Micropenis?

13-09-2015 23:30 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb misschien een hele rare vraag, maar ik maak me een beetje zorgen. Mijn 9 jarige zoon heeft een hele kleine penis. Dit heeft ie al zijn hele leven natuurlijk, maar nu hij ouder en groter wordt, valt t steeds meer op. Hij geeft ook aan dat hij de kleinste vd klas heeft (ze douchen na de gym) Voor op zich maakt hij zich er verder niet druk om, maar hoe zou dit in de puberteit gaan? Ik heb al een beetje gegooged wat "normaal" is, en kom de term "micropenis" tegen. Voor een 9 jarige is t gemiddelde 6.4 cm. Bij een micropenis is hij 3,8 cm. Ik ga niet met een meetlat bij hem staan natuurlijk, maar dit komt wel in de buurt.

Nu lees ik over hormoonbehandelingen met testosteron in de kindertijd/voor de puberteit dat met die behandelingen een kind met een micropenis een kans heeft dat de penis op volwassen leeftijd een normale grootte heeft. Maar praat ik hem hiermee geen complex aan?

Ik heb al eens voorzichtig gepolst hoe hij dat vind dat hij de kleinste vd klas heeft en of hij hier evt een pilletje voor zou willen (bij wijze van spreken ) maar hierop reageert hij heel zelfverzekerd. Hij vind t niet erg en wil er ook geen "pilletje" voor. Ben ik natuurlijk heel blij mee, dat hij zo zelfverzekerd is, maar hoe zal dit zijn in de toekomst? Gaat hij zich schamen, krijgt hij hier moeite mee etc.

Wat is wijsheid: hier verder geen aandacht meer aan te besteden of er toch wat mee doen?
Komt hij niet nog bij de schoolarts op 9-jarige leeftijd?

Misschien via schoolarts eens laten kijken, en dan niet specifiek tegen zoon (laten) zeggen dat hij onderzocht wordt vanwege zijn kleine piemel, maar bijvoorbeeld als standaard onderzoek om te kijken of balletjes zijn ingedaald.

Denk dat een schoolarts beter verstand heeft van wat 'normaal is', en nadien zou je een doorverwijzing naar de kinderarts kunnen vragen indien 'afwijkend'. En dan kun je aan zoon uitleggen dat de dokter gezien heeft dat zijn piemel zich nog niet zo ontwikkeld heeft, en dat hij daarvoor (evt) tabletjes krijgt.
Is je zoon wel slank Ilja? Ik las ergens (vergeten waar en waarom überhaupt) dat bij mollige jongens de penis deels wegvalt in het buikvet.

Ik zou op korte termijn overleggen met de huisarts, desnoods telefonisch. Als die vindt dat het nodig is om langs te komen dan weet je dat ook maar.
if we all light up, we can scare away the dark...
Goed dat je het serieus neemt!

Eens met diegenen die zeggen dat je een 9-jarige eigenlijk niet kan vragen of hij pilletjes wil. Dat hij nu zelfverzekerd is, zegt natuurlijk niks over de puberteit en de rest van zijn leven. En dat er mogelijkheden zijn die er nu wat aan kunnen doen is fijn om te weten. En dat moet je als moeder wel serieus nemen. We weten allemaal hoe vervelend het is voor een man en zijn seksleven.

Niet af gaan wachten de puberteit in tot hij wellicht wel onzeker is met het risico dat hij er met niemand over durft te praten.

En je ook niet af laten schepen met 'hij moet het er maar mee doen'.
Hoe kan ik zomaar een afspraak maken met de schoolarts dan? Dan moet ik al wel vertellen waarom het gaat.

Wat ik lees op internet had ik eigenlijk al eerder aan de bel moeten trekken, zo rond 4 a 5 jaar. Jongens met een micropenis krijgen dan injecties met het hormoon testosteron. Deze injecties moeten dan om de paar maanden en ook nog in de puberteit wat ik zo lees. Het zijn dus niet zomaar pilletjes (ik heb dit zo naar mijn zoon benoemd om te checken of hij er wat mee zou willen)

Maar als dit verser geen gevolgen zou hebben en hij zou hiermee een normaal formaat krijgen dan zou hem dat wel helpen denk ik.
quote:ilja77 schreef op 14 september 2015 @ 11:44:

Hoe kan ik zomaar een afspraak maken met de schoolarts dan? Dan moet ik al wel vertellen waarom het gaat.

Wat ik lees op internet had ik eigenlijk al eerder aan de bel moeten trekken, zo rond 4 a 5 jaar. Jongens met een micropenis krijgen dan injecties met het hormoon testosteron. Deze injecties moeten dan om de paar maanden en ook nog in de puberteit wat ik zo lees. Het zijn dus niet zomaar pilletjes (ik heb dit zo naar mijn zoon benoemd om te checken of hij er wat mee zou willen)

Maar als dit verser geen gevolgen zou hebben en hij zou hiermee een normaal formaat krijgen dan zou hem dat wel helpen denk ik.

Nee hij komt niet meet bij de schoolarts ik denk dat je echt naar je eigen huisarts moet.

Als ik in jou plaats zou staan dan zou ik echt vtv met de huisarts bespreken dat hij een zogenaamd onderzoek moet doen zoals alle jongetjes om te kijken of zijn ballen zijn ingedaald. Iemand schreef dit al.

Ik ben absoluut tegen zomaar medicatie maar in dit geval als ik er nu langer over nadenk zou ik ook actie ondernemen.

Misschien kan de huisarts je gerust stellen en is dit normaal bij een 9 jarige.

Ik denk als het wel zo is dat je zoon je later dankbaar zal zijn.

Sterkte
quote:Dubbus schreef op 14 september 2015 @ 10:36:

Goed dat je het serieus neemt!

Eens met diegenen die zeggen dat je een 9-jarige eigenlijk niet kan vragen of hij pilletjes wil. Dat hij nu zelfverzekerd is, zegt natuurlijk niks over de puberteit en de rest van zijn leven. En dat er mogelijkheden zijn die er nu wat aan kunnen doen is fijn om te weten. En dat moet je als moeder wel serieus nemen. We weten allemaal hoe vervelend het is voor een man en zijn seksleven.

Niet af gaan wachten de puberteit in tot hij wellicht wel onzeker is met het risico dat hij er met niemand over durft te praten.

En je ook niet af laten schepen met 'hij moet het er maar mee doen'.

En toch he...

Af en toe wordt er een topic geopend door een meisje/vrouw, die een borstvergroting overweegt omdat ze cup AA heeft. Kort gezegd, ze is plat en voelt zich niet vrouwelijk. Nou, dan zijn de reacties wel behoorlijk tegenovergesteld.

Ik snap dat, als het met een pilletje op te lossen is, dat een relatief makkelijke keuze is. Maar de dames moeten het er maar mee doen onder het mom van; echte schoonheid zit van binnen en vrouwelijkheid zit niet in je tieten.
Dat vind ik gewoon echt geen vergelijk...
quote:mafalda schreef op 14 september 2015 @ 15:15:

Dat vind ik gewoon echt geen vergelijk...

En waarom niet als ik vragen mag?? Want borsten zijn een stuk zichtbaarder en de meiden worden er behoorlijk mee gepest. Ik ben, wat dat aangaat, mijn middelbare schooltijd nog niet vergeten. Iedereen wist precies hoe groot alle tieten waren, maar van geen enkele knul heb ik enig idee hoe groot zijn penis was.

Ik had zelf meer dan genoeg, dus altijd hijgers achter me aan. Een vriendin met niks werd gepest. Beide opties waren bepaald geen pretje.
Gewoon omdat een micropenis geslachtsgemeenschap onmogelijk maakt.
quote:mafalda schreef op 14 september 2015 @ 15:23:

Gewoon omdat een micropenis geslachtsgemeenschap onmogelijk maakt.

Als ie zo klein is dat dat een probleem oplevert, akkoord.

Maar bij de tekst die ik erover vindt spreken ze van micro als die 3,8 van TO gemeten wordt bij een volwassene.

micro
Omdat een borstvergroting heel makkelijk te realiseren is.

En stel he dat borstvergroting niet zou bestaan.

Je ontdekt bij je 9 jarige dochter dat ze naar alle waarschijnlijkheid 2 erwtjes gaat krijgen,stel dat je als ouder zijnde dan de mogelijkheid kan bieden om met hormonen dat op te lossen, ook in dat geval vind ik het het overwegen waard.
Ik maakte me ook zorgen Van micro ineens in de pubertijd naar macro! Moet dus ook echt nieuwe onderbroeken gaan kopen. Het slip model past nauwelijks. Het moeten denk ik boksers worden.

Zou me er dus niet zo druk om maken nog (deed ik dus wel ) Denk dat je dat ook wel van de eventuele dokter te horen zult krijgen.
quote:MonteCara schreef op 13 september 2015 @ 23:43:

Ga eerst eens met je huisarts praten ipv informatie op internet te zoeken en dan advies op een forum te vragen.Dit.
Nina, heb je t over jezelf (ben je een man?) Of over je zoon?
quote:nina1966 schreef op 14 september 2015 @ 16:08:

Ik maakte me ook zorgen Van micro ineens in de pubertijd naar macro! Moet dus ook echt nieuwe onderbroeken gaan kopen. Het slip model past nauwelijks. Het moeten denk ik boksers worden.

Zou me er dus niet zo druk om maken nog (deed ik dus wel ) Denk dat je dat ook wel van de eventuele dokter te horen zult krijgen.

Weet je die man van de telfort verpest alles. Ik hoor dus nu die stem: ' wie had dat ooit gedacht! Van.micro naar macro!'

Maar dat bedoel ik dus. Wie weet kan de huisarts of een andere arts meer vertellen over een piemel groeicurve oid.
Eerst met een huisarts praten.

Daarnaast, er bestaan Bloed en Vlees versies, en de vlees versie is altijd al groter terwijl de bloed versie veel meer zwellichamen heeft waardoor die in erectie toestand echt wel een voldoende formaat heeft.

Misschien dat temperatuur ook tegenzit waardoor hij het koud heeft en de boel naar binnen trekt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Casalinga schreef op 14 september 2015 @ 15:22:

[...]

En waarom niet als ik vragen mag?? Want borsten zijn een stuk zichtbaarder en de meiden worden er behoorlijk mee gepest. Ik ben, wat dat aangaat, mijn middelbare schooltijd nog niet vergeten. Iedereen wist precies hoe groot alle tieten waren, maar van geen enkele knul heb ik enig idee hoe groot zijn penis was.

Ik had zelf meer dan genoeg, dus altijd hijgers achter me aan. Een vriendin met niks werd gepest. Beide opties waren bepaald geen pretje.

Dit vind ik heel vervelend voor je, maar ik vind dit totaal niet te vergelijken met een micropenis.

Met kleine of hele grote borsten, kun je gewoon seks hebben. Met een micropenis wordt dat een heel ander verhaal. Er zijn hier al voldoende topics geopend over vrouwen die in een relatie zaten met een man met een micropenis en er niet meer mee konden leven. Heb je ooit een topic gezien van een man die niet meer met de grootte van de borsten van zijn vrouw kon leven?

Ik snap dat het in jouw geval ook heel pijnlijk was en dat je er veel last van hebt gehad, maar het staat een relatie niet in de weg zoals dat wel het geval is bij een micropenis. Vergelijk het met vaginisme bij een vrouw (dat is dan wel soms te behandelen, maar om maar wat te noemen).
quote:ilja77 schreef op 14 september 2015 @ 16:13:

Nina, heb je t over jezelf (ben je een man?) Of over je zoon?Over zoon, nu 14. Dacht dat dat wel duidelijk was?
quote:vruchtgebruik schreef op 14 september 2015 @ 16:14:

[...]

Weet je die man van de telfort verpest alles. Ik hoor dus nu die stem: ' wie had dat ooit gedacht! Van.micro naar macro!'

Maar dat bedoel ik dus. Wie weet kan de huisarts of een andere arts meer vertellen over een piemel groeicurve oid.

Ik ben blij voor hem hoor, zo'n ieniemienie dingetjes is ook niets. Maar maak me nu lichtelijk zorgen om andere dingen

Vriend en ik maken er stiekem wel eens een grapje over.... (iets met film en geld verdienen als de zorg zo slecht blijft)
Ik heb ook even gezocht op internet, maar 3.8 cm wordt als micropenis betiteld bij een volwassen man. Gemiddeld wordt rond de 6 cm genoemd bij jongens van 9 jaar, maar staat er bij: er zijn grote verschillen en de groei treedt op in de puberteit.

Tja...wij hier op het forum weten het niet, ik zou het eens met de huisarts bespreken, misschien eerst een keer zonder zoon, dan kan de HA je informeren of je je zorgen moet maken en of je even met hem langs moet komen.
quote:jaw schreef op 14 september 2015 @ 16:17:

Eerst met een huisarts praten.

Daarnaast, er bestaan Bloed en Vlees versies, en de vlees versie is altijd al groter terwijl de bloed versie veel meer zwellichamen heeft waardoor die in erectie toestand echt wel een voldoende formaat heeft.

Misschien dat temperatuur ook tegenzit waardoor hij het koud heeft en de boel naar binnen trekt.

Dit!

Mijn man heeft ook een bloedpenis. Als hij onder de douche vandaan komt en het koud heeft is het echt een zielig knakworstje om te zien maar in vol ornaat meet hij toch bijna 19 cm.
Aan de andere kant bestaan er ook syndromen (of in ieder geval een waar ik vanaf weet) waarbij een micropenis een symptoom is. Kortom, wij weten het niet maar laat het vooral onderzoeken als je je zorgen maakt. Een tripje naar de huisarts kan nooit kwaad.
En...zo ver ik lees gaan die maten over de penis in erecte toestand. Kortom, die 6 cm gemiddeld voor 9 jarigen gaat dus om een penis in erectie.

Maar nogmaals...eens met de vorige posters, vraag het aan de huisarts. En ik zou dat eerst zonder zoon doen. Als de huisarts meteen zegt "geen zorgen" dan hoef je je zoon daar ook niet mee te belasten.
Mijn zoon heeft verder een normale bouw. Hij is wel wat steviger geworden, echt een grote knul al, maar zeker niet dik/mollig.

Wb een syndroom: daar ben ik zeker van dat hij dat niet heeft. Ben wel wat dingen tegen gekomen op internet, maar mijn zoon is een intelligente jongen die t super goed doet op school. Ook zeer sociaal! Hij zei net nog aan tafel : ik wil later graag prof voetballer worden en gelukkig! En oja, ik wil graag een vriendin later!

Ik hoop eigenlijk dat t allemaal meevalt en hij idd een normale penis krijgt in de puberteit! Maar ik ga dat woensdag wel met de huisarts bespreken en wat hij vindt.
Maar hoe kan een huisarts nu zeggen "geen zorgen" als hij t niet heeft gezien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven