Babyswing handig?

15-09-2015 13:30 44 berichten
Ik wil graag een babyswing/ shommelstoeltje voor de baby halen. We hebben al een normale wipstoel maar lijkt me erg leuk. Kosten zijn 90 euro. Manlief vind het onzin om weer iets aan te schaffen maar ik wil het eigenlijk wel doen.

Vraag aan jullie is hebben jullie ervaringen met een babyswing? Is het de moeite waard om het aan te schaffen?
Ee
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 15 september 2015 @ 17:05:

[...]

Zo'n swing en de wipper zijn ook niet goed voor de ontwikkeling. Leg kind gewoon op een speelkleed op de grond of in een ruime box.

Ze zitten er natuurlijk niet de hele tijd in.

Af en toe max 15 min is prima.

De eerste fruithapjes krijgen ze vaak ook in de wipper.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:clemance schreef op 15 september 2015 @ 15:46:

[...]

Kon je anders niet douchen dan?

Waarom niet toch maar even huilend wegleggen?Omdat je continu op spanning staat als je kind huilt.
quote:MadameQetesh schreef op 15 september 2015 @ 17:08:

[...]

Ze zitten er natuurlijk niet de hele tijd in.

Af en toe max 15 min is prima.

De eerste fruithapjes krijgen ze vaak ook in de wipper.Mijn zoon heeft zeker 10 maanden niet op het kleed of in de box gelegen, maar in mijn armen/draagdoek/swing/wipper/kinderwagen/maxicosi. Was geen probleem volgens de kinderarts. Hij heeft een normale motorische ontwikkeling doorgemaakt.
Ik ga er morgen 1 tweedehands ophalen voor 30 euro. Ziet er op de foto nog mooi uit en het scheelt veel in de prijs als je een tweedehands koopt of een nieuwe
Ee
Hebben besloten er nog mee te wachten en erover na te denken. bedankt voor de reacties iig.
quote:bloemetje77 schreef op 15 september 2015 @ 17:29:

[...]

Niet bij mij thuis en ook niet op mijn kinderdagverblijf, daar hebben ze geen wippers omdat het dus niet goed is voor ze..

Ieder zijn keus. Op het kdv waar ik werkte hebben ze ze wel. Mijn kind krijgt er ook gewoon een.

Een maxi cosi is met het oog op de rug ook niet goed voor ze, heeft iedereen ook. Geldt hetzelfde voor: niet te lang dan is het geen probleem.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb er een op Marktplaats gekocht, mijn zoon van 4 mnd het heel fijn.

Succes met de laatste loodjes!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb 16 oppaskindjes en allemaal vonden ze het heerlijk! Echt ik hou van die dingen.En er zijn altijd mensen die zeggen dat het slecht is. Een half uur achter elkaar is niet slecht en ja ze bewegen even niet maar je legt ze er toch niet de hele dag in ?
quote:bloemetje77 schreef op 15 september 2015 @ 17:05:

[...]

Zo'n swing en de wipper zijn ook niet goed voor de ontwikkeling. Leg kind gewoon op een speelkleed op de grond of in een ruime box.Onzin. Als jij ze in een auto stoel zet is het dus ook niet goed voor de ontwikkeling want het beweegt dan niet? Ik neem aan dat ze het kind niet de hele dag in de swingt zet?
quote:bloemetje77 schreef op 15 september 2015 @ 17:29:

[...]

Niet bij mij thuis en ook niet op mijn kinderdagverblijf, daar hebben ze geen wippers omdat het dus niet goed is voor ze..Geen wippers? Zetten ze de baby's meteen in een kinderstoel om ze eten te geven? Ik vind het knap. Oordeel trouwens pas als je zeker weet dat het slecht is. Er zijn kinderen die niet in een bedje willen slapen en wel in een maxicosi dat lijkt slecht maar de kinderarts zij dat kleintjes zo flexibel zijn dat dat voor een uur wel kan.
[quote][b
quote:hondjewaf schreef op 21 september 2015 @ 16:34:

[...]

Geen wippers? Zetten ze de baby's meteen in een kinderstoel om ze eten te geven? Ik vind het knap.

Eh ja? Onze kinderen zijn begonnen met bijvoeding met 6 maanden en toen konden ze, met wat ondersteuning, prima in een kinderstoel zitten. Ik vind het raar om een baby die half achterover ligt vast voedsel te geven.

quote:Oordeel trouwens pas als je zeker weet dat het slecht is. Er zijn kinderen die niet in een bedje willen slapen en wel in een maxicosi dat lijkt slecht maar de kinderarts zij dat kleintjes zo flexibel zijn dat dat voor een uur wel kan.

Een uurtje ja, maar niet elke dag een uur. Of toch ietsje langer dan een uur, als het slaapje 2,5 tot 3 uur duurt.

Een maxi-cosi is een autostoel en niet bedoeld als verblijfplek in huis. En ja, het is niet zo best voor je baby, want het zuurstofgehalte in het bloed daalt in z'n stoeltje:

http://pediatrics.aappubl ... ontent/108/3/647.abstract
Kunt u mij alstublieft vertellen welke plaatsen nu relevant zijn?
Voor de jaren 2017 en 2018.
Bedankt!
Emeli schreef:
10-04-2018 14:14
Bedankt!
watte??
lilalinda schreef:
10-04-2018 14:16
watte??
JA :-)
Emeli schreef:
10-04-2018 14:14
Bedankt!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2018 15:41
Reden: Spam
37.66% gewijzigd
Vielen Dank Jane!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven