Aankomend Miskraam
dinsdag 8 september 2015 om 11:36
Hallo,
Ik ben een 25 jarige jongen en heb een relatie met mijn 28 jarige vriendin. Mijn vriendin en ik verwacht(t)en een kindje. gister hebben we een spoedecho gehad (bleek 5,5 week te zijn) waarop het vruchtzakje te zien was. ze had wat rose afscheiding namelijk, daarom hadden we de afspraak. Vrouw van de echo gaf aan dat we nergens druk om hoefde te maken, zag er goed uit. Vandaag bloedt ze ineens meer, helder rood en is ze doorgelekt en heeft menstruatiepijn. Ook krijgt ze proppen. Dus waarschijnlijk een miskraam! Hoe kan ik dit in hemelsnaam verwerken? Ik zit midden op mijn werk en zij ook. Ze is docente dus is moeilijk om ineens vrij te krijgen. Ik ben radeloos. Mijn leven binnen een minuut 360 graden gedraaid.
Ik ben een 25 jarige jongen en heb een relatie met mijn 28 jarige vriendin. Mijn vriendin en ik verwacht(t)en een kindje. gister hebben we een spoedecho gehad (bleek 5,5 week te zijn) waarop het vruchtzakje te zien was. ze had wat rose afscheiding namelijk, daarom hadden we de afspraak. Vrouw van de echo gaf aan dat we nergens druk om hoefde te maken, zag er goed uit. Vandaag bloedt ze ineens meer, helder rood en is ze doorgelekt en heeft menstruatiepijn. Ook krijgt ze proppen. Dus waarschijnlijk een miskraam! Hoe kan ik dit in hemelsnaam verwerken? Ik zit midden op mijn werk en zij ook. Ze is docente dus is moeilijk om ineens vrij te krijgen. Ik ben radeloos. Mijn leven binnen een minuut 360 graden gedraaid.
dinsdag 8 september 2015 om 11:43
Verwerken is nog heel even niet aan de orde. Ook docenten kunnen ziek worden. Ik heb jaren voor de klas gestaan en ooit ook de fout gemaakt om meer en miskraam gewoon stug door te werken gaan. Dat is geen goed idee, je weet niet hoe ernstig het bloedverlies wordt en in je eigen omgeving met je eigen spulletjes, wc en bed dit doormaken is echt veel beter voor je vriendin dan op haar werk. Laat haar dus echt naar de coördinator of wie dan ook stappen en zich ziekmelden. En als het even kan haal haar op een breng haar thuis. Ik daar zal op jullie werk wel begrip voor zijn, zelf rijden of fietsen of alleen met het ov als je een miskraam doormaakt is ook al geen goed idee. Hele dikke voor jouw allebei.
dinsdag 8 september 2015 om 11:47
Alvast deze virtuele ...
Veel sterkte de komende tijd, jullie zullen het nodig hebben. Ik vind het echt jammer voor jullie, eerst goede hoop na de echo en dan dit... Jullie kindje was namelijk al echt aanwezig voor jullie.
Laat alles over jullie heenkomen, neem indien mogelijk met jullie werk, voldoende rust en tijd. Wat er volgt is misschien (hopelijk) beter nieuws binnen afzienbare periode.
Veel sterkte de komende tijd, jullie zullen het nodig hebben. Ik vind het echt jammer voor jullie, eerst goede hoop na de echo en dan dit... Jullie kindje was namelijk al echt aanwezig voor jullie.
Laat alles over jullie heenkomen, neem indien mogelijk met jullie werk, voldoende rust en tijd. Wat er volgt is misschien (hopelijk) beter nieuws binnen afzienbare periode.
dinsdag 8 september 2015 om 11:47
Ze is iemand die nooit ziekmeld en dergelijke. Maar nu komen mijn principes wel kijken. Ik wil graag bij haar zijn, heb mijn avond-activiteiten gecanceld. Voetbal heeft ze al gecanceld. De kans dat het nu nog wel een groeiende baby wordt is naar mijn inziens klein. Ze geeft ook aan dat we er weinig aan kunnen veranderen, wanneer ik haar vertel dat ze de verloskundige moet bellen. Is er nog hoop?
dinsdag 8 september 2015 om 11:55
Het is in zo'n geval wel verstandig voor haar om toch die dag ziek te melden en na te laten gaan wat er gebeurd.
Er is een rede waarom men vaak het eerste trimester niet bekend maakt dat men zwanger is, dit aangezien het lichaam de vrucht afstoot als er iets niet in orde is, wat veel vaker gebeurd dan men denkt of zelfs bewust van is. Nu is het echter persoonlijk en zal het zeker voor beide emotioneel zijn omdat je er toch op hoopte. Maar dat neemt niet weg dat je vriendin over twee maanden weer zwanger kan zijn en dat het dan wel allemaal goed verloopt. Sterkte en zoek steun bij elkaar.
Er is een rede waarom men vaak het eerste trimester niet bekend maakt dat men zwanger is, dit aangezien het lichaam de vrucht afstoot als er iets niet in orde is, wat veel vaker gebeurd dan men denkt of zelfs bewust van is. Nu is het echter persoonlijk en zal het zeker voor beide emotioneel zijn omdat je er toch op hoopte. Maar dat neemt niet weg dat je vriendin over twee maanden weer zwanger kan zijn en dat het dan wel allemaal goed verloopt. Sterkte en zoek steun bij elkaar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 8 september 2015 om 11:58
dinsdag 8 september 2015 om 12:38
dinsdag 8 september 2015 om 12:51
Sterkte, altijd heel naar als dit gebeurd. Hopelijk kun je vandaag of anders morgen bij een verloskundige terecht!
Jij zou misschien bijzonder verlof kunnen opnemen, dat is anders dan een ziekmelding. Je bent immers niet ziek. Zij kan zich ziekmelden, een miskraam krijgen is een ingrijpende gebeurtenis, ook op lichamelijk gebied.
Jij zou misschien bijzonder verlof kunnen opnemen, dat is anders dan een ziekmelding. Je bent immers niet ziek. Zij kan zich ziekmelden, een miskraam krijgen is een ingrijpende gebeurtenis, ook op lichamelijk gebied.
dinsdag 8 september 2015 om 13:07
Zeker wel ziekmelden. Op de eerste plaats kun je je, ook als partner, behoorlijk ziek voelen van een miskraam. Misschien niet lichamelijk (hoewel ik me voor kan stellen dat je er behoorlijke buikpijn van kunt krijgen) maar zeker psychisch.
Op de tweede plaats is niet iedere werkgever even begripvol. Een snipperdag moet vaak ruim van te voren worden aangevraagd en zorgverlof...in theorie is dat een mooi iets, maar er zijn zat werkgevers die daar moeilijk over kunnen doen. Zou ik nu geen zin in hebben.
Sterkte to.
Op de tweede plaats is niet iedere werkgever even begripvol. Een snipperdag moet vaak ruim van te voren worden aangevraagd en zorgverlof...in theorie is dat een mooi iets, maar er zijn zat werkgevers die daar moeilijk over kunnen doen. Zou ik nu geen zin in hebben.
Sterkte to.
dinsdag 8 september 2015 om 13:40
Dank voor alle steun. Mijn werkgever zei dat ik geen moment moest twijfelen en moest gaan zodat ik steun kan bieden aan mijn vriendin. Hij bood zelfs aan om me weg te brengen. Gelukkig ben ik morgen vrij. De verloskundige kan elk moment komen, ze komt thuis langs. Dat zal dus wss een slecht nieuws gesprek worden. Ik hoop dat ze kan voelen of zien of de baarmoederwand open is gaan staan. Verloskundige vond het vreemd dat de echomevrouw ons niet vertelde dat er kans op miskraam was. Een kop thee, en een warm dekbed voor op de bank is het enige wat ik nu kan doen voor mijn vriendin.
dinsdag 8 september 2015 om 13:49
quote:Ruthje91 schreef op 08 september 2015 @ 12:30:
Natuurlijk kunnen jullie vandaag nog terecht bij de verloskundige. Dit heeft in alles voorrang. Heel veel sterkte en kracht toegewenst!!
Echt niet, wat een onzin hier. Een verloskundige kan niks doen met 5,5 week. Die gaat adviseren af te wachten.
En de huisarts hoef je al helemaal niet te bellen.
TO, relax, hoe naar ook, je kan er niks aan doen als het nu misgaat. Sterkte.
Natuurlijk kunnen jullie vandaag nog terecht bij de verloskundige. Dit heeft in alles voorrang. Heel veel sterkte en kracht toegewenst!!
Echt niet, wat een onzin hier. Een verloskundige kan niks doen met 5,5 week. Die gaat adviseren af te wachten.
En de huisarts hoef je al helemaal niet te bellen.
TO, relax, hoe naar ook, je kan er niks aan doen als het nu misgaat. Sterkte.
dinsdag 8 september 2015 om 13:52
dinsdag 8 september 2015 om 13:56
dinsdag 8 september 2015 om 14:05
quote:Allmylifelong schreef op 08 september 2015 @ 13:56:
[...]
Er is niet gesproken over ziekmelding bij mijn baas. Ik heb aangegeven dat het om een miskraam gaat. De uren zal ik als verlof nemen. Is in deze kwestie ook niet belangrijk.
Euh.... je schreef dit?
We gaan ons beiden uiteindelijk ziek melden en steun bij elkaar zoeken.
[...]
Er is niet gesproken over ziekmelding bij mijn baas. Ik heb aangegeven dat het om een miskraam gaat. De uren zal ik als verlof nemen. Is in deze kwestie ook niet belangrijk.
Euh.... je schreef dit?
We gaan ons beiden uiteindelijk ziek melden en steun bij elkaar zoeken.
dinsdag 8 september 2015 om 14:08
dinsdag 8 september 2015 om 15:44
Dankjewel. VK is langs geweest. Inderdaad afwachten. Kans is klein dat het nog goedkomt. Fijn om wel even gepraat te hebben. Heb aangegeven dat ze het beste een paar dagen thuis kan blijven en moet rusten. Gelukkig gaf de VK dat ook aan. Heel spijtig allemaal. Misschien komt het nog goed. Maar ik denk het niet. Gelukkig kunnen we iig wel zwanger worden, dat is het kleine beetje troost wat ik heb.
dinsdag 8 september 2015 om 15:51
Heel veel sterkte. Neem samen de tijd, mijn ervaring is dat het niet niks is, een miskraam. Fijn dat je er zo voor je vriendin bent. Wij moesten het op duizenden kilometers afstand van elkaar verwerken, als ik het over kon doen had ik wellicht voor iets anders gepleit.
Voor sommige mensen voelt het ook juist fijn om te werken, maar persoonlijk had ik de tijd voor mezelf nodig.
Voor sommige mensen voelt het ook juist fijn om te werken, maar persoonlijk had ik de tijd voor mezelf nodig.
dinsdag 8 september 2015 om 16:34
quote:chocolaatje1986 schreef op 08 september 2015 @ 15:51:
Heel veel sterkte. Neem samen de tijd, mijn ervaring is dat het niet niks is, een miskraam. Fijn dat je er zo voor je vriendin bent. Wij moesten het op duizenden kilometers afstand van elkaar verwerken, als ik het over kon doen had ik wellicht voor iets anders gepleit.
Voor sommige mensen voelt het ook juist fijn om te werken, maar persoonlijk had ik de tijd voor mezelf nodig.Erg bedankt. De VK was vriendelijk en begripvol. Het voelt alsof we het hele traject opnieuw moeten meemaken en dat is ook. Alsof je relatie verbreekt en je het gevoel hebt dat je alle energie en moeite en geduld er weer in moet steken, in de hoop dat je goed nieuws krijgt. Het voelt nog onwerkelijk. Ik probeer zo veel mogelijk voor haar te doen, ondanks dat ik me zelf ook heel klote voel.
Voor sommige mensen voelt het ook juist fijn om te werken, maar persoonlijk had ik de tijd voor mezelf nodig.Erg bedankt. De VK was vriendelijk en begripvol. Het voelt alsof we het hele traject opnieuw moeten meemaken en dat is ook. Alsof je relatie verbreekt en je het gevoel hebt dat je alle energie en moeite en geduld er weer in moet steken, in de hoop dat je goed nieuws krijgt. Het voelt nog onwerkelijk. Ik probeer zo veel mogelijk voor haar te doen, ondanks dat ik me zelf ook heel klote voel.