Werk & Studie alle pijlers

Studie Frans hellup!

09-09-2015 20:32 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
@
quote:Rubber_Ducky schreef op 09 september 2015 @ 22:28:

[...]

Het is een streek en daarom krijg je dans, maar TO wil graag begrijpen waarom dit zo is.Maar dat is dan toch je waarom. Duidelijker kan niet, lijkt me.
Je suis en Ardennes (ik ben in de Ardennen). Dans les Ardennes is niet echt correct. Je suis en Flandre- ik ben in Vlaanderen. Je suis en Alsace- ik ben in de Elzas. Ook bij landen zegt men "en". Je suis en Allemagne, je suis en Engleterre, je suis en France. MAAR: je suis AUX pays-bas (Nederland) omdat pays-bas (lage landen) een meervoud is.
In dit geval wordt met Les Ardennes de provincie in Frankrijk bedoeld en niet de streek in België.

En "En Ardennes" is echt fout,omdat Ardennes meervoud is.

In nederland zeggen we ook, ik ga naar de Bourgonge (de streek). Als Bourgonge mannelijk is, kan je zeggen: je vais dans le Bourgonge. Of je vais en Bourgonge (ik ga naar Bourgonge).

Dus daarom kan je "dans le" gebruiken. Je zegt nooit "Ik ben in de Frankrijk", dus dan krijg je nooit dans (le).
quote:Moemoe64 schreef op 09 september 2015 @ 22:37:

Je suis en Ardennes (ik ben in de Ardennen). Dans les Ardennes is niet echt correct. Je suis en Flandre- ik ben in Vlaanderen. Je suis en Alsace- ik ben in de Elzas. Ook bij landen zegt men "en". Je suis en Allemagne, je suis en Engleterre, je suis en France. MAAR: je suis AUX pays-bas (Nederland) omdat pays-bas (lage landen) een meervoud is.Je suis dans les Ardennes is correct. Of mijn collega spreekt een heel raar dialect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven