Onzeker
maandag 7 september 2015 om 19:22
Hello.
Ik ben net een nieuw bakken moeder en vind het allemaal behoorlijk moeilijk. Doe ik het wel goed. Heeft ze het wel naar haar zin? Zoveel vragen en zoveel antwoorden van allemaal verschillende mensen dat ik me wel eens afvraag ben ik hierin alleen?
Wie kent dit?
Groet!
Ps: bijdehande opmerkingen kan ik snappen maar heb ik nu even niks aan. Wil graag weten of er andere moeders zijn die dit ook hebben en of ze tips hebben.
Ik ben net een nieuw bakken moeder en vind het allemaal behoorlijk moeilijk. Doe ik het wel goed. Heeft ze het wel naar haar zin? Zoveel vragen en zoveel antwoorden van allemaal verschillende mensen dat ik me wel eens afvraag ben ik hierin alleen?
Wie kent dit?
Groet!
Ps: bijdehande opmerkingen kan ik snappen maar heb ik nu even niks aan. Wil graag weten of er andere moeders zijn die dit ook hebben en of ze tips hebben.
maandag 7 september 2015 om 19:26
Ik de k dat iedere nieuwbakken moeder dat wel heeft! Mij helpt het om het tegen de nieuwbakken vader te zeggen, die kan zo lekker relativeren.
Als ik me druk maak om 10ml voeding die ze niet opdrinkt, zegt hij gerust dat ik even moet kijken hoe tevreden ze slaapt en dat we gewoon aankijken of ze misschien een halfuurtje eerder voor haar voeding komt en dat dat helemaal noet erg is.
Soms als ik stress, dan hoor ik hem al zoiets zeggen en is het weer goed. Ook vraag ik vaak dingen aan vrienden of zussen met kinderen, gewoon even die bevestiging. Let wel op dat je niet vergeet te genieten he! Hoe oud is de kleine?
Als ik me druk maak om 10ml voeding die ze niet opdrinkt, zegt hij gerust dat ik even moet kijken hoe tevreden ze slaapt en dat we gewoon aankijken of ze misschien een halfuurtje eerder voor haar voeding komt en dat dat helemaal noet erg is.
Soms als ik stress, dan hoor ik hem al zoiets zeggen en is het weer goed. Ook vraag ik vaak dingen aan vrienden of zussen met kinderen, gewoon even die bevestiging. Let wel op dat je niet vergeet te genieten he! Hoe oud is de kleine?
maandag 7 september 2015 om 19:36
2 weken oud. Dus echt nog heel erg 'nieuw' allemaal. Hebben mijn hormonen me af en toe ook nog behoorlijk in de tang dus dat helpt ook niet heel erg mee als zeg ik dat zelf. M'n bevalling was een keizersnede met spoed dus ook dat moet ik nog een plaatsje geven. De roze wolk waar iedereen het over heeft komt elke dag met een klein beetje meer wolk om de hoek maar meteen zo roze zoals die mooi geschetst wordt in de tijdschriften wassie/issie nog niet. Herkenbaar?
maandag 7 september 2015 om 19:40
Ja hoor, had ik ook. Terwijl ik toch best wel wat relativeringsvermogen heb en zo. En laten we wel wezen: het is toch ook gewoon eng? Ineens heb je een mensje in huis dat volledig van jou en jouw beslissingen afhankelijk is, brrrr.
Gelukkig kan ik je melden dat het beter wordt, naarmate je je kind en zijn/haar reacties beter leert kennen. En op een goede dag zul je jezelf hier terugvinden op de horrorpijler, reacties plaatsend van het kaliber 'maak je toch niet zo druk joh' .
Gelukkig kan ik je melden dat het beter wordt, naarmate je je kind en zijn/haar reacties beter leert kennen. En op een goede dag zul je jezelf hier terugvinden op de horrorpijler, reacties plaatsend van het kaliber 'maak je toch niet zo druk joh' .
maandag 7 september 2015 om 19:47
Ik denk dat heel veel nieuwe moeders dit zullen herkennen
Ik ook hoor, vooral de eerste weken moest ik even wennen! Maar nu is mijn dochter bijna 8 weken en als ik nu zie hoe ik in bepaalde dingen al 'relaxter' ben geworden..
Komen altijd weer dingen bij elke leeftijd straks wat je onzeker kan maken, die nieuw zijn! Is helemaal niks mis mee, zolang je jezelf maar niet gek maakt
Ik ook hoor, vooral de eerste weken moest ik even wennen! Maar nu is mijn dochter bijna 8 weken en als ik nu zie hoe ik in bepaalde dingen al 'relaxter' ben geworden..
Komen altijd weer dingen bij elke leeftijd straks wat je onzeker kan maken, die nieuw zijn! Is helemaal niks mis mee, zolang je jezelf maar niet gek maakt
maandag 7 september 2015 om 20:00
Heel herkenbaar! Na vijf dagen ziekenhuis, ook ivm spoedkeizersnede, mochten wij 's ochtends naar huis. Bij thuiskomst zaten wij elkaar letterlijk vragend aan te kijken en hadden niet echt een idee wat je dan moet doen. De eerste maanden vond ik ook helemaal niet zo leuk, juist vanwege het gevoel tekort te schieten. Ook het continue maar gissen waarom ze huilde, vond ik heel vervelend en maakte dat ik veel aan mezelf twijfelde.
Het leren kennen van je kind heeft tijd nodig. Dan nog zijn er momenten van twijfel, maar door de opgedane ervaring kun je dat beter relativeren.
Het leren kennen van je kind heeft tijd nodig. Dan nog zijn er momenten van twijfel, maar door de opgedane ervaring kun je dat beter relativeren.
maandag 7 september 2015 om 20:30
Herkenbaar!! T wordt beter!!! Ik vond het op een gegeven moment verschrikkelijk als mensen zeiden, lekker genieten, terwijl ik dat niet altijd kon,door onzekerheid, pittige dagen of nachten...Nu is zoon 14 weken en heeft nog steeds in 1x dingen waarvan ik denk, wat doe jij nou? Of dat ik echt niet weet hoe ik m moet vermaken,troosten als ie ontroostbaar is of dat ik totaal niet weet hoe die dag zal lopen en of hij wel genoeg slaapt of niet. Wat me de afgelopen weken wel is opgevallen is dat echt bijna iedere dag anders met hem is en dat t nu steeds makkelijker wordt en we inmiddels steeds meer gewend zijn aan elkaar!! Gefeliciteerd en t komt goed!!!
maandag 7 september 2015 om 20:34
Hai TO, herkenbaar hoor. Bekijk het van dag tot dag, dat hielp bij mij al een beetje. Wat zijn dingen die je concreet moeilijk vindt? Mijn dochtertje had elke avond een huiluurtje (of 2). Dit frustreerde me enorm, omdat ik haar niet kon troosten. Verder heeft een kindje de basis nodig, jou aanwezigheid (veel huidcontact) te eten als hij/zij erom vraagt, een schone luier, een fijn warm lijfje (niet te warm en niet te koud). Je leert je kindje vanzelf beter begrijpen en het is helemaal niet raar dat je het nu niet fantastisch vindt. De eerste tijd is zo intensief. Zonder je bang te willen maken, vanaf ongeveer 4 maanden vond ik het makkelijker worden en vanaf 6 maanden echt leuk. Dan krijg je echt contact en communicatie zonder dat brullen de enige manier is...
maandag 7 september 2015 om 20:38
Enorm herkenbaar. Hier ook een onverwachte keizersnede. Dat je emoties met je aan de haal gaan komt sowieso voor als je net bevallen bent. En dat dat wat langer duurt komt ook vaker voor bij een keizersnede. De enige tip die ik heb is: gooi het eruit. Schrijf het op. Ventileer het. Maar krop het niet op. Het is jouw gevoel en die mag je best eens relativeren. Maar teveel relativeren helpt je ook niet. En weet: je bent niet alleen en bijna elke moedet herkent je gevoel. Dit waren de dingen die mij hielpen.
Ps. Verschillende adviezen kunnen je onzeker maken. Je kunt het ook gewoon soms proberen en kijken wat het wordt. Er is toch geen 100% goed antwoord
Ps. Verschillende adviezen kunnen je onzeker maken. Je kunt het ook gewoon soms proberen en kijken wat het wordt. Er is toch geen 100% goed antwoord
maandag 7 september 2015 om 21:04
Ja hoor herkenbaar. Ik ben 6 dagen geleden bevallen, toen ze er net was dacht ik " ik voel me helemaal geen moeder", zat lekker apatisch in het ziekenhuis bed. En verder wat Star zegt wij mochten naar huis, maar de kraamhulp kon niet gegarandeerd worden dus toen zijn wij ook een nacht gebleven. No way dat ik zonder hulp de nacht zou doorbrengen. Dag 4 's avonds was ze alleen maar aan t huilen, niets was goed bij haar, toen barstte ik ook in tranen uit en zei "ik weet niet wat ze wil, ik weet niet wat ze wil"..maar nu zit ik heerlijk op mijn euforische roze wolk.
maandag 7 september 2015 om 21:10
Dat had ik ook, ik was ook tering-onzeker die eerste paar weken. En iedereen heeft adviezen, daar werd ik alleen maar steeds geïrriteerder en onzekerder door... Bij mij is het nu na een paar maanden een heel stuk beter.
Enneh... Gate GEFELICITEERD!!! Wat hebben jullie gekregen? Een lief meisje dus! Jeej!
Enneh... Gate GEFELICITEERD!!! Wat hebben jullie gekregen? Een lief meisje dus! Jeej!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 7 september 2015 om 21:18
Oh en die roze wolk is on-ge-lofelijke bullshit.
Veel mensen en beelden in de media 'vinden' dat je soort van euforisch hoort te zijn. In werkelijkheid zijn de eerste weken soms heel mooi, maar vaker was het voor mij piekeren, huilen en ik vond het enorm vermoeiend.
Veel mensen en beelden in de media 'vinden' dat je soort van euforisch hoort te zijn. In werkelijkheid zijn de eerste weken soms heel mooi, maar vaker was het voor mij piekeren, huilen en ik vond het enorm vermoeiend.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 7 september 2015 om 21:33
maandag 7 september 2015 om 21:40
quote:Sjoebaloo schreef op 07 september 2015 @ 21:33:
Dat is het mooie van dit forum. Schijn hoef je niet op te houden . Dus ja..ik was ook onzeker.. Doe ik het goed, drinkt ze genoeg, ademt ze nog, te warm of te koud aangekleed. Je kan beter een handleiding er bij krijgen in plaats van de placenta.
Dat is het mooie van dit forum. Schijn hoef je niet op te houden . Dus ja..ik was ook onzeker.. Doe ik het goed, drinkt ze genoeg, ademt ze nog, te warm of te koud aangekleed. Je kan beter een handleiding er bij krijgen in plaats van de placenta.
maandag 7 september 2015 om 21:45
Thanks allemaal. Vind het echt erg fijn te lezen dat ik dus niet alleen in dit hele verhaal sta! Goddank! Fijn ook om te lezen dat sommige ook denken dat die roze welk niet zo heul roze is. Voel me gewoon schuldig daarover dat ik niet zo op die roze wolk zit te zitten. Hoop gewoon dat ik het goed doet en mn meisje dat ook zo ervaart. En dat ik over een paar maanden hier idd zit te lezen en kan reageren op iemand anders met; meid maak je niet druk alles komt goed!
Ik hoop het!!! Voor nu ga ik slapen. M'n mopsie moet over 2 uurtjes weer eten dus ga gf proberen te slapen!
Dankjullie wel allemaal! (Doet me goed!!) X
Ik hoop het!!! Voor nu ga ik slapen. M'n mopsie moet over 2 uurtjes weer eten dus ga gf proberen te slapen!
Dankjullie wel allemaal! (Doet me goed!!) X
maandag 7 september 2015 om 21:46
quote:GateKeeper schreef op 07 september 2015 @ 21:04:
Ja hoor herkenbaar. Ik ben 6 dagen geleden bevallen, toen ze er net was dacht ik " ik voel me helemaal geen moeder", zat lekker apatisch in het ziekenhuis bed. En verder wat Star zegt wij mochten naar huis, maar de kraamhulp kon niet gegarandeerd worden dus toen zijn wij ook een nacht gebleven. No way dat ik zonder hulp de nacht zou doorbrengen. Dag 4 's avonds was ze alleen maar aan t huilen, niets was goed bij haar, toen barstte ik ook in tranen uit en zei "ik weet niet wat ze wil, ik weet niet wat ze wil"..maar nu zit ik heerlijk op mijn euforische roze wolk. Gefeliciteerd!
Ja hoor herkenbaar. Ik ben 6 dagen geleden bevallen, toen ze er net was dacht ik " ik voel me helemaal geen moeder", zat lekker apatisch in het ziekenhuis bed. En verder wat Star zegt wij mochten naar huis, maar de kraamhulp kon niet gegarandeerd worden dus toen zijn wij ook een nacht gebleven. No way dat ik zonder hulp de nacht zou doorbrengen. Dag 4 's avonds was ze alleen maar aan t huilen, niets was goed bij haar, toen barstte ik ook in tranen uit en zei "ik weet niet wat ze wil, ik weet niet wat ze wil"..maar nu zit ik heerlijk op mijn euforische roze wolk. Gefeliciteerd!
maandag 7 september 2015 om 21:51
Fijn damelady en mocht je op die roze wolk belanden schrik dan niet als je er een keer naast ligt. Mijn meiden zijn 6 en 8 en er zijn heel veel mooie prachtige momenten maar man en ik zaten vandaag ook aan de lunch samen, kinderen op school en toen keken we elkaar ook even aan: komt het goed zo, doen we er goed aan, had het anders gemoeten, moet het anders vanaf nu. Het onzekere gevoel komt en gaat maar het houden van blijft.
Gate...van harte!
Gate...van harte!
Keep Calm and Love Your Sjoe
maandag 7 september 2015 om 23:03
Heel herkenbaar! Hier dochtertje van 8 weken en die roze wolk komt ook met vlagen waarover ik me ontzettend schuldig voel! Hier wil ze overdag gewoon níét slapen, dus zit de hele dag met een wakkere baby! En iedereen maar zeggen dat ik heel dankbaar moet zijn dat ze s nachts 8 uur achter elkaar slaapt .... (Ben ik dat ook maar overdag een uurtje even m'n handen vrij lijkt me wel prettig