde films (maar de gewone bios is ook leuk).

O ja, en de Primark is een grote toeristische attractie ;)
Oh, als je van Japanse all-you-can-eat houdt: er zitten er geloof ik wel 5 in het centrum tegenwoordig. En 1 echt goede (maar dure) japanner aan de Deurningerstraat: Tao.

Maar het paradijs is leuker:)
thanks again, allemaal!

Er zitten veel leuke en lekkere stekjes tussen!

En leuk hoe enthousiast jullie zijn over de stad, ik kijk ernaar uit!
Mijd Gigbot!

Dat is een hel.

Eten: Big Belly's.

Thais eten, heerlijk en goedkoop: Aroy D.
Gogbot dus.
quote:cellista schreef op 06 september 2015 @ 20:49:

Oh, als je van Japanse all-you-can-eat houdt: er zitten er geloof ik wel 5 in het centrum tegenwoordig. En 1 echt goede (maar dure) japanner aan de Deurningerstraat: Tao.

Maar het paradijs is leuker:)Ben vrijdag bij Tao geweest. Super!
Oké, bokkenpootjesijs heb ik al voor je geproefd, die hoef je niet te nemen. Hij smaakte dus echt niet naar bokkenpootjes
Mode shoppen?

Ronald Hazenhoff Mode. Waar je nog echt geholpen wordt, door vriendelijk personeel met kennis en ervaring. En ze durven je ook nee te verkopen als iets je niet staat!
jouw leven is een keuze
quote:yasmijn schreef op 07 september 2015 @ 14:06:

Mijd Gogbot!

Dat is een hel.

Eten: Big Belly's.

Thais eten, heerlijk en goedkoop: Aroy D.

Grappig, ik vind Gogbot altijd leuk

Aroy-D is ook erg goed ja, heel lekker en niet duur!
quote:cellista schreef op 11 september 2015 @ 10:24:

[...]

Grappig, ik vind Gogbot altijd leuk

Aroy-D is ook erg goed ja, heel lekker en niet duur!Zegt het vooral voort
Kijk eens wat er te doen is op muzikaal gebied, Enschede heeft een groot aanbod in vrijwel alle genres.

Hou je van jazz, ga naar De Tor.

Grieks eten bij Rhodos, chique eten bij 10. Als ze nog bestaan, ben al een aantal jaartjes weg daar.
De toekomst is niet meer wat het was
quote:yasmijn schreef op 11 september 2015 @ 12:08:

[...]

Zegt het vooral voort Heb je aandelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven