Dolce Gusto
woensdag 9 september 2015 om 20:14
Wij zijn thuis absoluut geen koffie drinkers. Maar tijdens de wintermaanden drink ik soms wel een koffie met een extra smaakje (Caramel, vanille, hazelnoot..) in een koffiezaak.
Ik heb een beetje zitten Googlen en denk dat ik me een Dolce gusto ga aanschaffen. Zo kan ik 1 tas maken en sta ik niet met een volle kan koffie die toch niet gaat opgedronken worden. Maar blijkbaar hebben ze veel verschillende soorten machine's, met verschillende prijsklasse's enzo.
Maar ik vraag me af wat nu echt het verschil is en welke het beste is.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Groetjes
Ik heb een beetje zitten Googlen en denk dat ik me een Dolce gusto ga aanschaffen. Zo kan ik 1 tas maken en sta ik niet met een volle kan koffie die toch niet gaat opgedronken worden. Maar blijkbaar hebben ze veel verschillende soorten machine's, met verschillende prijsklasse's enzo.
Maar ik vraag me af wat nu echt het verschil is en welke het beste is.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Groetjes
woensdag 9 september 2015 om 20:18
Oh goeie! Wij hebben er kort geleden eentje gekocht bij de AH XL. Was toen een aanbieding: het model Mini-Me voor ¤52,- inclusief drie pakjes koffiecups (cappuccino, latte macchiato en de 'normale' lungo).
Ik heb zelf geen ervaring met de andere modellen van Dolce Gusto, dus daar kan ik mijn mening niet over geven, maar dus wel over die Mini-Me. Ik vind het een fijn apparaat! Hij neemt niet veel ruimte in beslag en voor de niet frequentie koffiedrinker, lijkt deze mij wel geschikt (ik ben zelf meer een theeleut)! Hij is niet zo uitgebreid als de andere machines. Hij heeft bijvoorbeeld geen lege-cupjes-'opslag'-bak en hij heeft niks van RVS, wat (een) andere machine('s) wel heeft.
Ik heb zelf geen ervaring met de andere modellen van Dolce Gusto, dus daar kan ik mijn mening niet over geven, maar dus wel over die Mini-Me. Ik vind het een fijn apparaat! Hij neemt niet veel ruimte in beslag en voor de niet frequentie koffiedrinker, lijkt deze mij wel geschikt (ik ben zelf meer een theeleut)! Hij is niet zo uitgebreid als de andere machines. Hij heeft bijvoorbeeld geen lege-cupjes-'opslag'-bak en hij heeft niks van RVS, wat (een) andere machine('s) wel heeft.
anoniem_243581 wijzigde dit bericht op 09-09-2015 20:19
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 9 september 2015 om 20:19
woensdag 9 september 2015 om 20:22
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 09 september 2015 @ 20:19:
Je weet dat het patent er nog niet vanaf is... je bent verplicht dure cupjes te kopen. Ik zou dan eerder voor een merk gaan waar je ook eigen merk cupjes van kan kopen. Je zit rond de 5 euro voor 16 kopjes. Koop je er eentje waar melk in moet dan zijn het maar 8 kopjes.Ik weet dat je enkel de cups kunt gebruiken van Dolce Gusto zelf, maar lijkt me opzich geen probleem. Of welk apparaat raad je me eerder aan?
Je weet dat het patent er nog niet vanaf is... je bent verplicht dure cupjes te kopen. Ik zou dan eerder voor een merk gaan waar je ook eigen merk cupjes van kan kopen. Je zit rond de 5 euro voor 16 kopjes. Koop je er eentje waar melk in moet dan zijn het maar 8 kopjes.Ik weet dat je enkel de cups kunt gebruiken van Dolce Gusto zelf, maar lijkt me opzich geen probleem. Of welk apparaat raad je me eerder aan?
woensdag 9 september 2015 om 20:23
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 09 september 2015 @ 20:19:
Je weet dat het patent er nog niet vanaf is... je bent verplicht dure cupjes te kopen. Ik zou dan eerder voor een merk gaan waar je ook eigen merk cupjes van kan kopen. Je zit rond de 5 euro voor 16 kopjes. Koop je er eentje waar melk in moet dan zijn het maar 8 kopjes.Klopt niet, ook bij Lidl kun je cups kopen tegenwoordig. Geen idee hoe die zijn want ik heb een volautomaat die werkt met vers gemalen koffie maar ik zag die cups in een reclamekrantje.
Je weet dat het patent er nog niet vanaf is... je bent verplicht dure cupjes te kopen. Ik zou dan eerder voor een merk gaan waar je ook eigen merk cupjes van kan kopen. Je zit rond de 5 euro voor 16 kopjes. Koop je er eentje waar melk in moet dan zijn het maar 8 kopjes.Klopt niet, ook bij Lidl kun je cups kopen tegenwoordig. Geen idee hoe die zijn want ik heb een volautomaat die werkt met vers gemalen koffie maar ik zag die cups in een reclamekrantje.
verba volant, scripta manent.
woensdag 9 september 2015 om 20:25
Ik heb de Piccolo.
Voordelen: klein en goedkoop.
Nadelen:
Je moet er bij blijven, als je hem niet uitzet blijft hij doorlopen.
Klein waterreservoir, is maar net genoeg voor 2 (grote) koppen.
Toen onze eerste DG kapot ging, wilde ik gewoon een voordelige vervanger. Voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. Zelf drink ik helemaal geen koffie, maar ik vind de chai erg lekker.
Voordelen: klein en goedkoop.
Nadelen:
Je moet er bij blijven, als je hem niet uitzet blijft hij doorlopen.
Klein waterreservoir, is maar net genoeg voor 2 (grote) koppen.
Toen onze eerste DG kapot ging, wilde ik gewoon een voordelige vervanger. Voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. Zelf drink ik helemaal geen koffie, maar ik vind de chai erg lekker.
Ik moet helemaal niks!
woensdag 9 september 2015 om 20:27
woensdag 9 september 2015 om 20:27
Ik heb er één gekocht bij de E'leclerc in Frankrijk voor 5 euro. Voor in de vouwwagen. Koopje, kan je niet voor zonder zitten.
Maar... De koffie is absurd duur. Daardoor gebruiken we het amper.
O nee. Het is een Tassimo... Sorry!
Thuis hebben we een Nespresso. Die wordt wel veel gebruikt.
Maar... De koffie is absurd duur. Daardoor gebruiken we het amper.
O nee. Het is een Tassimo... Sorry!
Thuis hebben we een Nespresso. Die wordt wel veel gebruikt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
woensdag 9 september 2015 om 20:28
quote:MarianneDavids schreef op 09 september 2015 @ 20:23:
[...]
Klopt niet, ook bij Lidl kun je cups kopen tegenwoordig. Geen idee hoe die zijn want ik heb een volautomaat die werkt met vers gemalen koffie maar ik zag die cups in een reclamekrantje.Volgens mij zijn dat niet de Dolce Gusto cups, maar kleinere, voor de Nespresso.
[...]
Klopt niet, ook bij Lidl kun je cups kopen tegenwoordig. Geen idee hoe die zijn want ik heb een volautomaat die werkt met vers gemalen koffie maar ik zag die cups in een reclamekrantje.Volgens mij zijn dat niet de Dolce Gusto cups, maar kleinere, voor de Nespresso.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 9 september 2015 om 20:29
woensdag 9 september 2015 om 20:29
Ik heb hem zelf ook gekocht voor de speciale smaakjeskoffie. Vervolgens een half jaar later 3/4 weg kunnen gooien omdat alles over datum was
Als je zeker bent dat je het wel echt regelmatig gaat drinken, dan zou ik voor een automatische gaan. Sommige (oudere) modellen moet je meer moeite voor doen dan de automatische die de juiste hoeveelheid water er in doet etc. Even de aanbiedingen in de gaten houden, ze hebben best vaak leuke cashback acties!
Ik heb trouwens de circolo automatic, prima apparaat (voor de visite)!
Als je zeker bent dat je het wel echt regelmatig gaat drinken, dan zou ik voor een automatische gaan. Sommige (oudere) modellen moet je meer moeite voor doen dan de automatische die de juiste hoeveelheid water er in doet etc. Even de aanbiedingen in de gaten houden, ze hebben best vaak leuke cashback acties!
Ik heb trouwens de circolo automatic, prima apparaat (voor de visite)!
woensdag 9 september 2015 om 20:31
quote:renate73-nw schreef op 09 september 2015 @ 20:27:
[...]
Die zijn niet voor de Dolce gustoO, ok, ik snap die dingen waar je een cupje of padje in moet steken ook niet zo goed. Wij zijn koffieleuten vandaar dat ik jaren geleden heb gekozen voor een vol-automaat, koffie- en waterreservoir vullen, knopje drukken en één of twee mokken kakelverse koffie.
[...]
Die zijn niet voor de Dolce gustoO, ok, ik snap die dingen waar je een cupje of padje in moet steken ook niet zo goed. Wij zijn koffieleuten vandaar dat ik jaren geleden heb gekozen voor een vol-automaat, koffie- en waterreservoir vullen, knopje drukken en één of twee mokken kakelverse koffie.
verba volant, scripta manent.
woensdag 9 september 2015 om 20:34
Ik heb hier een senseo en een Dolce Gusto, beetje overdreven maar ja als je gaat samen wonen heb je soms dingen dubbel. Ik heb het bewust dubbel gehouden. Mijn vriend drinkt meer koffie en is automatenkoffie gewent en vind de Senseo van prima kwaliteit, ik drink veel minder en wil dan het liefst net wat lekkerder. Ik gebruik hem dan vooral voor latte machiato en cappuccino, alleen dan betaal je 5 euro (geloof ik) voor 8 kopjes (16 cups, maar per kopje heb je er 2 nodig aangezien eentje voor de melk is.
Zelf vind ik die prijs niet heel erg omdat ik het toch niet vaak drink, wel moet ik eerlijk zeggen dat dat apperaat (ouder model en vrij groot) bij ons niet op het aanrecht past en daardoor voor bezoek ook nooit gebruikt wordt. Het gaat dus om 1 kopje per week ongeveer. Ik zou wel nadenken of je de prijs per kopje niet te hoog is, in aanschaf zijn al die apperaten redelijk vergelijkbaar alleen de prijs per kopje verschilt nog al. Er zit ook nog van alles tussen de Senseo en Dulce Gusto qua prijs en kwaliteit en let vooral op de prijs in gebruik (per kopje).
Dus qua smaak lekker, maar redelijk duur in gebruik.
Zelf vind ik die prijs niet heel erg omdat ik het toch niet vaak drink, wel moet ik eerlijk zeggen dat dat apperaat (ouder model en vrij groot) bij ons niet op het aanrecht past en daardoor voor bezoek ook nooit gebruikt wordt. Het gaat dus om 1 kopje per week ongeveer. Ik zou wel nadenken of je de prijs per kopje niet te hoog is, in aanschaf zijn al die apperaten redelijk vergelijkbaar alleen de prijs per kopje verschilt nog al. Er zit ook nog van alles tussen de Senseo en Dulce Gusto qua prijs en kwaliteit en let vooral op de prijs in gebruik (per kopje).
Dus qua smaak lekker, maar redelijk duur in gebruik.
woensdag 9 september 2015 om 20:35
Ik weet niet precies welke versie wij hebben, volgens mij normale, groot formaat. In ieder geval met een draaiknopje met lampjes in de streepjes en een bakje voor de lege cups.
Wij drinken beide niet veel koffie, dus de prijs van de cups maakt dan ook niet zo heel veel uit. Mijn vriend drinkt normale lungo's en ik heb caramel latte macchiato's ofzo. En die vanille is ook wel lekker. Gewone koffie lust ik niet en dan is dit wel ideaal.
Al vind ik die zakjes koffie van Nestlè met hazelnootsmaak ofzo ook erg lekker.
Wij drinken beide niet veel koffie, dus de prijs van de cups maakt dan ook niet zo heel veel uit. Mijn vriend drinkt normale lungo's en ik heb caramel latte macchiato's ofzo. En die vanille is ook wel lekker. Gewone koffie lust ik niet en dan is dit wel ideaal.
Al vind ik die zakjes koffie van Nestlè met hazelnootsmaak ofzo ook erg lekker.
woensdag 9 september 2015 om 20:39
quote:tvandattum schreef op 09 september 2015 @ 20:33:
Bij ici paris heeft webwinkel nu actie dat als je voor 100 euro bestelt, je gratis DG krijgt. Op is op. Dat dan weer wel.
Ik heb nu een nieuwe en de oude gaat naar de caravan.Even gekeken voor vriend gezien ik toch nog een parfum nodig heb, maar is al uitverkocht helaas.
Bij ici paris heeft webwinkel nu actie dat als je voor 100 euro bestelt, je gratis DG krijgt. Op is op. Dat dan weer wel.
Ik heb nu een nieuwe en de oude gaat naar de caravan.Even gekeken voor vriend gezien ik toch nog een parfum nodig heb, maar is al uitverkocht helaas.
woensdag 9 september 2015 om 20:49
Ik ben blij met mijn Dolce Gusto! Heerlijk de lungo en de variaties. Bestel ze ook op de site als er een aanbieding is. Maar idd goed naar de datum kijken. Kon in de winter ook een doos ijskoffie weggooien. Visite krijgt bij mij ook een lekkere speciale koffie, maar als we een feestje geven haal ik me gewone koffiezetapparaat van zolder. Dan vind ik t te duur en onhandig met veel mensen.
woensdag 9 september 2015 om 20:52