Spijt?

28-08-2015 07:35 356 berichten
Ik heb geen kinderen. Nu ben ik 42 en echt over datum. Ik weet dus dat ik iemand ben zonder kinderen. En opeens heb ik daar last van. Wat ik dacht klopt niet, ik dacht dat ik niet een leuke moeder zou zijn. Dat zou ik wel zijn. Ik zou zelfs een hele leuke moeder zijn.

..tja ik kan lullen wat ik wil...ik heb gedachtes die gaan over spijt van mijn keuze om geen kind te krijgen. Aan de andere kant ben ik er ook heel blij mee, want ik kan elke kant op die ik wil.

Wat wil ik hier? Ik hoop op reacties van mensen die dit begrijpen en ik hoop daar van iets te kunnen leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 07 september 2015 @ 22:23:

[...]

Wow, en dat allemaal binnen een dikke week! Nou TO, met zoveel mazzel zul je ook wel bij de eerste keer insemineren zwanger zijn. Bedoel je dit nou aardig naar to of niet? Het kan toch dat ze precies goed in haar periode zit? Misschien insemineren ze wel 2 weken lang om de dag.
Ik ga er wel vanuit.
Ik hoop het zo voor je!

Ik ga duimen morgen, succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Up and away....
Spannend!!!
Succes! Hoe gaat het nu in z'n werk? Moet je een paar dagen lang naar het ziekenhuis?
quote:himalaya schreef op 07 september 2015 @ 21:45:

Een vriendin van mij die op de kunstmatige manier zwanger moest worden, moest maandenlang temperaturen om haar eisprong te kunnen bepalen. Het lijkt me dat wanneer je op 42-jarige leeftijd zwanger wilt worden, je het helemaal van 'seks' tijdens je eisprong moet hebben? Hield je die al bij dan, ondanks dat je nog maar een dikke week geleden heb besloten om voor een kind te gaan?

Dit dus, dit verhaal, dat kan echt helemaal niet zo. Binnen een week geinsemineerd worden. Als het zo simpel zou zijn.

En temperaturen wordt wel degelijk gedaan Jules.

Geen ziekenhuis zal je binnen een week even wat sperma inspuiten, wat Himalaya schrijft, daar komt echt wel meer bij kijken, hoe weet je of je net toevallig nu een eisprong hebt? Te mooi om waar te zijn dit hele verhaal, allemaal binnen een week van twijfel naar behandeling? Nee kan niet.
Ja het klinkt idd ook wel bijzonder als je het zo beschrijft.....maar ik heb geen idee, bij zulke trajecten kunnen ze MIJ iig alles wijsmaken.
Spannend, TO!!! Heel veel succes! En weet dat de eerste IUI echt wel in 1 keer raak kan zijn. Hoeft niet, natuurlijk, maar dat hoeft niet alleen maar aan je leeftijd te liggen.
quote:hgjb266 schreef op 08 september 2015 @ 09:47:

[...]

Dit dus, dit verhaal, dat kan echt helemaal niet zo. Binnen een week geinsemineerd worden. Als het zo simpel zou zijn.

En temperaturen wordt wel degelijk gedaan Jules.

Geen ziekenhuis zal je binnen een week even wat sperma inspuiten, wat Himalaya schrijft, daar komt echt wel meer bij kijken, hoe weet je of je net toevallig nu een eisprong hebt? Te mooi om waar te zijn dit hele verhaal, allemaal binnen een week van twijfel naar behandeling? Nee kan niet.Tuurlijk wordt er ook nog gewerkt met temperaturen, maar niet bij een inseminatie als deze! Dan zal er of gebruik worden gemaakt van ovulatietesten of er wordt een echo gedaan. En ja, dan kan het snel gaan. Ligt geheel aan je cyclus.
En wie weet werkt to wel in het ziekenhuis en kan het tussendoor. Deze behandeling kun je ook zelf doen, dat weet ik uit ervaring bij twee vrienden. Zij kochten zelf een spuit en hij leverde een kwakje in, in een soort thermosfles. Zij deden het op basis van ovu testen. Twee keer in de eerste ronde raak.
Precies deze manier kan je ook zelf doen. Heb je eigenlijk het zkhs niet bij nodig.
Dat klopt, er waren ook andere opties. Hebben we niet voor gekozen. Maar vrees niet. Alles is in het water gelopen. Letterlijk.
Ah, je moest op komen dagen in amsterdam?
quote:catacarax schreef op 08 september 2015 @ 16:31:

Dat klopt, er waren ook andere opties. Hebben we niet voor gekozen. Maar vrees niet. Alles is in het water gelopen. Letterlijk.Kloten zeg!
Ja, bizar van dat ziekenhuis vandaag en dat je precies daar vandaag terecht kon.

Maar er komen gewoon nieuwe kansen en zoals hierboven gezegd: je bent daarvoor niet afhankelijk van het ziekenhuis.

Je kan nog veel vaker proberen (als hij daar ook bereid toe is).

Via de "natuurlijke" weg doen mensen meestal ook niet alleen een poging op het vruchtbaarste moment en is er ook geen zekerheid dat het 1,2,3 raak is..

Jouw kans komt nog wel!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Je kunt het ook zelf doen, je hebt een spuitje nodig, en zijn zaad natuurlijk. 😉 en dan kan je het ook zelf inbrengen.
Hoe is het???
quote:catacarax schreef op 08 september 2015 @ 16:31:

Dat klopt, er waren ook andere opties. Hebben we niet voor gekozen. Maar vrees niet. Alles is in het water gelopen. Letterlijk. Vertel!!
Shoot first, ask questions later!
http://www.nu.nl/binnenla ... erd-lek-waterleiding.html

Vermoedelijk bedoelt ze dit....
quote:ieneminnie schreef op 23 september 2015 @ 09:11:

http://www.nu.nl/binnenla ... erd-lek-waterleiding.html

Vermoedelijk bedoelt ze dit....Ja, dat bedoel ik. Het is weer open, maar ik kan nu niet, want periode. Even wachten dus. (en de twijfel is weer enorm).
quote:catacarax schreef op 23 september 2015 @ 16:00:

[...]

Ja, dat bedoel ik. Het is weer open, maar ik kan nu niet, want periode. Even wachten dus. (en de twijfel is weer enorm).Je bedoelt de twijfel of je het wel of niet wilt? Probeer het anders eens op te schrijven. Waarom wil je het wel en waarom wil je het niet. Ik weet dat het een gevoelskwestie is, maar soms kan het helpen om het gevoel in kaart te brengen.
God mag wel mindere dingen verzinnen dan een complete overstroming. Een lekke band werkt ook toch? Dit met een knipoog.
quote:jules schreef op 23 september 2015 @ 16:02:

[...]

Je bedoelt de twijfel of je het wel of niet wilt? Probeer het anders eens op te schrijven. Waarom wil je het wel en waarom wil je het niet. Ik weet dat het een gevoelskwestie is, maar soms kan het helpen om het gevoel in kaart te brengen.

Gevoelig punt. Had ik het over met mijn broer en zus gisteren. Ik weet het niet. Maar voelt zo.

Ik ga het proberen en het wordt een boek vrees ik.
Op papier zetten, ik kan nu niks bedoel ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven