Heet wassen geeft stank?

20-09-2015 17:19 8 berichten
Andijvie alert... Sinds een tijdje stinkt de 60 gradenwas naar oud frituurvet. Ook bij 90 graden ruikt het wasgoed niet fris. Was ik op 30 of 40 graden, dan is er niks aan de hand.

Vziw doet stinkende was zich juist voor als je niet heet genoeg wast. Maar ik was vaak op 60 graden, met poeder en zonder wasverzachter.

Ik heb intussen de machine laten draaien op 90 graden met soda, daarna met azijn, met baking soda, met schoonmaakazijn..... Het helpt wel een beetje maar niet echt.

De machine is 20 jaar oud dus een reparateur laten komen is de moeite niet, en ik kan ook gewoon een nieuwe kopen. Maar ik ben zo benieuwd hoe dit komt, misschien is het wel heel simpel op te lossen. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Een keertje draaien met chloor? (en dan niets anders erbij, want anders krijg je schuim, overbelading, schuim op de voer, schuim, nog meer schuim en oja, schuim. Neuh, ik spreek niet uit ervaring... )

Dit moet altijd na het verven van textiel in de wasmachine, maar ik kan me indenken dat het hele ding daar schoon van wordt.

Anders een keer iets van Calgon oid gebruiken? (NIET in combi met chloor dus)

Of kan het aan het toerental liggen van het centrifugeren?
Hier precies hetzelfde. Was stinkt naar mac and cheese >40 graden. Daaronder ruikt het super fris.

Alles (uit eerdere topics) al geprobeerd..
Hmmm, als je soda en schoonmaak al geprobeerd hebt weet ik niets anders meer. Heeft HG daar geen oplossing voor?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Laten draaien met zuiveringszout. En dan niet te zuinig ermee zijn.
.....uhm.... Misschien mag het...!? Na 20 jaar...... Uhm nieuwe machine? 😁
Ik heb het met een gloednieuwe machine
Hier ook vreemd ruikende was boven de 50 graden

Volgens mij komt het van het wasmiddel. De parfummetjes kunnen volgens mij niet meer tegen hoge temperaturen of zo.

Hier staat een wasmachine van net een half jaar oud. En er wordt ook nog eens elke maand gewassen met zijn eigen schoonmaakprogramma met wasmachinereiniger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven