Werk & Studie alle pijlers

Scriptie

13-09-2015 13:52 26 berichten
Hoi allemaal!

Ik wilde even jullie mening vragen wat betreft mijn scriptie en de spanning die ik voel om het in te leveren! Ik heb in januari mijn voorstel ingediend en kreeg meteen een go! Vervolgens maakte ik mijn plan van aanpak en begon ik aan mijn onderzoek. Gedurende mijn onderzoek liep ik tegen obstakels aan waardoor ik mijn onderzoek niet meer betrouwbaar vond! Hierdoor had ik helemaal geen zin meer om het uit te schrijven! Uiteindelijk heb ik na veel gepush elke onderdeel snel uitgeschreven zonder op formele zinsopbouw te letten. Door het ontbreken van motivatie liet ik mijn taal verbeteren door een familielid. Hierbij heeft deze persoon mijn zinnen netter gemaakt. Bij het inleveren kreeg ik een onvoldoende. Hierna heb ik elke onderdeel opnieuw uitgeschreven. Hierbij heb ik het ook erg formeel aangehouden. Nu als ik het nalees voelt het daarentegen niet lekker dat als ik het nalees haar formele taalgebruik zie. Ik ben teleurgesteld in mijzelf dat het zo verbeterd moest worden omdat ik geen zin en motivatie had. Ik moet hem toch binnenkort inleveren en er is absoluut geen mogelijkheid om alles aan te passen want het is nu wel gewoon precies goed. Het voelt daarentegen wel erg dubbel en ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit toch wel de meest luie manier om een scriptie te maken en eerlijk gezegd hoop ik, dat als je het wel inlevert, de docent door heeft dat het niet jouw eigen werk is.
If you can dream it, you can do it.
Iemand het laten checken op taalfouten is tot daar aan toe. Het laten herschrijven door iemand anders valt bij mij gewoon onder '' not done''. Valt dit niet onder plagiaat of fraude?

Ik hoop voor jouw dat je ermee wegkomt en volgende keer zelf maken heb je ook geen last van onzekerheid
Hoe ga je dat later in een baan doen, als je een keer gedemotiveerd raakt?

Hup, achter je computer kruipen en zelf nog een keer herschrijven tot het weer aanvoelt als iets van jezelf
En er is altijd tijd, dan slaap je maar wat minder
Jammer dat het zo gelopen is. Ik zou wat betreft schrijven sowieso niet zoveel uitroeptekens gebruiken als je hier doet. Die zijn hier nergens voor nodig. Je bericht komt zo nogal schreeuwerig over.
Serieus, je laat iemand anders je hele scriptie herschrijven omdat jij niet zoveel zin hebt. Wat een rare mentaliteit.

Ik zou mezelf maar een schop onder mijn kont geven en hard aan de slag gaan om hem opnieuw te schrijven. Dan voel je je naderhand vast een stuk beter over jezelf. Want nu verdien je imo inderdaad geen goed punt.

En probeer een beetje volwassener te worden, je klinkt nogal verwend en daar kom je niet zo ver mee in het leven.
Dan zoek je de versie op die je zelf hebt geschreven 'zonder op formele zinsbouw' te letten. Die heb je vast nog wel ergens in een computer/dropbox etc. En dan ga je die nu zelf zo herschrijven dat het scriptie-waardig is.

Een ander je scriptie laten schrijven in deze mate is niets meer of minder dan fraude. En gedemotiveerd raken omdat het niet wil en dan dus geen fatsoenlijke tekst op papier kunnen zetten is kleutergedrag. Wordt volwassen, geef jezelf een schop onder je kont en besef dat dit soort dingen nog veel vaker voor gaan komen. Want ondanks alle protesten hier 'dat dat iets anders is', is het precies hetzelfde. Je moet in je werk ook regelmatig iets doen waar je minder of niet achter staat, en dan moet het toch gewoon goed. En op tijd (en geloof me, als je denkt dat een scriptie deadline hard is, dan staat je nog iets te wachten).
Tja...
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik heb daarentegen wel heel het onderzoek uitgevoerd en uitgeschreven dus er is absoluut geen sprake van fraude. Heel veel van mijn klasgenoten hebben het voor taalcheck gestuurd naar een professional die dit voor ze deed tegen betaling. Mijn leraar gaf aan dat het toegestaan was om iemand je taal netter te laten maken. Het is maar dat ik dit door iemand liet doen die veel formeler is gewend dan op mijn opleiding. Voor haar is dit alleen taalverbetering.. Het is meer mijn eigen dubbelgevoel en ik heb nog maar een paar dagen dus ik weet zelf ook niet wat ik moet doen.. Dit is de enige versie die ik heb
Je hebt misschien zelf wat onderzoek gedaan maar het uitschrijven heb je aan iemand anders uitbesteed. Bij mijn universiteit (en die is niet anders dan de meeste) is dat gewoon fraude. Een scriptie hoort eigen werk te zijn anders hoef je er niet eens aan te beginnen. Ik heb zelf wel eens een geval van fraude aan de hand gehad (omdat ik een stuk dat ik nakeek wel erg netjes geschreven vond) en universiteiten zijn daar niet mals in. Terecht.

Doe mij trouwens zo'n familielid. Dat schrijven moet aardig wat werk zijn geweest, mijn familie krijg ik echt niet zo gek.
dus jij weet het beter dan mijn leraar blijkbaar
quote:Lovelyyy schreef op 13 september 2015 @ 18:33:

Ik heb daarentegen wel heel het onderzoek uitgevoerd en uitgeschreven dus er is absoluut geen sprake van fraude. Heel veel van mijn klasgenoten hebben het voor taalcheck gestuurd naar een professional die dit voor ze deed tegen betaling. Mijn leraar gaf aan dat het toegestaan was om iemand je taal netter te laten maken. Het is maar dat ik dit door iemand liet doen die veel formeler is gewend dan op mijn opleiding. Voor haar is dit alleen taalverbetering.. Het is meer mijn eigen dubbelgevoel en ik heb nog maar een paar dagen dus ik weet zelf ook niet wat ik moet doen.. Dit is de enige versie die ik hebEr is een verschil tussen een taalverbetering of het opnieuw uit laten schrijven omdat je er zelf geen zin in hebt.
Als het goed is heeft je onderwijsinstelling een plagiaathandleiding, daarin staat precies wat wel en niet mag. Als blijkt dat jouw opleiding toestaat dat studenten hun scriptie door iemand anders laten uitschrijven trek ik met alle liefde mijn woorden terug.

En daarna trek ik een fles wodka open en ga ik een potje zitten huilen over het bedroevende niveau van het Nederlandse onderwijs, als dit soort dingen tegenwoordig kennelijk mogen.
En je hebt zelf niet voor niets een dubbel gevoel. Gewoon omdat je weet dat je dit niet kunt maken.
quote:Lovelyyy schreef op 13 september 2015 @ 18:33:

Heel veel van mijn klasgenoten hebben het voor taalcheck gestuurd naar een professional die dit voor ze deed tegen betaling. Mijn leraar gaf aan dat het toegestaan was om iemand je taal netter te laten maken.Echt te idioot voor woorden dat dit is toegestaan. Diploma-onwaardig.
Bij ons op de opleiding telt het ook als fraude. Ik ben het opeens, na meerdere van jouw reacties te lezen, eens met eerdere hardere reacties. Je komt over als een verwend nest. Je hele OP is gejank dan zeggen wij dat het inderdaad echt niet kan en anders m.i. aftakeling van het Nederlandse schoolsysteem. Begin je met het vingertje te wijzen met ''jaaaaa maar mijn leerkracht....'' Je weet zelf dat dit niet kan en wat jij deed heel wat anders is dan wat jou leerkracht bedoelde. Wat is anders het nut van jouw OP?
zoals ik al zei; ik heb het onderzoek uitgevoerd EN uitgeschreven per onderdeel.

De eerst keer heb ik het snel gedaan omdat ik ontevreden was met de obstakels die het onbetrouwbaar maakten en hierdoor geen zin meer had om hiermee een voldoende te halen ( niet zozeer geen zin omdat ik verwend ben). Vervolgens heb ik het door mijn familielid laten verbeteren wat betreft taal en zij vond dat het formeler kon en dit heeft ze voor me gedaan terwijl ik er naast zat omdat ik niks veranderd wilde hebben wat betreft mijn boodschap.

Ik leverde hem voor feedback in en kreeg alsnog een onvoldoende, ondanks dat alles netjes was geformuleerd -_- ( dit omdat ik dus niet in details erop ben ingegaan ). Maar dus diep vanbinnen wilde ik een onvoldoende omdat ik er zelf al niet blij mee was!

Vervolgens heb ik elk onderdeel opnieuw in details uitgeschreven. Hierbij heb ik hetzelfde formele taalgebruik aangehouden en was aanpassing niet meer nodig. Desondanks, heb ik mijn taal opnieuw laten nakijken door mijn familielid om te kijken of alles klopte terwijl ik er wederom naast zat.

Beide keren heb ik er heel de dag naast gezeten don't get me wrong sinds er alleen op taal werd gelet!!

Daarnaast vroeg ik letterlijk aan mijn leraar kan ik tegen betaling mijn taal laten nachecken/netter laten formuleren!En ik kreeg te horen dat een buitenstaander dit inderdaad mocht doen, betaald of niet. Ik heb een dubbel gevoel omdat ik voel dat niet geheel eigen aanvoelt wat betreft taal omdat het een erg formeel vibe heeft die ik bleef aanhouden! Qua fraude zit het wel goed-_- sinds ik weet wat wel en niet mag.. Ik ben hier niet om aangevallen te worden door iedereen die niet eens weten wat mijn intenties waren! Vergis je niet, ik ben een student die elk jaar vlekkeloos door is gekomen zonder enig hulp en haar p in de eerste heeft gehaald. Dus ik ben mijn diploma absoluut waardig en een scriptie, die niks vertegenwoordigt van wat ik later ga doen, zal me niet anders wijsmaken:)
Je hoeft je tegenover mij niet te verdedigen hoor. Kan jou het schelen wat een wildvreemde van jou en je scriptie vindt.

Maar je vraagt om meningen, dan krijg je ze ook. Checken en verbeteren zijn twee verschillende dingen. Checken is gebruikelijk en kan een goede strategie zijn, een ander actief je werk laten verbeteren, ook als je ernaast zit, mag gewoon niet. Ik snap best dat dat geen leuke boodschap is als je tegen een deadline aanzit maar je hebt het wel zelf zover laten komen. Als je eerder aan de bel had getrokken had je er een prima stukje werk van kunnen maken. Daar had je geen zin in, dus nu ook niet miepen.

Echt, ik ben een meevoelend mens, maar hier kan ik weinig compassie voor opbrengen.
quote:Lovelyyy schreef op 13 september 2015 @ 20:52:

zoals ik al zei; ik heb het onderzoek uitgevoerd EN uitgeschreven per onderdeel.

De eerst keer heb ik het snel gedaan omdat ik ontevreden was met de obstakels die het onbetrouwbaar maakten en hierdoor geen zin meer had om hiermee een voldoende te halen ( niet zozeer geen zin omdat ik verwend ben). Vervolgens heb ik het door mijn familielid laten verbeteren wat betreft taal en zij vond dat het formeler kon en dit heeft ze voor me gedaan terwijl ik er naast zat omdat ik niks veranderd wilde hebben wat betreft mijn boodschap.

Ik leverde hem voor feedback in en kreeg alsnog een onvoldoende, ondanks dat alles netjes was geformuleerd -_- ( dit omdat ik dus niet in details erop ben ingegaan ). Maar dus diep vanbinnen wilde ik een onvoldoende omdat ik er zelf al niet blij mee was!

Vervolgens heb ik elk onderdeel opnieuw in details uitgeschreven. Hierbij heb ik hetzelfde formele taalgebruik aangehouden en was aanpassing niet meer nodig. Desondanks, heb ik mijn taal opnieuw laten nakijken door mijn familielid om te kijken of alles klopte terwijl ik er wederom naast zat.

Beide keren heb ik er heel de dag naast gezeten don't get me wrong sinds er alleen op taal werd gelet!!

Daarnaast vroeg ik letterlijk aan mijn leraar kan ik tegen betaling mijn taal laten nachecken/netter laten formuleren!En ik kreeg te horen dat een buitenstaander dit inderdaad mocht doen, betaald of niet. Ik heb een dubbel gevoel omdat ik voel dat niet geheel eigen aanvoelt wat betreft taal omdat het een erg formeel vibe heeft die ik bleef aanhouden! Qua fraude zit het wel goed-_- sinds ik weet wat wel en niet mag.. Ik ben hier niet om aangevallen te worden door iedereen die niet eens weten wat mijn intenties waren! Vergis je niet, ik ben een student die elk jaar vlekkeloos door is gekomen zonder enig hulp en haar p in de eerste heeft gehaald. Dus ik ben mijn diploma absoluut waardig en een scriptie, die niks vertegenwoordigt van wat ik later ga doen, zal me niet anders wijsmaken:)

Hilarisch hoe erg je in de verdediging schiet.

Als je het antwoord niet wil horen, stel dan je vraag niet hier.
Wat wil je horen? Dat het oké is...?

En je schrijft: 'beide keren heb ik er heel de dag aan gezeten'... Meid, zo'n scriptie is qua studielast wel ietsje meer dan dat hè?

Geef jezelf een schop onder je kont en ga aan de bak om iets af te leveren waar je met recht trots op bent.
Enne, niemand heeft het hier over het onderwerp van je scriptie, meer dat je algemene arbeidsethos misschien niet deugt... ('en toen was ik gedemotiveeeeheeeeerd en nu kom ik hier maar naar bevestiging hengelen en anders ga ik direct in de verdediging')

Succes met volwassen worden
Meid ik heb er 6 maanden aangezeten dus go fuck yourself.. Ik blijf niet netjes en nee ik waardeer alleen antwoorden zonder bullshit sarcasme.. Ik snap nu waarom mensen aangeven dat je niet moet letten op internettrollen:) want zulke mensen zijn fucking negatief omdat ze zelf een fucked up leven hebben blijkbaar..wauw mijn fout om een vraag te stellen in een forum.. Gatverdamme de level van sarcasme en zich hoger voelen is om misselijk van te worden
Waar studeer je en wat eigenlijk als ik vragen mag? Waar ik zit mag het niet maar het kan blijkbaar dus verschillen per opleiding?
Dat lijkt de toon inderdaad maar dat is wat we hebben begrepen sinds velen hun taal hebben laten verbeteren. Ik kijk wel hoe ik dit ga aanpakken.. Ik zorg wel dat ik iets inlever waar ik een goed gevoel over heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven