welke auto?

07-09-2015 14:47 88 berichten
Wij zijn al enkele jaren aan het sparen voor een auto. Nu is de tijd eindelijk aangebroken dat we genoeg gespaard hebben om ons een mooie gezinswagen aan te schaffen. Met het oog op gezinsuitbreiding komt die wagen zeker van pas. ;)

Nu zijn we nog volop aan het twijfelen welke gezinswagen we gaan kiezen...

Voorstellen van jullie kant?

Wij hebben zo'n 35.000 euro bijeengespaard die we aan de auto kunnen spenderen.

Ook stellen wij ons nu de vraag of we een nieuwe auto gaan kopen of een jonge 2de hands auto. Een nieuwe auto van 35.000 euro kost 2de hands (2 jaar oud) zo'n 20.000 euro... Wat natuurlijk een heel verschil is...

Maar aan de andere kant een nieuwe auto... Tja we hebben er nu voor gespaard

Graag jullie mening.
Volvo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een jonge tweedehandse gaan. De grootste afschrijving is er dan al van af en je krijgt vaak toch nog een jaar garantie. Voor ¤20.000 krijg je trouwens nog aardig wat auto. B.v. een 4- jarige BMW 5 serie.
Volkswagen golf station is uitgeroepen tot gezinsauto van het jaar 2014. Als je googled dan kom je heel veel gezinsauto's tegen. Daarbij toch langsgaan voor een proefrit omdat smaken wat rijcomfort betreft ook verschillen.

Om hoeveel kinderen gaat het?
Ik zou voor een tweedehands tot max ¤15000 gaan. Kun je met de rest lekker verder sparen of andere leuke dingen doen/kopen.

Geen haar op mijn hoofd, dat ik er uberhaupt aan zou denken een nieuwe auto te kopen. Hebben zelf oudere tweedehands auto's en goedkoper kun je niet rijden. Grotere nieuwe duurdere auto's (bijvoorbeeld Volvo's) kosten namelijk ook veel met onderhoud.

Ter vergelijking, ik betaal voor onze auto's ¤350 voor een grote beurt (per auto). Buurman met Volvo betaald voor dezelfde grote beurt ¤800.

Als het maar rijdt en veilig is, vindt ik het helemaal prima.
quote:moonlight schreef op 07 september 2015 @ 14:52:

Volkswagen golf station is uitgeroepen tot gezinsauto van het jaar 2014. Als je googled dan kom je heel veel gezinsauto's tegen. Daarbij toch langsgaan voor een proefrit omdat smaken wat rijcomfort betreft ook verschillen.

Om hoeveel kinderen gaat het?2 kindjes
Omg, 35.000 euro aan een auto uitgeven? Je realiseert je toch wel dat die auto ook in no-time 10.000 euro in waarde daalt.

Koop een knappe 2e handse bij een betrouwbaar bedrijf en hou een flink bedrag ove.
Volvo dacht ik ook. Nieuwe auto kopen is zonde van het geld.

Welke regio woon je?
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:sassafras schreef op 07 september 2015 @ 14:57:

Omg, 35.000 euro aan een auto uitgeven? Je realiseert je toch wel dat die auto ook in no-time 10.000 euro in waarde daalt.

Koop een knappe 2e handse bij een betrouwbaar bedrijf en hou een flink bedrag ove.Idd, steek dat geld lekker in een huis of iets.
Silence is golden. Duct tape is silver.
TO waarom zoveel geld voor een auto? Zelfs al ben je met z'n 6'en dan heb je aan een Ford Galaxy of Renault Espace echt genoeg en die zijn tweedehands voor aanzienlijk minder geld te krijgen.

Maar misschien heb je wel een hele goede reden om een nieuwe of bijna nieuwe te kopen?
Tweedehands. Nieuw is echt geld over de balk smijten.
Met twee kinderen zou ik zeker niet zoveel geld uit gaan geven. Bijna iedere wagen is dan een gezinswagen (even de cabrio's en sportwagens en boodschappen wagens niet meegerekend).

Welk merk had je zelf op het oog? Zijn jullie sportieve rijders of maakt het niet uit?
Maar jullie willen dus graag een derde op korte termijn? En zitten je kinderen nu nog in autostoeltjes? 3 autostoeltjes naast elkaar passen namelijk niet in elke auto.
quote:jules schreef op 07 september 2015 @ 15:02:

Met twee kinderen zou ik zeker niet zoveel geld uit gaan geven. Bijna iedere wagen is dan een gezinswagen (even de cabrio's en sportwagens en boodschappen wagens niet meegerekend).

Welk merk had je zelf op het oog? Zijn jullie sportieve rijders of maakt het niet uit?

Ford new mondeo of hyundai i 40 lijken ons mooi, wij zijn geen sportieve rijders

De reden dat we een nieuwe wagen willen kopen is omdat die wagen dan echt van ons is. Er heeft niemand anders mee gereden. Heeft die persoon voorzichtig gereden? Of die motor continue in het rood gejaagd?

We hebben in het verleden slechte ervaringen met een 2de handswagen... Als we een nieuwe kopen hebben we 5 jaar garantie en zijn we zeker dat we een goede auto hebben waar altijd zorg voor gedragen is...
quote:Azuri29 schreef op 07 september 2015 @ 15:04:

Maar jullie willen dus graag een derde op korte termijn? En zitten je kinderen nu nog in autostoeltjes? 3 autostoeltjes naast elkaar passen namelijk niet in elke auto.neen we stoppen bij 2
Wij rijden ook nieuw en ik vind het een heerlijke luxe. Als je er voor gespaard hebt en het geld ervoor over hebt, waarom niet? Kijk eens bij bv Kia daar heb je veel auto voor weinig. De nieuwe Renault katjar is ook een erg mooie momenteel .
quote:mjers schreef op 07 september 2015 @ 15:08:

[...]

Ford new mondeo of hyundai i 40 lijken ons mooi, wij zijn geen sportieve rijders

De reden dat we een nieuwe wagen willen kopen is omdat die wagen dan echt van ons is. Er heeft niemand anders mee gereden. Heeft die persoon voorzichtig gereden? Of die motor continue in het rood gejaagd?

We hebben in het verleden slechte ervaringen met een 2de handswagen... Als we een nieuwe kopen hebben we 5 jaar garantie en zijn we zeker dat we een goede auto hebben waar altijd zorg voor gedragen is...Maar die garantie is in veel gevallen maar een wassen neus hoor! Verkijk je daar niet op. Mijn ouders kochten ook eens een nieuwe auto. Zelfde redenen als jullie. Na een jaar ging er iets kapot: sorry meneer, maar dit valt niet binnen de garantie. Het was iets heel normaals (ik weet zo even niet meer wat), maar mijn vader hoeft nu nooit meer een nieuwe.
onze eerste auto was een 2de hands, maar na 3 jaar (auto was dan 5 jaar oud) was de motor kapot. Volgens de garagist is de motor vaak over z'n toeren gejaagd. Dit was zeker niet door ons. Daar zijn we heel erg bang voor... 20.000 euro voor een auto waarvan je de voorgeschiedenis niet weet... of 35.000 euro voor een auto waarvan je zeker bent....
quote:gismo72 schreef op 07 september 2015 @ 15:09:

Wij rijden ook nieuw en ik vind het een heerlijke luxe. Als je er voor gespaard hebt en het geld ervoor over hebt, waarom niet? Kijk eens bij bv Kia daar heb je veel auto voor weinig. De nieuwe Renault katjar is ook een erg mooie momenteel .Maar wat is er dan zo extra fijn aan nieuw? Je kunt een auto toch reinigen? En binnen een jaar is ie dus niet meer nieuw, dan is ie al gebruikt. Maar goed, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zoveel geld uitgeeft aan een auto. En ik ben echt wel kieskeurig in wat ik zelf wil rijden hoor.
quote:mjers schreef op 07 september 2015 @ 15:12:

onze eerste auto was een 2de hands, maar na 3 jaar (auto was dan 5 jaar oud) was de motor kapot. Volgens de garagist is de motor vaak over z'n toeren gejaagd. Dit was zeker niet door ons. Daar zijn we heel erg bang voor... 20.000 euro voor een auto waarvan je de voorgeschiedenis niet weet... of 35.000 euro voor een auto waarvan je zeker bent....Maar 20k voor een fort mondeo is ook wel behoorlijk. Je hebt hartstikke leuke mondeo's voor onder de 10k.
Garantie is Max 5 jaar tenzij je het toegestane aantal kilometers binnen de garantie hebt overschreden. Ik geloof 50.000 km. Wij kopen elke 3 jaar een auto van de dealer die jonger is dan 3 jaar en Max 65.000 km heeft gereden. Je krijgt dan nog een jaar volledige garantie op die auto. Tevens ben je vrij om hem te laten repareren bij wie je maar wilt, zolang deze garage is aangesloten bij het merk. En ja, dat scheelt zomaar de helft (!) op de nieuwprijs
quote:jules schreef op 07 september 2015 @ 15:13:

[...]

Maar 20k voor een fort mondeo is ook wel behoorlijk. Je hebt hartstikke leuke mondeo's voor onder de 10k.Tja... Financieel en rationeel gezien heb je absoluut gelijk, maar aan de andere kant denk ik dan, we moeten ons geld aan iets uitgeven... Op reis gaan is ook geen goeie investering, maar iedereen doet het... We gaan niet voor niets iedere dag full time gaan werken. Dan mogen we onszelf ook wel eens verwennen. Niet iedere euro hoeft altijd omgedraaid te worden.
pffff auto's é
Ik zou voor een goede 2ehandse gaan voor max 6K en de rest besteden aan nuttigere dingen of lekker laten staan op de rekening voor later of voor je kind later.

Echt 35K voor een auto?
quote:mjers schreef op 07 september 2015 @ 15:17:

[...]

Tja... Financieel en rationeel gezien heb je absoluut gelijk, maar aan de andere kant denk ik dan, we moeten ons geld aan iets uitgeven... Op reis gaan is ook geen goeie investering, maar iedereen doet het... We gaan niet voor niets iedere dag full time gaan werken. Dan mogen we onszelf ook wel eens verwennen. Niet iedere euro hoeft altijd omgedraaid te worden.Materialisme ten top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven