mutsy evo

10-09-2015 22:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren op kinderwagens en nu heb ik de mutsy evo gezien! Iemand hier ervaring mee? is het een fijne wagen?
Prima wagen!
Wij hebben 'm nu ruim een jaar in gebruik. Fijne kinderwagen hoor! Vooral blij met de grote toegankelijke boodschappenmand onderin omdat we altijd te voet de boodschappen doen. Makkelijk in- en uitklappen, lekker wendbaar.
Prima, stevige, klein inklapbare wagen. En niet zo bizar duur als andere merken
Ervaring met de mutsy evo bij mijn oppaskindje. Wij nu zelf voor de igo gekozen..

Maar heel fijn merk! Betaalbaar, klein in te klappen. Wendbaar.

Enige nadeel van mutsy vind ik dat de reiswiegen vrij klein zijn. Dus grote baby's hebben daar niet lang plezier van..

Oja en een nederlands merk! Vind ik ook wel een klein pluspuntje
Zeer fijne wagen. Ik had de kleinste kofferbak ever (c1) en daar paste hij in!!!

Rijdt lekker, nog redelijk betaalbaar en ruime bak voor spullen onderin. Ideaal ding!!!
Bevalt prima! Wij hebben idd een grote baby dus met 6 maanden moest hij echt noodgedwongen over naar de buggy omdat de reiswieg te klein was. (Met 6 maanden ruim 72 cm). De bak was dus al redelijk snel goed gevuld maar toch tot 6 maanden er krap in kunnen liggen.

Klapt makkelijk in, en idd de grote boodschappenmand gaf de doorslag. (En het feit dat ik de Joolz er niet doorheen kreeg bij vriend ) Wij zijn beide redelijk lang en het is een vrij hoge wagen. Al kun je de handvatten zo laag of hoog zetten als prettig is. Rijdt ook prettig en is goed te doen met 1 hand als je de andere voor iets anders nodig hebt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:mabelle schreef op 10 september 2015 @ 23:10:

Zeer fijne wagen. Ik had de kleinste kofferbak ever (c1) en daar paste hij in!!!

Echt waar?!? Mét reiswieg? Hier een station maar heb mijn kofferbak toch wel nodig om ze (naast elkaar) kwijt te kunnen. Maar ik ben dan ook best lui, zou best de ruimte economischer in kunnen delen maar dat het zou passen in een c1 had ik niet verwacht.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Geweldig! Bedankt voor jullie tips! Ik vond hem erg leuk maar als ik nu hoor dat hij ook praktisch is dan gaan we ervoor denk ik!:)
Leuk om dit even te lezen, wij willen ook voor de mutsy gaan. Vind het ook gewoon de mooiste, en toevallig een keer niet eens de duurste. Wat ik kies altijd de duurste uit. Wij kiezen hem ook omdat vriendlief bijna 2 meter is en de stang goed hoog kan. Enige twijfelpuntje vind ik de harde banden, geen luchtbanden. Maar dat neem ik voor lief.
Prima wagen. Na 2,5 jaar klapt nog goed uit en in, ziet er nog goed uit en niks is stuk.
Hele fijne wagen! Maar idd nadeel is de kleinere reiswieg. Zoontje is net 3 mnd maar gaat er niet tot 6 mnd inpassen.....maar ja wat wil je met zo'n grote baby (7,5 kilo en 65 cm)
Luchtbanden zijn juist onhandig. Ze gaan lek. Deze niet en ze zijn niet hard maar van een schuim.
quote:Kippenmama schreef op 11 september 2015 @ 09:06:

Leuk om dit even te lezen, wij willen ook voor de mutsy gaan. Vind het ook gewoon de mooiste, en toevallig een keer niet eens de duurste. Wat ik kies altijd de duurste uit. Wij kiezen hem ook omdat vriendlief bijna 2 meter is en de stang goed hoog kan. Enige twijfelpuntje vind ik de harde banden, geen luchtbanden. Maar dat neem ik voor lief.

De luchtbanden kan je apart kopen. En die krijg je er dan extra bij..

Dus wij hebben nu de luchtbanden erop zitten. En de schuimbanden liggen in de kast als er eentje knalt..

Heb je ook al eens de igo geprobeerd?

Juist omdat wij allebei lang zijn. Zijn we voor de igo gegaan..

Als je bij de evo de stang hoger zet. Ga je dichter bij de wagen lopen. Omdat die omhoogklapt zeg maar. Wij schopte daardoor tegen de wagen en remaan.

Bij de igo schuift de stang uit en zit de rem aan de zijkant waardoor je dat probleem niet hebt:-)(maarja. Die is wel ook gelijk weer een stuk duurder helaas)(dankjewel paps en mams voor de sponsering(L))
Prima wagen! Wij hebben de Mutsy evo urban nomad en zijn er nog steeds blij mee. Klapt makkelijk en compact in, heeft een flinke boodschappenmand eronder en zowel de reiswieg (gebruikt tot 6 maanden) als de wageninzet zijn we tevreden over. Ik vind het fijn dat de wageninzet helemaal plat kan en dat je deze in beide richtingen op het onderstel kan plaatsen.

Wij zijn zelf ook beide vrij lang maar hebben er geen last van dat we tegen de rem aan komen met lopen, wij gebruiken de duwstang ook op de hoogste stand.

Tipje: koop er ook maxi cosi adapters bij, superhandig als je even snel met de auto ergens heen moet. Je kunt dan de maxi cosi er zo op zetten. Hebben we hier veelvuldig gebruik van gemaakt (en nog).
Ik vind het net als de eerdere reacties een fijne wagen. Inderdaad een nadeel van de kleine reiswieg. Hier moest dochter met 3,5 maanden al over op de wandelwagen inzet!! Dat kon gelukkig prima door de ligstand die de wagen heeft maar ik had toch liever langer met de reiswieg willen lopen. Verder goed voor lange mensen door de stang.

Wel viel het me laatst op dat er geen voetsteun op zit (wandel wagen) dit hebben veel andere wagens wel. Missen jullie dit? Ik heb het beengedeelte nu nog rechtvooruit en nog niet naar beneden, maar het lijkt me dat de beentjes dan zo bungelen?
Mijn dochter kon in de wieg tot bijna 1 maar die was ook erg petite.
quote:mazzel31 schreef op 11 september 2015 @ 21:02:

Prima wagen! Wij hebben de Mutsy evo urban nomad en zijn er nog steeds blij mee. Klapt makkelijk en compact in, heeft een flinke boodschappenmand eronder en zowel de reiswieg (gebruikt tot 6 maanden) als de wageninzet zijn we tevreden over. Ik vind het fijn dat de wageninzet helemaal plat kan en dat je deze in beide richtingen op het onderstel kan plaatsen.

Wij zijn zelf ook beide vrij lang maar hebben er geen last van dat we tegen de rem aan komen met lopen, wij gebruiken de duwstang ook op de hoogste stand.

Tipje: koop er ook maxi cosi adapters bij, superhandig als je even snel met de auto ergens heen moet. Je kunt dan de maxi cosi er zo op zetten. Hebben we hier veelvuldig gebruik van gemaakt (en nog).Ik kreeg ze er bij net als de maxicosie.
http://www.baby-dump.nl/i ... uct&merk=9867&groep_id=13
Bij ons was de Evo ook een reële kanshebber. We vinden de Igo mooier en qua praktisch ben ik niet zo gecharmeerd van het 'op klap systeen' van het handvat van de Evo, maar ja, de prijs hè! Nu toch besloten voor de Igo te gaan (mooie prijs kunnen regelen, vergelijkbaar met de Evo dus toen was de keuze snel gemaakt)... Bij ons juist groot lengte verschil (vriend groot, ik klein) en vind de duwstang van de Igo fijner en handzamer.

Nu nog een kleur kiezen...
Igo vond ik ook mooier, maar de evo vonden wij stukken makkelijker inklappen. En volgens mij is de boodschappenmand van de Igo ook n stuk kleiner maar dat weet ik al niet meer zo goed

Adapters zijn idd broodnodig! Vandaar de prijs van ¤40 euro voor 2 stukjes plastic . Maxicosi kregen we er ook bij maar die adapters niet.
@goede-fee wij hebben hem ook via babydump maar kregen alleen de maxi cosi erbij. De adapters hebben we apart moeten kopen.
Mijn zusje had de EVO, maar vond de zitting vreselijk; erg ondiep. Haar dochtertje gleed steeds met d'r billen naar voren en zat als het ware in een kommetje. Slecht voor het ruggetje en ook onprettig voor het kind.

Haar kind is nu 7 maanden en ze heeft de EVO ingeruild (verkocht op MP) en nu een betere wagen gehaald.

Wij hebben de maxi cosi mura 4 en zijn er erg blij mee! Net wat steviger dan de Evo en met een betere pasvorm.

Think twice en kijk niet alleen naar hoe jij er achter loopt (en de prijs). Je kind moet er een tijd (goed!) in zitten... Succes!
Je kan dat ding bij de benen rechtvooruit zetten he? Mijn kind is nog nooit maar voren gegleden. En ze zit er nog in met 2,5 jaar. Vind niet ondiep.
Ik begrijp wat je bedoelt mbt de benen. Ik doelde meer op de hoek (aantal graden) bij de billen. Dus overloop van rugleuning naar zitting... Zie bijv de Joolz; die heeft dat juist heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven