Wasmachine kapot?

13-09-2015 21:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje voor mijn ervaren wassers,

Gister heb ik een was willen draaien met een bikini waar kraaltjes aan zitten, dom dom zo erin gegooid terwijl dat eigenlijk in zo'n zakje moet. Sorry, doe sinds kort pas echt mijn eigen was.

Hij begon dus ineens een vreemd tikkend/schrapend geluid te maken. Gelijk uitgezet en alles eruit gehaald. Mijn bikini had alles er nog aanzitten dus er zit geen kraaltje van in. Ik heb alle rubbers schoon gemaakt, daar zit ook niks in.

Ik heb mijn schoonzus gebeld en die zegt dat er waarschijnlijk iets van een muntje inzit o.i.d. en dat ik hem op Spoelen moet zetten, en als hij klaar is onderin een dop open moeten draaien en leeg moet laten lopen. Hij staat dus nu op het programma Spoelen en zit nu te wachten tot hij klaar is.

Weet iemand misschien wat ermee aan de hand is want ik heb het idee dat dit geen muntje is wat ik hoor. Ik heb twee video's bijgevoegd zodat je kan zien en horen wat ermee is. Het merk is Bosch WFG2460.

Wasmachine 1

Wasmachine 2
Het lijkt/hoort alsof er een beugel uit bijvoorbeeld een BH vast zit tussen de trommel en de machine.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 13 september 2015 @ 21:34:

Het lijkt/hoort alsof er een beugel uit bijvoorbeeld een BH vast zit tussen de trommel en de machine.Ja er zit iets goed vast misschien zoiets inderdaad, maar geen idee hoe ik het op moet lossen helaas.. Het spoelprogramma is nu net klaar maar heb al die tijd dat geluid nog gehoord dus er is niks los geschoten.
Ik zou de Bosch dienst bellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voel goed in de trommel. Soms steekt er nog een klein stukje van zo'n beugel door een gaatje. Kun je hem er zo uittrekken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb net gevoeld en toen ik het rond tolde is het geluid ineens weg? Ik snap er niks meer van
Dan is ie er waarschijnlijk doorheen gevallen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 13 september 2015 @ 21:49:

Dan is ie er waarschijnlijk doorheen gevallen.Niks meer aan doen nu? Sorry als ik een beetje mutserig overkom maar echt totaal geen ervaring met die dingen.
Check nog even het filter en volgende keer in een sok doen
Als het geen BH beugel is maar een muntje komt dat meestal terecht in de rubberen rand. Een BH beugel kan op een gegeven ogenblik weer door een gaatje prikken en je halve was aan stukken scheuren. De onderrand van de machine kun je zelf weghalen, komt wel water uit. Dan vind je uiteindelijk de beugel wel door de trommel langzaam rond te draaien.
verba volant, scripta manent.
Bij foto 1:wat zit daar bij de rubberen rand?

Waarschijnlijk heb je een klepje linksonderaan je machine, helemaal onderaan. Die kun je openmaken ( leg dweilen ervoor, er komt water mee). Misschien vind je daar een beugel of muntje.

( ff met je hand voelen )
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven