Luizen

12-09-2015 14:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok. Mijn dochter heeft voor het eerst luizen. Die krijg ik er wel uitgekamd, maar de neten blijven gewoon zitten.

Heeft iemand tips voor het aanpakken van luizen? Ik wil geen pesticiden gebruiken.
quote:Moemoe64 schreef op 12 september 2015 @ 17:05:

[...]

Want...? Beetje uitleg aub.http://landelijksteunpunt ... _nog_meer_kammen.&pid=134
Geen selfies meer maken.

http://nos.nl/artikel/616 ... or-maken-van-selfies.html
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
quote:Shenandoah schreef op 12 september 2015 @ 17:08:

[...]

Je moet idd dimeticon hebben. Wist niet dat prioderm inmiddels ook dimeticon had. Eerste keuze middel is echter wel xt luis.Juist als apothekersassistente zou je de mensen goed moeten kunnen voorlichten. Eerste keus middel is een middel met dimeticon, niet een specifiek merk. Ik zou zeggen lees de RIVM richtlijn zodat je je klanten voortaan goed kunt voorlichten. http://www.rivm.nl/dsreso ... isposition=inline&ns_nc=1

Overigens heeft Prioderm al minstens vijf jaar dimeticon in het assortiment.
Mijn moeder gebruikte bij ons altijd na behandeling met prioderm neetex conditioner. Dat spul zorgt dat je tenminste door de haren heen komt en de neten makkelijker loslaten. (En beter zichtbaar zijn)
Azijn is ook geen feestmiddel hoor! En alléén maar kammen...,, tja.

Je haalt deze kinderen er bij de luizencontrole zo uit: hun hoofdhuid is helemaal rood en schilferig! Vind ik zielig!
Met de Assy kam lukt het nu wel om de neten weg te halen. De kam is helemaal van metaal. Hoe reinigen jullie die?

Oh ja. Bij mezelf heb ik ook een luis ontdekt. Hoe kammen jullie jezelf?
Kam in een bakje met spiritus. Zelfde geldt voor borstels.

Jezelf kammen is lastig, man of vriendin laten doen?
Weet iemand hoe het zit met de luizencape als je al luizen hebt? Dan blijven die luizen daar toch in aanwezig? En besmet je jezelf steeds weer?
Hier hebben in de zomervakantie een luizenplaag gehad. Twee weken lang elke dag kammen (eventueel met cremespoeling zodat de kam makkelijker door het haar gaat en de luizen minder houvast hebben en er dus sneller uit gaan). De eerste week heb ik meerdere malen gekamt. Daarnaast hebben we een luizen dodende lotion gebruikt. Deze moest na een week herhaald worden.

Vorige week hadden de kinderen op school luizencontrole. Helaas werd er een melding gemaakt voor mijn dochter. Ze is luizen vrij, maar het zijn de lege neten (zitten een paar centimeter van hoofdhuid) die nog in haar haren plakken. Je kunt ze er bijna niet uitkrijgen. De enige tip die ik kan geven is het haar deppen met azijn. Dan laten ze los. Daar heb ik er verschillende mee uit het haar gekregen, maar nog lange na niet alles.
quote:Moemoe64 schreef op 12 september 2015 @ 17:05:

[...]

Want...? Beetje uitleg aub.Heeft te maken met waar die beestje van houden. Hoofdhuid waar de in kunnen bijten. Katoen vinden ze niet langer en kunnen ze niet in blijven hangen. Zodra ze op iets van stof zitten, zullen ze zo snel mogelijk een hoofdhuid zoeken.
Heel veel cremespoeling in de haartjes doen en dan kammen met een metalen netenkam, niet giftig en werkt goed.
Op tv zag ik toevallig van de week een nieuwe behandeling tegen luizen. Je zou maar 1 behandeling nodig hebben. Geen idee of het werkt en wat het kost hoor maar hier kun je er iets over lezen

http://www.haarstichting. ... -behandelen-van-hoofdluis
Luizen gaan dood als ze niet binnen twee uur op een hoofd kruipen dacht ik, maar voor het idee maakte ik ook alles schoon hier en ging alles in de wasmachine of vriezer
Die kam van Assy pakt wel heel veel neten mee.

Vandaag is een moeder van school zo lief geweest om de rest van de neten er met haar nagels uit te halen. Dus volgens mij is nu ze nu luisvrij. Nu alleen nog twee weken kammen.

Heeft iemand nog een idee wat we met die luizencape van school moeten doen. Als je zelf luizen hebt, en je hangt je jas in de cape. Dan blijven er misschien luizen in die cape achter. En je hangt hem de dag erna er weer in, dan neem je die luizen toch weer mee?
Luizen zijn niet onzichtbaar, zeker op zo'n luizencape tekenen ze duidelijk af. Dus gewoon even controleren of de cape luisvrij is lijkt me voldoende.
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 14 september 2015 @ 17:06:

Op tv zag ik toevallig van de week een nieuwe behandeling tegen luizen. Je zou maar 1 behandeling nodig hebben. Geen idee of het werkt en wat het kost hoor maar hier kun je er iets over lezen

http://www.haarstichting. ... -behandelen-van-hoofdluisDat kun je laten doen in de luizenkliniek. www.luizenkliniek.nl

Het lijkt me ideaal, maar helaas kan ik dat niet betalen.
quote:nimbus schreef op 14 september 2015 @ 17:41:

Luizen zijn niet onzichtbaar, zeker op zo'n luizencape tekenen ze duidelijk af. Dus gewoon even controleren of de cape luisvrij is lijkt me voldoende.Ok simpel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven