Zusje van vriend

11-09-2015 22:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik haal mijn OP weg omdat ik er net achter kom dat ze ook op viva zit. Aangezien ik ook Ruth heet in het echie kan het wel heel herkenbaar worden allemaal.. Tot zover wel bedankt voor de reacties!
Is ze al bezig met iets voor zichzelf te zoeken?
Heb je een idee wat zijn zusje van plan is hierna? Lijkt me inderdaad niet ideaal. Zou er toch een gesprek over hebben met haar.
Wat voor dingen doet ze, waar jij je aan ergert? Ik snap heel goed dat je je privacy mist, bespreek het met haar. Voor hoelang blijft ze?
Ze zal wel niet naar de ouders kunnen als ze door nood bij jullie zit?

Ga actief opzoek naar (betaalbare) woonruimte voor haar. Heeft ze wel al een inkomen of studeert ze nog? Want dan kan die woonruimte nog best lastig worden.
Lastig, maar zou het toch gewoon nogmaals aankaarten bij je vriend. Dat je haar graag wilt helpen, maar dat dit niet de oplossing is. En eerlijk is eerlijk, het is niet jouw probleem. Goed dat jullie haar opvangen, maar wat had ze gedaan als jullie ook geen plek voor haar hadden gehad?

Spreek desnoods een termijn af voor hoe lang ze nog bij jullie woont, dan heb je meer duidelijkheid en zal het ook draaglijker worden. Wellicht kun je ook met haar afspreken dat ze meer op haar kamer blijft als jij thuis bent. Kan ze ook niet bij vrienden terecht, al is het maar in de weekenden, zodat jullie ook weer af en toe je privacy hebben?
Communicatie is het sleutelwoord. Spreek verwachtingen naar elkaar uit en probeer elkaar hierin te vinden. Zorg wel dat jij en je vriend op 1 lijn zitten voordat jullie met (schoon)zus gaan praten.

Jullie bieden haar onderdak, dus zij zal zich moeten aanpassen al blijft het geven en nemen van beide kanten.

Succes
een open maar direct gesprek aangaan in de trant; ik vind je een schat, en je bent natuurlijk van harte welkom in noodsituaties, maar wat gaan we nu samen doen om jou weer op eigen benen te krijgen? Want dit is tijdelijk onderdak.

En dan even op weg helpen weer op eigen benen.

Als je een doel of richting heb....bijv, het duurt nog 2 maanden maar dan is ze ook weer weg...dan scheelt het in de ergernis ipv dat er geen einde in zicht is.

Natuurlijk kan je zeggen; nou, het is zíjn zus dus híj moet het maar regelen.

Maar het is ook jouw schoonzus, en de persoon die het meest handig erin is, die kan dat soort dingen het beste regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven