Stichting dingen ondernemen

11-09-2015 00:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Weet er iemand toevallig een stichting voor mensen met een psychiatrische beperking die dingen organiseert? Waar je elkaar eerst kunt leren kennen en dan bijvoorbeeld af en toe uitjes doen? Voor ouderen, jeugd en verstandelijk en/of lichamelijk gehandicapten bestaat dat zoals de zonnebloem dat is een organisatie die af en toe uitjes organiseert voor mensen met een handicap. Maar door m`n angststoornis durf en kan ik in m`n eentje niks ondernemen en ik weet dat er heel veel mensen zijn die nooit de deur uitkunnen/durven maar dit wel heel graag zouden willen. Het hoeft niet elke week een uitje te zijn o.i.d. maar een plek waar je samen kunt komen en dat je elkaar dus leert kennen en dan dingen ondernemen, hoeft niet duur te zijn kan ook gratis bijvoorbeeld.

Groetjes
P.s. Het hoeft niet een stichting te zijn maar ik weet even niet hoe ik m`n vraag anders moet formuleren
Ik las iets over Mindup. Zij organiseren activiteiten, maar dan alleen in Friesland. Ik kan me zo voorstellen dat er meer van dit soort organisaties moeten zijn in Nederland. Verder is er de Vereniging voor Verlegen Mensen (VVM), zij organiseren regelmatig leuke uitstapjes (tapas eten, museumbezoek, workshops), maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Je kan even op de website kijken (verlegenmensen.nl)? Ze hebben ook een forum. Anders misschien lotgenotengroepen?
Het rode kruis organiseerde een paar jaar terug een cursus vrienden maken bij diverse lokale afdelingen. Voor mensen die sociaal wat meer geïsoleerd waren om met elkaar in contact te komen en uit het isolement te komen.

Geen idee of ze het nog steeds organiseren.
Een maatjesproject? Zo heet het hier in de buurt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In welke regio zoek je iets TO?
Doet stichting MEE dat niet? Wij hebben hier nog een stichting, zal even googlen hoe die heet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank jullie wel allemaal! Ik ga me op proberen te geven voor het maatjesproject. Ik heb stichting mee gebeld maar die mevrouw zei dat ze niet zoveel voor me kon betekenen en ook niks voor me wist. Nurcy ik zoek iets in de omgeving west friesland (een streek in noord-holland)
quote:himalaya schreef op 11 september 2015 @ 06:06:

Een maatjesproject? Zo heet het hier in de buurt.

Het lijkt volgend mij wel op het maatjes project. Maar de insteek is net iets anders.

Ik denk in ieder geval wel dat To bij het rode kruis iets kan vinden, de sociale hulpverlenings tak van het rodekruis is juist ook voor die zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven