Spijt?

28-08-2015 07:35 356 berichten
Ik heb geen kinderen. Nu ben ik 42 en echt over datum. Ik weet dus dat ik iemand ben zonder kinderen. En opeens heb ik daar last van. Wat ik dacht klopt niet, ik dacht dat ik niet een leuke moeder zou zijn. Dat zou ik wel zijn. Ik zou zelfs een hele leuke moeder zijn.

..tja ik kan lullen wat ik wil...ik heb gedachtes die gaan over spijt van mijn keuze om geen kind te krijgen. Aan de andere kant ben ik er ook heel blij mee, want ik kan elke kant op die ik wil.

Wat wil ik hier? Ik hoop op reacties van mensen die dit begrijpen en ik hoop daar van iets te kunnen leren.
He bah... die kant wil ik niet op.
Mooi topic met een bijzondere wending.

Succes Catacarax, dat alles voorspoeding mag verlopen
Hij heeft het gedaan! Wat een held toch!? En ik morgen. En dan is het afwachten.
Wow echt spannend! En zo snel allemaal! Je hebt niet eens tijd om je te bedenken (mocht je dat nog willen ) Maar misschien is dat maar goed ook; gewoon hup! Proberen en mocht het niet lukken dan weet je in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt om het wel te laten slagen. Dat is dan al een heel ander gevoel dan het "geen kinderen en spijt"-gevoel waarmee je dit topic opende denk ik zo.
quote:redbuIIetje schreef op 28 augustus 2015 @ 07:55:

Ik ben 46 en bewust kindvrij en nog nooit ook maar één greintje spijt gehad, in tegendeel zelfs. Er zijn juist zoveel meer redenen bij gekomen waarom ik vind dat een kind hebben niet bij mij past. Ook externe redenen trouwens, zoals ons sociale stelsel wat met sprongen wordt afgebroken en waar moet het naartoe met Europa? Denk dat de generatie na ons een heel zwaar leven tegemoet gaat. Dus buiten mijn persoonlijke redenen om ze niet te willen, ben ik blij dat ik geen nieuw mens belast heb met wat de toekomst hier voor ons in petto heeft.Ik heb wel kinderen maar dit baart mij zeker zorgen.
quote:catacarax schreef op 07 september 2015 @ 10:18:

Hij heeft het gedaan! Wat een held toch!? En ik morgen. En dan is het afwachten.Zaad ingeleverd bedoel je? Hoef je geen hormonen te spuiten voor je eitjes? Of is het geen Ivf??
quote:ponny schreef op 07 september 2015 @ 10:50:

Wow echt spannend! En zo snel allemaal! Je hebt niet eens tijd om je te bedenken (mocht je dat nog willen ) Maar misschien is dat maar goed ook; gewoon hup! Proberen en mocht het niet lukken dan weet je in ieder geval dat je er alles aan gedaan hebt om het wel te laten slagen. Dat is dan al een heel ander gevoel dan het "geen kinderen en spijt"-gevoel waarmee je dit topic opende denk ik zo.Ik moet morgen al...
Nee geen ivf, vivamila.
Alle reacties Link kopieren
Doe je IUI? En met of zonder hormonen?
En natuurlijk veel succes en veel plezier morgen. Wie weet is dat de eerste dag van die ene toekomst die je nooit verwacht of gedacht had voordat je dit topic opende!
Dank je Jules! Zonder hormonen. Kale ziekenhuis seks.
Of moet je dat aan elkaar schrijven
Oh wat spannend zeg. Dus morgen kan het dan al raak zijn??
Wie weet. Mijn hart zit in mijn keel. We weten het snel.
Je zal er wel al aan gedacht hebben, maar maak je wel afspraken met de vader. Mbt omgangsregeling etc. Om teleurstelling te voorkomen niet onbelangrijk. 😊
Verder uiteraard succes morgen.
quote:MisPoessss schreef op 07 september 2015 @ 16:02:

Je zal er wel al aan gedacht hebben, maar maak je wel afspraken met de vader. Mbt omgangsregeling etc. Om teleurstelling te voorkomen niet onbelangrijk. 😊Bedankt. Heb ik zover kan gedaan. Hij is ook een fijne vent. Mis ik misschien iets? Hij zal vader zijn, dat wil hij en ik ook. Hij is dus gewoon vader. Met alle plichten en ook rechten.
quote:MisPoessss schreef op 07 september 2015 @ 16:03:

Verder uiteraard succes morgen.Ik hoef niet veel te doen.... benen aan de kant denk ik. Maar jongens...de spanning is enorm.
quote:catacarax schreef op 07 september 2015 @ 16:22:

[...]

Ik hoef niet veel te doen.... benen aan de kant denk ik. Maar jongens...de spanning is enorm.

Haha, ja die benen uit elkaar is vast handig!

Veel succes morgen 😀
quote:catacarax schreef op 07 september 2015 @ 16:20:

[...]

Bedankt. Heb ik zover kan gedaan. Hij is ook een fijne vent. Mis ik misschien iets? Hij zal vader zijn, dat wil hij en ik ook. Hij is dus gewoon vader. Met alle plichten en ook rechten.

Of je iets mist weet ik niet, maar wat verwacht je van hem straks, weet hij wat je verwacht van hem, wat betekent vader zijn voor jou en wat betekent vader zijn voor hem.

Houd er rekening mee dat als het kindje geboren is dat je het niet direct zal kunnen/willen delen, vanaf welk moment gaat de bezoekregeling in, komt er bezoekregeling, hoeveel wil je dat zijn financiële bijdrage is, dat soort dingen, wat bij overlijden van één van de twee, gaat hij erkennen, er is veel over te vinden online, doe daar je voordeel mee, en bereid ook dit gedeelte goed voor.
We proberen alles te bespreken en vast te leggen. Dat als het zo mocht zijn, hij de eerste weken iets mocht willen ook. Hij is hier van harte welkom. Je leest mijn maar....Thanks mispoess. Juridisch kan hij van alles, want hij erkent het kind ook, vind ik ook fijn. Maar ik ga wel uit van zijn goede wil. Ik kan ook niet anders. Ja natuurlijk kan ik anders. Maar dat is een heel ander scenario.
quote:catacarax schreef op 07 september 2015 @ 15:34:

Of moet je dat aan elkaar schrijven

Het klinkt in ieder geval heel romantisch

Maar fijn dat je geen hormonen hoeft te gebruiken. Mag ik vragen waarom je het dan toch via het zh doet?
Een vriendin van mij die op de kunstmatige manier zwanger moest worden, moest maandenlang temperaturen om haar eisprong te kunnen bepalen. Het lijkt me dat wanneer je op 42-jarige leeftijd zwanger wilt worden, je het helemaal van 'seks' tijdens je eisprong moet hebben? Hield je die al bij dan, ondanks dat je nog maar een dikke week geleden heb besloten om voor een kind te gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 07 september 2015 @ 21:45:

Een vriendin van mij die op de kunstmatige manier zwanger moest worden, moest maandenlang temperaturen om haar eisprong te kunnen bepalen. Het lijkt me dat wanneer je op 42-jarige leeftijd zwanger wilt worden, je het helemaal van 'seks' tijdens je eisprong moet hebben? Hield je die al bij dan, ondanks dat je nog maar een dikke week geleden heb besloten om voor een kind te gaan?Je hebt hier gewoon echo's voor. Via een echo (soms in combinatie met ovulatie testen) wordt gekeken hoe je eitjes groeien en wanneer de verwachting is dat ze springen. Temperaturen is iets wat je voor jezelf doet. Zodra je het medische circuit in gaat, gaat alles via echo's.
quote:jules schreef op 07 september 2015 @ 21:56:

[...]

Je hebt hier gewoon echo's voor. Via een echo (soms in combinatie met ovulatie testen) wordt gekeken hoe je eitjes groeien en wanneer de verwachting is dat ze springen. Temperaturen is iets wat je voor jezelf doet. Zodra je het medische circuit in gaat, gaat alles via echo's.Wow, en dat allemaal binnen een dikke week! Nou TO, met zoveel mazzel zul je ook wel bij de eerste keer insemineren zwanger zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven