Efteling drukte kalender

07-09-2015 10:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

wij overwegen om a.s. zondag naar de Efteling te gaan. Op de kalender van de website zelf staat dat het dan een 'drukke' dag is, zoals alle komende weekenden. Maar tot mijn verbazing staat bij de maandag in de herfstvakantie (26 oktober hier) dat het dan een 'rustige' dag zal zijn.

Wie heeft ervaring met de juistheid van deze kalender? Wij gaan weer voor het eerst in járen en het zou zo jammer zijn als we overal uren moeten wachten, al hou ik er al wel wat rekening mee natuurlijk.

Helaas geen studiedagen van school meer in het vooruitzicht, althans niet die voor 1 november vallen, dan lopen de kaartjes namelijk af. Dus het wordt óf een zondag óf een dag in de herfstvakantie.

Ik hoorde gisterenochtend op de radio toevallig al dat er 3 km file stond bij Kaatsheuvel, dus daar werd ik niet blij van....
Hai mama onbekend.

Ik heb geen ervaring met de efteling kalender maar volgens mij werkt dit op verkoop online kaartjes. Plus in de herfstvakantie zijn er veel meer activiteiten elders dan een normale zondag. Zoals lego wereld in utrecht

Hoop dat je hier wat aan hebt .

Groetjes
De kalender is gebaseerd op de bezoekersaantallen in vorige jaren.

Mijn ervaring in de herfst is dat de drukte dan heel erg afhankelijk is van de weersvoorspelling. Wordt er mooi weer verwacht dan kan het echt ontzettend druk zijn. Wordt er regen voorspeld, dan is het veel rustiger.

De weekenden zijn sowieso wel drukker dan de dagen in de herfstvakantie, dat klopt. Maar ook dan kan het weer juist in de herfst een enorm verschil maken qua drukte.

Mijn advies is: hou de voorspellingen in de gaten, en ga op een dag dat er een beetje regen voorspeld wordt. Dan valt je dag niet helemaal in het water, en heb je meer kans op korte rijen.

Veel plezier!
Verschillende keren in de herfstvakantie van het noorden geweest en het was id niet druk.

Weekenden in september zijn wel heel druk dus ik zou in de herfstvakantie gaan of in een weekend in oktober. We hadden ook de afgelopen jaren heel mooi weer in de herfstvakantie.
Hier is vriend met kinderen op een vrijdag in de zomervakantie geweest met de AH kaartjes. Het was heel mooi weer (ook niet te warm dus echt perfect) en het was rustig, alleen bij de Baron heeft hij bijna een uur moeten wachten maar bij alle andere dingen zo door kunnen lopen. En het was ook voorspeld als rustige dag. Dus hier klopte het wel. Ik zou denk ik eerder een doordeweeksedag doen, veel mensen nemen toch niet snel (allebei) vrij in de vakantie denk ik dan. In t weekend gaan ouders denk ik sneller toch n dagje weg. Maar zeker weten doe je t nooit. Hier dus echt mazzel gehad.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Tip: als je heen gaat, de app van de Efteling downloaden. De actuele wachttijden kun je dan zo bekijken. Vorig jaar hebben wij wel wat meer gelopen, maar heel weinig in de rij gestaan op een redelijk drukke dag.
...
quote:carrie-bradshaw schreef op 07 september 2015 @ 10:54:

Ik zou denk ik eerder een doordeweeksedag doen, veel mensen nemen toch niet snel (allebei) vrij in de vakantie denk ik dan. In t weekend gaan ouders denk ik sneller toch n dagje weg. Maar zeker weten doe je t nooit. Hier dus echt mazzel gehad.TO zegt dat ze juist niet op een doordeweekse dag kunnen.
Wij zijn 3 jaar geleden met het werk van mijn vriend op een zaterdag in septembr geweest. Hartstikke mooi weer en ongelooflijk druk. Ik zou de gok in september niet durven wagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven