wonen in vleuten?

11-09-2015 20:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!

ik ben aan de beurt voor een woning in vleuten (utrecht). vraag me af of mensen met ervaringen of niet mij kunnen vertellen hoe de wijk is. misschien mensen die er wonen of de kenners, alles is welkom! alvast bedankt
Vleuten is best groot. Het is niet zozeer een wijk als wel een dorp waar nog heel veel aan vast gebouwd is.
Ligt aan het deel waar je gaat wonen. Waar krijg je een woning?
Ik vind het net een vakantiepark, maar het ligt inderdaad wel aan de wijk. Verder ken ik het als netjes, gezinsvriendelijk, rustig. Wel handig om een auto te hebben als je verder wil dan Utrecht of als je laat naar huis wil.
Vleuten is geen wijk, maar was vroeger een zelfstandige gemeente. Nu opgeslokt door Utrecht. Je hebt het 'oude' Vleuten met een dorps centrum, maar ook Leidsche Rijn ligt deels in Vleuten. Dus het hangt heel erg af van waar je zit.
Ligt eraan waar in Vleuten?
Sluit me aan bij de rest: welk deel van Vleuten? Het oude dorp is nog echt een dorp. Leidsche Rijn is anders, maar ook dat verschilt per buurt of zelfs straat.

Over het oude dorp weet ik weinig. Wel wat over het Leidsche Rijn deel van Vleuten.
Wat wil je weten? Ik woon in het nieuwe gedeelte en vind het er fijn wonen. Het vakantiepark gevoel snap ik wel, alleen heb ik daar geen moeite mee
if we all light up, we can scare away the dark...
Hier nog een Vleuterweide-bewoner! Nog maar een paar weken geleden hier naartoe verhuisd maar we hebben het vanaf het eerste moment enorm naar onze zin. Ook gek op het vakantieparkgevoel :-) Maar het maar net wat je zoekt. Ik persoonlijk denk niet dat ik hier zou gaan wonen als ik geen kinderen had (heb er drie, dus tja... ) want de hele inrichting van de wijk en alle voorzieningen zijn erg gericht op gezinnen. Maar als je dat niet stoort kan ik me ook wel weer goed voorstellen dat je geniet van de rust, ruimte, veiligheid, etc. Een groot voordeel ten opzichte van andere delen van Leidsche Rijn vind ik het goede winkelaanbod in een winkelcentrum dat ook nog eens gezellig is. Een nadeel is dat je wat verder van Utrecht af zit.
Ik moet zeggen dat ik het niet meer terug ken. Er is zoveel bij jgebouwd dat ik zelfs de weg niet meer weet, en ik ben er opgegroeid.

Maar het ziet er best leuk uit moet ik zeggen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
dankjewel allemaal jullie reacties, leuk! het is in het noorden ervan, dicht tegen leidsche rijn. zou niet weten of het nieuw of oud is haha. Ik ga dinsdag kijken, ben benieuwd!
Het oude deel dus, in het dorp? Daar zou ik liever wonen dan in het Leidsche Rijn gedeelte. Niet dat daar wat mis is, maar ik hou meer van het knusse karakter van Vleuten zelf.
Ik woon sinds oktober ook in Vleuten en dan in het nieuwe gedeelte. Wij vinden het hier heel fijn. Veel starters en jonge gezinnen en dus veel mensen in dezelfde fase van het leven. Voordeel is dat ik tussen het centrum van het nieuwe gedeelte en het oude gedeelte woon, dus dat ik heen kan waar ik op dat moment zin in heb. Een ander groot voordeel is dat ik 3 km van kasteel de Haar woon en daar fiets of wandel ik graag naartoe. Centrum Utrecht is binnen 35 min op de fiets te bereiken. Ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven