Tips Delft met kind (3)

07-09-2015 00:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind september 2 dagen naar Delft. Heeft iemand leuke (insight) tips voor een leuk weekendje met een kind (3,5) daar? We zijn helemaal blanco nog. Omgeving Delft is ook prima en beetje actief mag ook

Eventuele tips voor lekker eten...ook welkom!

Thanks!
Appeltaart bij Kobus Kuch op de Beestenmarkt!

De lekkerste ooit! (en zorg dat je trek hebt....)
Delft is een prachtige stad om een beetje doorheen te slenteren. Mooi oud centrum met grachten. Eventueel kun je nog een rondvaart doen? De Nieuwe Kerk bezoeken?

Bij het Delftse Hout is een kinderboerderij.

Bij slecht weer kun je eventueel naar Serpo (reptielenzoo).

Hoe ver in de omgeving wil je gaan? Als je echt van de andere kant van het land komt is het strand wellicht leuk?

Met de auto of het OV (trein/tram of direct met lijn 1) zit je zo in Scheveningen.
Ikea

Dat doe ik altijd in Delft, maar goed, ik woon op 5 minuten afstand:)

http://dinosindehoven.nl/?gclid=CO7rtc7 ... Gwod-dkKww

Dino's in de hoven is denk ik wel leuk?

Die kinderboerderij is wel grappig, maar niet bijzonder. Jammer dat het dan waarschijnlijk geen lekker weer meer is, want er zit wel een leuke zand- en waterspeeltuin bij.

(Kinder)boerderij 't Geertje is dan wel erg leuk, dat is in Zoetermeer. Vind ik wel dichtbij Delft.
Ik wilde ook de link van dino's in de Hoven plaatsen. Als het slecht weer is kan je daar even schuilen en de grote dino's bekijken. Als je bij een van de winkels iets koopt krijg je een uitrijkaart en palen je gratis.
Klieder is leuk voor een bakkie koffie met kinderen.

Serpo zit niet meer in delft

Rondvaart zou je na moeten kijken of die eind september er er nog zijn.

Dino's in de hoven is idd leuk en tot begin oktober.
Serpo Reptielen Zoo zit nu in Rijswijk

Als het mooi weer is kun je lekker wandelen of naar de kinderboerderij in de Delftse Hout. En inderdaad, veel leuke terrasjes en eet/drink gelegenheden waar je naartoe kan!

Je kan ook uitwijken naar Den Haag waar denk ik meer leuke bezigheden voor jonge kinderen te vinden zijn In Delft zijn meer musea, monumenten en eetgelegenheden die mensen veel bezoeken zoals de Nieuwe kerk beklimmen of het Museum prinsenhof bezoeken/hapje eten daar.

Heel veel plezier!
🌸
Rondvaarten zijn het hele jaar door
Bedankt alvast voor jullie tips! Wat ons betreft kunnen we bijv ook 1 dagje uitwijken naar een omliggende stad zoals Zoetermeer of Den Haag. Als we nies missen in Delft dan. Onze kleine man vindt musea ook prima, genoeg te ontdekken. En hoe zit het met het Delfts blauw? Is dat leuk voor kinderen om naartoe te gaan?

Weet iemand waar we fietsen kunnen huren en of er een leuke route is van maximaal 15/20 km in de omgeving. :-)
Je zou de Nieuwe Kerk kunnen beklimmen, dan heb je een heel mooi uitzicht over de hele stad. De kinderboerderijen, en dan vooral de waterspeeltuinen zijn ook leuk, maar waarschijnlijk al wat te koud deze tijd van het jaar.

Het legermuseum zit er helaas niet meer, anders zou dat echt een aanrader zijn geweest.
De rondvaarten zijn tot 31 oktober, dus niet het hele jaar door, maar wel als jij gaat.

De toren mag je pas beklimmen vanaf 6 jaar. WIj stonden daar vorig jaar ook beteuterd met onze zoon van 5 die zo graag wilde.

De porceleyne fles ligt flink buiten de stad maar er rijden wel pendelbusjes naartoe. Of het iets is voor een 3 jarige...... zou mijn keuze niet zijn. Ik zou dan eerder naar het prinsenhof gaan, daar zijn ook speurtochten in het museum voor kinderen.

Er is een fietstocht door Midden Delfland, waar je fietsen kunt huren weet ik niet. Maar je zou even contact op kunnen nemen met Piet Vonk. Een fietshandelaar midden in de stad. Die kan je vast verder helpen.

En Den Haag is goed te bereiken vanaf Delft met het OV (zou ook zeker niet met eigen vervoer gaan) Tram 1 rijdt van centrum Delft naar centrum Den Haag (met 1 overstap ook naar Madurodam) Of met de trein.

Delft heeft geen vvv, maar wel een toeristen informatie punt:

http://www.delft.nl/Toeristen/Toeristeninformatie
o wat ook leuk is!

De botanische tuin van de TU. Daar zijn ook leuke speurtochten voor kinderen
Is dit ook voor je blog? Want Schiedam staat er nu op toch? Ik zeg ook IKEA en verder bestaan er ook VVV kantoren!
Heb jij voor Schiedam met kind?
In de grote bibliotheek van delft zijn ook vaak peuteractiviteiten.. Erg leuk vind mijn zoontje altijd en tegenover is de bios .. Daar is op zondag 27 sept peuterbios Thomas de trein... Veel plezier
Knus in de Delftse Hout is (bij mooi weer) leuk om te combineren met een fietstocht/ kinderboerderij.

http://www.knus.nl
quote:SoMiDi schreef op 07 september 2015 @ 08:49:

Is dit ook voor je blog? Want Schiedam staat er nu op toch? Ik zeg ook IKEA en verder bestaan er ook VVV kantoren!Ja inderdaad, krijg van jullie zoveel meer leuke lokale tips! Bij VVV Schiedam zeiden ze bijv. doodleuk dat er eigenlijk niets was voor kinderen terwijl er genoeg te beleven is en we het super leuk hadden. Wij gaan zeker 1x per maand een weekendje weg in eigen land en dan liefst wat meer van de gebaande paden. So much fun!
Mocht het erg slecht weer zijn kun je naar kids playground. Een indoor speeltuin. Zit vlakbij het hertenkamp. Kan je daarna als het opklaart daar nog even rondwandelen. Zit ook een

Macdonalds vlakbij.

Verder in de binnenstad eten bij la Cubanita. Tapas restaurant.

Taart van Kobus kuch.

Het prinsenhof en de oude kerk voor het cultuur snuiven.

Uhmm. Ik ga nog even verder denken.

Oo high tea bij leonidas in de choorstraat.

De bieb organiseert altijd leuke dingen inderdaad. Kijk even op de site. Dok bibliotheken.
quote:Mio81 schreef op 07 september 2015 @ 09:35:

[...]

Ja inderdaad, krijg van jullie zoveel meer leuke lokale tips! Bij VVV Schiedam zeiden ze bijv. doodleuk dat er eigenlijk niets was voor kinderen terwijl er genoeg te beleven is en we het super leuk hadden. Wij gaan zeker 1x per maand een weekendje weg in eigen land en dan liefst wat meer van de gebaande paden. So much fun!Wat raar van de VVV in Schiedam, er is genoeg te doen voor kinderen en dat zouden ze moeten weten.
Lunchen bij Knus in Delftse Hout. Erg leuk.

Klieder is een leuk tentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven