Ogen
woensdag 16 september 2015 om 21:52
Heey,
Soms wordt ik met dikke, rode en opgezwollen ogen wakker.
Dit trekt vaak weg als het vroeg in de middag is.
Of ik de dag van te voren make-up opgehad heb, gedoucht etc maakt niet uit, het gebeurt gewoon met regelmaat.
Ik smeer m'n ogen een paar keer per dag in met nivea zodat ze niet uitdrogen.
Weet iemand wat het is en wat ik eraan kan doen?
Soms wordt ik met dikke, rode en opgezwollen ogen wakker.
Dit trekt vaak weg als het vroeg in de middag is.
Of ik de dag van te voren make-up opgehad heb, gedoucht etc maakt niet uit, het gebeurt gewoon met regelmaat.
Ik smeer m'n ogen een paar keer per dag in met nivea zodat ze niet uitdrogen.
Weet iemand wat het is en wat ik eraan kan doen?
woensdag 16 september 2015 om 22:10
woensdag 16 september 2015 om 22:45
Stop met de nivea (Google de ingrediënten eens, dan stop je vanzelf). Dingen die je op je oogleden smeert belanden toch vaak ook in je ogen.
Misschien heb je een allergie (dieren, pollen, mijt...)
Misschien slaap je (soms) met je ogen open. Je kunt ze een paar nachten dichtplakken met pleisters (van die witte verbandpleisters, niet de gewone hiis-tuin-en-keuken)
Misschien heb je een allergie (dieren, pollen, mijt...)
Misschien slaap je (soms) met je ogen open. Je kunt ze een paar nachten dichtplakken met pleisters (van die witte verbandpleisters, niet de gewone hiis-tuin-en-keuken)
woensdag 16 september 2015 om 23:12
quote:iLilly schreef op 16 september 2015 @ 22:34:
Ik bedoel mijn oogleden hahah
Als ik ze niet in smeer met nivea lijken ze zo verrimpeld..
Zou ik huisstofallergie kunnen krijgen terwijl ik daar vroeger geen last van had?Maar van je oogleden komt het zo in je ogen. Vind het niet raar dat ze gezwollen zijn. Kijk daar mee uit! Gewoon even echt niet meer doen.
Ik bedoel mijn oogleden hahah
Als ik ze niet in smeer met nivea lijken ze zo verrimpeld..
Zou ik huisstofallergie kunnen krijgen terwijl ik daar vroeger geen last van had?Maar van je oogleden komt het zo in je ogen. Vind het niet raar dat ze gezwollen zijn. Kijk daar mee uit! Gewoon even echt niet meer doen.
woensdag 16 september 2015 om 23:18
Tips om je ogen een opfrisser te geven: leg er twee natte en uitgeknepen theezakjes op een kwartiertje. Kan ook met twee plakjes komkommer. Of gebruik een coolpack uit de koelkast. Fysiologisch zout, om je ogen te spoelen, kun je ook zelf maken, al is het dan niet steriel. Doe een theelepel zout in een longdrink gekookt en afgekoeld water en roer, klaar! Ooit geleerd bij verpleegkunde.
Maar er is nu een nieuwe oogspray, die kun je op dichte ogen sprayen ipv in je ogen druppelen met druppels. Ben daar wel benieuwd naar, ik heb last van hooikoorts en gevoelige ogen. En ik haat in mijn ogen druppelen, wie niet? Het is op de reclame steeds maar ben toch de naam kwijt. Maar bij een drogist weten ze wel welk spul dat is want het is nieuw. Zal alleen wel weer duur zijn, maar waarschijnlijk wel langer houdbaar dan een maand.
Ik smeer oogcreme van de kruidvat op mijn oogjes, nooit wrijven maar licht kloppen. En niks vettigs, ik zie dan nl meteen wazig.
Zou idd best kunnen dat je allergisch bent voor nivea, wel ironisch.
Maar er is nu een nieuwe oogspray, die kun je op dichte ogen sprayen ipv in je ogen druppelen met druppels. Ben daar wel benieuwd naar, ik heb last van hooikoorts en gevoelige ogen. En ik haat in mijn ogen druppelen, wie niet? Het is op de reclame steeds maar ben toch de naam kwijt. Maar bij een drogist weten ze wel welk spul dat is want het is nieuw. Zal alleen wel weer duur zijn, maar waarschijnlijk wel langer houdbaar dan een maand.
Ik smeer oogcreme van de kruidvat op mijn oogjes, nooit wrijven maar licht kloppen. En niks vettigs, ik zie dan nl meteen wazig.
Zou idd best kunnen dat je allergisch bent voor nivea, wel ironisch.
woensdag 16 september 2015 om 23:21
quote:nina1966 schreef op 16 september 2015 @ 23:12:
[...]
Maar van je oogleden komt het zo in je ogen. Vind het niet raar dat ze gezwollen zijn. Kijk daar mee uit! Gewoon even echt niet meer doen.Dit dus, en ook maar even geen andere (huis)middeltjes. Gewoon je ogen even rust gunnen. Laat ze 2 weken maar even met rust. Als je dan nog last hebt (wat ik betwijfel) kan je alsnog allerlei andere middeltjes proberen.
[...]
Maar van je oogleden komt het zo in je ogen. Vind het niet raar dat ze gezwollen zijn. Kijk daar mee uit! Gewoon even echt niet meer doen.Dit dus, en ook maar even geen andere (huis)middeltjes. Gewoon je ogen even rust gunnen. Laat ze 2 weken maar even met rust. Als je dan nog last hebt (wat ik betwijfel) kan je alsnog allerlei andere middeltjes proberen.
donderdag 17 september 2015 om 11:14
donderdag 17 september 2015 om 18:18