Lijf & Lijn alle pijlers

Ogen

16-09-2015 21:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,

Soms wordt ik met dikke, rode en opgezwollen ogen wakker.

Dit trekt vaak weg als het vroeg in de middag is.

Of ik de dag van te voren make-up opgehad heb, gedoucht etc maakt niet uit, het gebeurt gewoon met regelmaat.

Ik smeer m'n ogen een paar keer per dag in met nivea zodat ze niet uitdrogen.

Weet iemand wat het is en wat ik eraan kan doen?
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft:quote:Ik smeer m'n ogen een paar keer per dag in met nivea zodat ze niet uitdrogen.Je ogen maken zelf traanvocht aan tegen uitdroging. Insmeren is echt nergens voor nodig.
Huilen tijdens het slapen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nivea in je ogen? Nee toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
mijn ex had een allergie die maar niet weg ging, dokter adviseerde goed vet houden. Hij maar smeren met nivea, bleek hij allergisch te zijn voor een van de bestanddelen....

Zoiezo lijkt het me zeker niet geschikt voor bij de ogen, probeer eens een aantal dagen zonder en kijk eens of dat scheelt
De nivea moet je niet bij je ogen smeren. Sowieso geen vette troep. Daar zwelt de boel juist van op. Smeer niets of ga op zoek naar een goede oogcreme waar je tegen kunt.
Misschien huisstofallergie?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Serieus, nivea in je ogen? Als je daar eerst eens mee stopt. Desnoods oogdruppels van bijvoorbeeld Vogel koopt tegen brandende ogen en als het dan nog niet over is, probeer een ander wasmiddel.
Ik bedoel mijn oogleden hahah

Als ik ze niet in smeer met nivea lijken ze zo verrimpeld..

Zou ik huisstofallergie kunnen krijgen terwijl ik daar vroeger geen last van had?
Stop eerst eens met die nivea en kijk of het dan minder wordt. Zo ja, niet meer smeren of een oogcreme kopen.
Stoppen met Nivea smeren, dat is echt niet zo goed als iedereen denkt. En zeker niet bij je ogen, die huid is zo gevoelig! Ik durf er wel iets op te verwedden dat je zonder Nivea met 2 weken van je probleem af bent.
nivea ook niet op oogleden smeren.
Stop met de nivea (Google de ingrediënten eens, dan stop je vanzelf). Dingen die je op je oogleden smeert belanden toch vaak ook in je ogen.

Misschien heb je een allergie (dieren, pollen, mijt...)

Misschien slaap je (soms) met je ogen open. Je kunt ze een paar nachten dichtplakken met pleisters (van die witte verbandpleisters, niet de gewone hiis-tuin-en-keuken)
Als je nivea op je oogleden smeert, dan komt het ook in je ogen. Hou daar eens mee op.

En ja, een allergie kan je ineens ontwikkelen. Maar waarschijnlijk is het gewoon de nivea.
Inderdaad, stoppen met de nivea.
quote:iLilly schreef op 16 september 2015 @ 22:34:

Ik bedoel mijn oogleden hahah

Als ik ze niet in smeer met nivea lijken ze zo verrimpeld..

Zou ik huisstofallergie kunnen krijgen terwijl ik daar vroeger geen last van had?Maar van je oogleden komt het zo in je ogen. Vind het niet raar dat ze gezwollen zijn. Kijk daar mee uit! Gewoon even echt niet meer doen.
Misschien tocht het wel als je slaapt, en misschien slaap je wel soms met je ogen open.

Of je hebt een allergie, het kan allemaal.
Dankjewel voor de tip, ik ga het maar meteen uitproberen
Tips om je ogen een opfrisser te geven: leg er twee natte en uitgeknepen theezakjes op een kwartiertje. Kan ook met twee plakjes komkommer. Of gebruik een coolpack uit de koelkast. Fysiologisch zout, om je ogen te spoelen, kun je ook zelf maken, al is het dan niet steriel. Doe een theelepel zout in een longdrink gekookt en afgekoeld water en roer, klaar! Ooit geleerd bij verpleegkunde.

Maar er is nu een nieuwe oogspray, die kun je op dichte ogen sprayen ipv in je ogen druppelen met druppels. Ben daar wel benieuwd naar, ik heb last van hooikoorts en gevoelige ogen. En ik haat in mijn ogen druppelen, wie niet? Het is op de reclame steeds maar ben toch de naam kwijt. Maar bij een drogist weten ze wel welk spul dat is want het is nieuw. Zal alleen wel weer duur zijn, maar waarschijnlijk wel langer houdbaar dan een maand.

Ik smeer oogcreme van de kruidvat op mijn oogjes, nooit wrijven maar licht kloppen. En niks vettigs, ik zie dan nl meteen wazig.

Zou idd best kunnen dat je allergisch bent voor nivea, wel ironisch.
quote:nina1966 schreef op 16 september 2015 @ 23:12:

[...]

Maar van je oogleden komt het zo in je ogen. Vind het niet raar dat ze gezwollen zijn. Kijk daar mee uit! Gewoon even echt niet meer doen.Dit dus, en ook maar even geen andere (huis)middeltjes. Gewoon je ogen even rust gunnen. Laat ze 2 weken maar even met rust. Als je dan nog last hebt (wat ik betwijfel) kan je alsnog allerlei andere middeltjes proberen.
Ik heb hetzelfde, en bij mij is het een allergie voor cosmetische producten. Dagcreme e.d. kan ik niet verdragen. Om het toch vet te houden (mijn huid is heel droog) gebruik ik pure vasaline. Dat is plantaardig. Of andere een plantaardige olie. Probeer dat eens en kijk of er iets veranderd.
Ooh, van theezakjes gebruiken heb ik nog nooit gehoord, lijkt me de moeite waard om eens uit te proberen.

Verder heb ik niet het idee dat ik niet tegen cosmetische producten kan, make-up, dagcreme etc lijkt geen probleem. Huisstof ofzo zou wel kunnen of inderdaad misschien de nivea

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven