Wat is jouw grootste taboe?
maandag 7 september 2015 om 16:57
Twee keer heb ik hier op het forum gelezen: vraag ons alles over onze seksleven, maar vraag niet naar de prijs van onze koopwoning.
(Of iets in die trant)
Ik herken mezelf daar echt heel erg in. Je kunt met mij over alles praten en andersom ben ik zeker open bij clubje mensen om mij heen, maar inderdaad vraag niet naar de status van mijn spaarrekening, hoeveel ik verdien etc. Dat weet echt niemand, behalve mijn man
Wie herkent dit? Of juist een andere taboe?
(Of iets in die trant)
Ik herken mezelf daar echt heel erg in. Je kunt met mij over alles praten en andersom ben ik zeker open bij clubje mensen om mij heen, maar inderdaad vraag niet naar de status van mijn spaarrekening, hoeveel ik verdien etc. Dat weet echt niemand, behalve mijn man
Wie herkent dit? Of juist een andere taboe?
maandag 7 september 2015 om 17:09
maandag 7 september 2015 om 17:18
Ja ik weet ook niet waar die schaamte vandaan komt. Maar heb ook weleens meegemaakt dat een goeie vriendin mij vertelde hoeveel ze verdiende. En ik dacht echt neeeee, dat wil ik zo niet weten.
Terwijl mijn vrienden gerust vertellen wanneer en hoe ze klaarkomen, bijwijze van. Geen enkel seksonderwerp is voor mij taboe.
Bizar eigenlijk.
Het maakt trouwens ook geen verschil of ik weinig of veel verdien, bij beiden blijft het een taboe.
Terwijl mijn vrienden gerust vertellen wanneer en hoe ze klaarkomen, bijwijze van. Geen enkel seksonderwerp is voor mij taboe.
Bizar eigenlijk.
Het maakt trouwens ook geen verschil of ik weinig of veel verdien, bij beiden blijft het een taboe.
maandag 7 september 2015 om 17:25
Ik zou dat echt omdraaien. Ik wil absoluut niet weten wanneer en hoe vrienden/vriendinnen klaarkomen, wat voor speeltjes ze gebruiken en hoe vaak ze het doen. Terwijl inkomen en vermogen echt geen taboe voor mij is, even normaal om te bespreken als wat je gisteren hebt gegeten of waarheen je volgend jaar op vakantie gaat.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 7 september 2015 om 17:29
maandag 7 september 2015 om 17:47
Geld en sex bespreek ik graag met vrienden.
Liefst met iedereen maar anderen hebben ook hun grenzen he
Ik vind sex in het openbaar, dus in een parenclub, voor mij te genant.
Ook hoorde ik van een kennis dat ze tantra cursussen volgt en dan moet je dus in een groep jezelf verkennen. Ik zat haar zo verbijsterd aan te kijken dat ze maar stopte met vertellen
Dat is dus voor mij taboe.
Liefst met iedereen maar anderen hebben ook hun grenzen he
Ik vind sex in het openbaar, dus in een parenclub, voor mij te genant.
Ook hoorde ik van een kennis dat ze tantra cursussen volgt en dan moet je dus in een groep jezelf verkennen. Ik zat haar zo verbijsterd aan te kijken dat ze maar stopte met vertellen
Dat is dus voor mij taboe.
maandag 7 september 2015 om 17:56
quote:fientje1982 schreef op 07 september 2015 @ 17:48:
@vruchtgebruik wat maakte het tot een taboe? Dat ze naar die club ging of dat ze er zo uitgebreid over vertelde.
Ik vind het best dat een ander dat doet. Maar ik kan me niet voorstellen dat het leuk is.
Als ik mezelf in die situatie plaats lijkt het een soort nachtmerrie. Dat vreemde mensen je zoiets intiems zien doen.
Of dat je dat anderen ziet doen.
@vruchtgebruik wat maakte het tot een taboe? Dat ze naar die club ging of dat ze er zo uitgebreid over vertelde.
Ik vind het best dat een ander dat doet. Maar ik kan me niet voorstellen dat het leuk is.
Als ik mezelf in die situatie plaats lijkt het een soort nachtmerrie. Dat vreemde mensen je zoiets intiems zien doen.
Of dat je dat anderen ziet doen.
maandag 7 september 2015 om 17:58
Ik heb geen taboes. Ik snap ook niet waarom iemand niet zou mogen weten wat je verdient ofzo.. wat is daar zo erg aan? "Het gaat je niks aan" vind ik altijd zo'n dooddoener. Waarom dan niet?
Ik ben heel open en eerlijk over vanalles. Ben alleen wel selectief in wat ik aan wie vertel. Maar dat is meer een vertrouwenskwestie.
Ik ben heel open en eerlijk over vanalles. Ben alleen wel selectief in wat ik aan wie vertel. Maar dat is meer een vertrouwenskwestie.