Egelhotel
dinsdag 11 maart 2014 om 19:21
Voor mijn verjaardag heb ik een egelhotel gekregen: een rieten korf waar hopelijk een egel in wil wonen. Wie heeft al zo'n ding in de tuin en kan mij tips geven? Er zit een "gebruiksaanwijzing" bij, maar geen woord over hoe ik de korf goed aan de grond bevestig zodat katten het ding niet kunnen omgooien, of ik het met plastic waterdicht moet maken and last but not least, hoe krijg ik egels er in? Ik heb al bedacht dat ik de korf ga verstoppen onder een stapeltje snoeihout, maar omdat onze kat er makkelijk in kan kruipen (en dat dus ook graag doet nu het ding nog in de schuur ligt) vrees ik dat de eventuele bewoner van de korf niet veel woongenot zal hebben. Hmm.
Ik woon redelijk groen, heb rommelhoekjes in de tuin en er scharrelen regelmatig egeltjes in de buurt. De kat weet dat egels prikken en blijft er verre van, dus dat is hoopgevend
Ik woon redelijk groen, heb rommelhoekjes in de tuin en er scharrelen regelmatig egeltjes in de buurt. De kat weet dat egels prikken en blijft er verre van, dus dat is hoopgevend
maandag 7 september 2015 om 18:31
quote:digimuts schreef op 07 september 2015 @ 17:37:
Ruim anderhalf jaar na het plaatsen is er goed nieuws: er woont een egel in het egelhotel! Zo te zien is het een single, maar we hebben goede hoop dat hij/zij ooit verkering en nageslacht zal krijgen. Hij/zij eet het klaargezette kattenvoer, lust kennelijk het speciale egelvoer van de Boerenbond niet (?) en scharrelt elke avond rond in de tuin en op het terras. Op een zomeravond stapte hij/zij zomaar de keuken in. Wat zijn egels toch leuke beesten! Zo gezellig
De kat vindt het wel interessant, maar blijft gelukkig op ruime afstand.
Ruim anderhalf jaar na het plaatsen is er goed nieuws: er woont een egel in het egelhotel! Zo te zien is het een single, maar we hebben goede hoop dat hij/zij ooit verkering en nageslacht zal krijgen. Hij/zij eet het klaargezette kattenvoer, lust kennelijk het speciale egelvoer van de Boerenbond niet (?) en scharrelt elke avond rond in de tuin en op het terras. Op een zomeravond stapte hij/zij zomaar de keuken in. Wat zijn egels toch leuke beesten! Zo gezellig
De kat vindt het wel interessant, maar blijft gelukkig op ruime afstand.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven