Luizen

12-09-2015 14:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok. Mijn dochter heeft voor het eerst luizen. Die krijg ik er wel uitgekamd, maar de neten blijven gewoon zitten.

Heeft iemand tips voor het aanpakken van luizen? Ik wil geen pesticiden gebruiken.
Luizen shampoo?
Volgens de richtlijnen hoef je 'alleen maar' twee keer per gedag te kammen, gedurende twee weken, maar ik zou zelf wel gif gebruiken (mits kind boven de 2 is). We hebben hier een paar keer luis gehad, een keer waren we allemaal de sigaar, en na een nachtje inweken met Prioderm lotion geen levende luis meer gevonden. De neten verwijderen is wel een klusje, die moet je echt per stuk met je nagels van het haar afhalen.
De tip die ik van een luizenmoeder heb gekregen is om naast het kammen ook prioderm te gebruiken.
Met deze kam verwijder je de luizen en de neten.

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Neten opsporen en met je nagels eruit vissen gaat het best. Maar veel mensen wassen ook met azijn. Dan laten ze makkelijker los.

En idd blijven kammen.
Deze werkt heel goed: http://www.hairandbeautyo ... e-diertjes-luizenkam.html

Haar wassen, heel veel conditioner erin (laten zitten) en dan kammen...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn dochter heeft zo´n fijn haar, dat ik de neten er ook niet uit krijg met kammen. Ze met de nagels er een voor een uit plukken werkt het best.

Wel 2 weken dagelijks kammen/neten eruit halen.
quote:DG2015 schreef op 12 september 2015 @ 14:12:

Deze werkt heel goed: http://www.hairandbeautyo ... e-diertjes-luizenkam.html

Deze inderdaad, ik heb een soortgelijke bij Bol.com besteld.

En XT Luis werkt heel goed. Het schijnt dat de beestjes immuun kunnen zijn voor middelen als Prioderm, maar XT Luis werkt op een andere manier.

Verder: ik heb ze zelf ook een keer gehad en heb ze weggekregen met alleen kammen, maar wel zo'n 4 keer per dag heel lang. Mijn ervaring is dat kinderen dat vreselijk vinden en dan gaat dat echt niet lukken. Bij mijn dochter kreeg ik ze daarom echt niet weg met alleen kammen. Er hoeft er maar één te blijven zitten en je bent weer de sjaak. Luizenshampoo gebruiken en dan ben je er tenminste echt vanaf en je kind is ook meteen geen besmetingsbron meer voor anderen, wat ik wel minstens zo belangrijk vind.
Inderdaad, ik heb vandaag erg grondig gekamd. En ze heeft er volgens mij nu al een trauma van :(
Haal een anti-luizen shampoo in de apotheek.

Lees goed de gebruiksaanwijzing. Breng de shampoo aan in de haren van kindje.

Na het wassen van de haren leg je een wit blad op de tafel.

Je zet ook een kommetje azijn klaar.

Vervolgens kam je de haren met een luizen/netenkam.

Na elke keer kammen spoel je de kam in de azijn.

Herhaal deze procedure nogmaals 2-3dagen later.

Vergeet niet om alle lakens, kussenslopen, handdoeken, knuffels, (mutsen, sjaals indien van toepassing)

in de wasmachine te gooien. Succes!
Prioderm zou ik niet doen, luizen zijn daar namelijk resistent tegen.

Beste middel is xt luis, en vooral kammen kammen kammen, gedurende minmaal 2 weken elke dag. Let erop dat je de xt luis ook nog een keer moet herhalen.

Het advies om alles te gaan wassen is achterhaald, dat hoeft niet meer. Er is uit onderzoek niet gebleken dat de luizen daardoor sneller verdwenen waren

(ben apothekersassistente)
quote:Shenandoah schreef op 12 september 2015 @ 14:38:

Prioderm zou ik niet doen, luizen zijn daar namelijk resistent tegen.

Beste middel is xt luis, en vooral kammen kammen kammen, gedurende minmaal 2 weken elke dag. Let erop dat je de xt luis ook nog een keer moet herhalen.

Het advies om alles te gaan wassen is achterhaald, dat hoeft niet meer. Er is uit onderzoek niet gebleken dat de luizen daardoor sneller verdwenen waren

(ben apothekersassistente)Prioderm is een merk. Dat zegt niets over de werkzame stof. Je heb ook prioderm met dimethicone. Hier heeft dat onze voorkeur omdat het maar een kwartier hoeft in te trekken. Veel korter dan vergelijkbare producten.
quote:Moemoe64 schreef op 12 september 2015 @ 14:30:

Vergeet niet om alle lakens, kussenslopen, handdoeken, knuffels, (mutsen, sjaals indien van toepassing)

in de wasmachine te gooien. Succes!Dat hoeft niet, het RIVM raadt twee weken kammen aan, ik gebruik daarbij ook dimeticon, kan van prioderm zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hier ging er toch 2 keer shampoo in en alles in de was..... Alleen al omdat het idee al zo vreselijk smerig is...
quote:Moemoe64 schreef op 12 september 2015 @ 14:30:

Haal een anti-luizen shampoo in de apotheek.

Lees goed de gebruiksaanwijzing. Breng de shampoo aan in de haren van kindje.

Na het wassen van de haren leg je een wit blad op de tafel.

Je zet ook een kommetje azijn klaar.

Vervolgens kam je de haren met een luizen/netenkam.

Na elke keer kammen spoel je de kam in de azijn.

Herhaal deze procedure nogmaals 2-3dagen later.

in de wasmachine te gooien. Succes!Achterhaald advies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb ooit bij mijn dochter met heeel fijn haar en bij gebrek aan lange nagels ze er uit geknipt.

Werkte ook goed
Dochter had een paar weken geleden ook voor het eerst luizen. En ik toen ook. Die Assy-kam werkt echt goed. En ik heb Kruidvat-luizenshampoo gebruikt. Kwartiertje in laten trekken, dan uitspoelen en alles is dood. We zijn weer luizenvrij (voor zolang het duurt).
Vorig jaar hadden alle vier mijn langharige dochters luizen. Ik heb van alles geprobeerd en veel gekamd. Uiteindelijk was prioderm de oplossing. Niet de gifversie, maar die met dimeticon.

In xt-luis en de middeltjes van de Kruidvat zit trouwens ook dimeticon, maar in een veel lagere dosering (werkte hier dus niet). Prioderm lijkt duurder, maar is in gebruik veel goedkoper. Met xt-luis kon ik krap 2 hoofden insmeren. Met Prioderm heb je echt maar weinig nodig.
...
dimethicon is de gif versie!!!

en idd kammen, kammen en nog is kammen.veel conditioner zodat de neten niet meer in het haar houden en zich dus makkelijker uit laten kammen

evt kam met dubbele rij tanden

knuffels ed wassen is achterhaald, luizenzakken op school ook
quote:suusje3378 schreef op 12 september 2015 @ 16:26:

dimethicon is de gif versie!!!

en idd kammen, kammen en nog is kammen.veel conditioner zodat de neten niet meer in het haar houden en zich dus makkelijker uit laten kammen

evt kam met dubbele rij tanden

knuffels ed wassen is achterhaald, luizenzakken op school ookNee, dimeticon bevat juist geen pesticide, het legt een siliconen laagje waardoor de luizen en neten verstikken. Dit middel mag dan ook bij jonge kinderen en zwangere vrouwen gebruikt worden.

http://www.prioderm.nl/producten/prioderm-dimeticon
Ik zou toch voor anti-luizenshampoo van de apotheek gaan. Als je het echt wat natuurlijker op wil lossen kun je ook het haar doordrenken met natuurazijn, maar dat stinkt echt heel erg en moet langer inwerken dan shampoo.
Ik ga toch eerst voor de azijn en ik heb de goede spiralenkam net gehaald.
quote:Nouschi schreef op 12 september 2015 @ 15:57:

[...]

Achterhaald advies.Want...? Beetje uitleg aub.
quote:nimbus schreef op 12 september 2015 @ 14:44:

[...]

Prioderm is een merk. Dat zegt niets over de werkzame stof. Je heb ook prioderm met dimethicone. Hier heeft dat onze voorkeur omdat het maar een kwartier hoeft in te trekken. Veel korter dan vergelijkbare producten.Je moet idd dimeticon hebben. Wist niet dat prioderm inmiddels ook dimeticon had. Eerste keuze middel is echter wel xt luis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven