Dolce Gusto

09-09-2015 20:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn thuis absoluut geen koffie drinkers. Maar tijdens de wintermaanden drink ik soms wel een koffie met een extra smaakje (Caramel, vanille, hazelnoot..) in een koffiezaak.

Ik heb een beetje zitten Googlen en denk dat ik me een Dolce gusto ga aanschaffen. Zo kan ik 1 tas maken en sta ik niet met een volle kan koffie die toch niet gaat opgedronken worden. Maar blijkbaar hebben ze veel verschillende soorten machine's, met verschillende prijsklasse's enzo.

Maar ik vraag me af wat nu echt het verschil is en welke het beste is.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes
quote:_melon schreef op 09 september 2015 @ 20:52:

[...]

Waar koop je die? Ik ga m vragen bij de Jumbo hier. Lijkt me echt heerlijk!Die haal ik in duitsland, ik heb ze in NL nog niet kunnen vinden Maar hij is zo veel lekkerder dan de gewone chocomelk
Deze

quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 09 september 2015 @ 20:50:

[...]

Het was een grapje Marianne. Ok, icoontje verkeerd begrepen denk ik maar ik snap al die andere apparaatjes echt niet, mij teveel gepruts, ik hecht aan gemak, zeker als ik mijn ogen nog maar net open heb en nauwelijks de weg weet naar de keuken in het huis waar ik al 31 jaar woon.
verba volant, scripta manent.
quote:annavanandelle schreef op 09 september 2015 @ 20:54:

[...]

Die haal ik in duitsland, ik heb ze in NL nog niet kunnen vinden Maar hij is zo veel lekkerder dan de gewone chocomelkOhjee, Duitsland is wel heel ver weg voor mij. Als Jumbo het niet kan regelen dan moet ik maar in de webshop bestellen.
quote:annavanandelle schreef op 09 september 2015 @ 20:47:

Ik drink geen koffie Maar heb hem voor bezoek en heel eerlijk gezed eigenlijk vooral voor de heerlijke chocomelk met caramel.Dat is ook mijn lievelings
quote:Sansi schreef op 09 september 2015 @ 20:39:

[...]

Even gekeken voor vriend gezien ik toch nog een parfum nodig heb, maar is al uitverkocht helaas.

Jammer zeg!

Ik heb trouwens naast de DG ook een espressoapparaat. Voor het dagelijkse gebruik. Cups van DG koop ik als verwennerij.
ik drink dagelijks ongeveer 4 kopjes DG Grande.

gewoon zwarte koffie zonder poespas.

heel af en toe haal ik cafe au lait in huis voor als de visitie koffie met melk wil

de chocolade en andere smaakjes heb ik nog niet geproefd.

ik heb een RVS kleurige DG Circolo. Echt een eyecatcher in de keuken.
Wat is het leven toch makkelijk als je alleen maar van zwarte koffie houdt. Wij hebben maar één vriendin die koffieroom gebruikt, ik heb speciaal voor haar lang houdbare kuipjes, alle anderen drinken pikzwart, man gebruikt één zoetje, brrrrrrrr, soms gooit hij het per ongeluk in mijn mok.
verba volant, scripta manent.
Ik had hiervoor het goedkoopste model maar vond het irritant dat je daar bij moet blijven staan voor het aan/uit zetten. Had regelmatig een 'overstroomde kop'.

Nu heb ik een wat luxer model waar je de hoeveelheid kan instellen. Voor mij beter .

Heerlijke koffie, veel variatie, ik ben er blij mee. Niet handig bij grotere gezelschappen (duurt lang kopje voor kopje maken en duur)
quote:CaptainJaneway schreef op 09 september 2015 @ 21:25:

ik drink dagelijks ongeveer 4 kopjes DG Grande.

gewoon zwarte koffie zonder poespas.

heel af en toe haal ik cafe au lait in huis voor als de visitie koffie met melk wil

de chocolade en andere smaakjes heb ik nog niet geproefd.

ik heb een RVS kleurige DG Circolo. Echt een eyecatcher in de keuken.Wij hebben die ook! Iedereen vind hem prachtig! Vooral s avonds met die led verlichting. Hier ook fan van de grande. Is gewoon super lekkere koffie en een geotere mok dan de lungo. Ik drink ook graag de cortado, of de latte caramel. Onze kids zijn fan van de nesquick.
Hier ook een dolce gusto picolo. Heerlijke cappuccino's en machiatto's.

Ik drink misschien 2 tot 4 kopjes per maand. Op t werk hebben we tegenwoordig namelijk ook heerlijke koffie (een bonen volautomaat).

Ik vind de cups duur, maar bezoek vindt t ook altijd heerlijk. Bij veel bezoek halen we de senseo tevoorschijn... anders zijn we een vermogen kwijt.

Ideaal als je maar af en toe een lekker kopje koffie wilt.
Zoals reeds geschreven hebben wij een Dolce Gusto eenvoudig handmatig model. De Senseo hebben wij ook gehad voordat we deze hadden. Op een gegeven moment waren wij de Senseokoffie beu. We waren toe aan andere koffiesmaak. Kan natuurlijk met al die verschillende soorten smaken, en toch was dat niet voldoende verandering.

In het begin Dolce Gusto wel smaakjes uitgeprobeerd. Als lekkernij en dat beviel wel. Echter nu staat ie echt zinloos op het aanrecht. We hebben als "echt" koffieapparaat een mat roestvrijstalen Siemens type Porsche Design. Daarvan ook de waterkoker. Dat staat er echt voor de mooi. Nu twee apparaten voor koffie naast elkaar en ik vermoed dat ik de DG op Marktplaats ga zetten. Echter hoorde ik deze week partner roepen dat hij dan een Nespresso wil. Tja, dus misschien gaat er dan wel weer een tijd koffie gedronken worden in dit huis. Hoewel ik die Nespresso(cups) echt belachelijk duur vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven