Is deze persoon autistisch?

21-09-2015 07:47 24 berichten
.............................
anoniem_6527d9e680ea4 wijzigde dit bericht op 21-09-2015 07:50
Reden: te prive ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Dat kan alleen iemand met een daartoe ter zake doende opleiding bepalen.

Diagnosticeren mag niet op dit forum.
Haha was impulsief, geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Deze persoon is jouw vriendin, geen ziektebeeld.
Hmm over impulsief gesproken.
En dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En jij Sjampa ben jij er al achter wat er met JOU aan de hand is?
quote:rosemetijs schreef op 21 september 2015 @ 07:56:

En jij Sjampa ben jij er al achter wat er met JOU aan de hand is? Ja dat gelukkig wel minder erg dan we dachten
quote:Vrouwzondernaam schreef op 21 september 2015 @ 07:51:

Deze persoon is jouw vriendin, geen ziektebeeld.Een familielid en zo zie ik het ook niet. Wil het meer weten om haar beter te kunnen begrijpen en mijn verwachtingen bij te stellen.
Dan kan ze naar de huisarts gaan en zich door laten verwijzen naar een psycholoog. Die gaan haar dan testen.
quote:sjampa schreef op 21 september 2015 @ 07:57:

[...]

Een familielid en zo zie ik het ook niet. Wil het meer weten om haar beter te kunnen begrijpen en mijn verwachtingen bij te stellen.???????
quote:sjampa schreef op 21 september 2015 @ 07:57:

[...]

Een familielid en zo zie ik het ook niet. Wil het meer weten om haar beter te kunnen begrijpen en mijn verwachtingen bij te stellen.

De OP is al weg, maar als deze persoon dan autistisch blijkt, dan begrijp je hem/haar beter? En blijkt deze persoon niet autistisch, dan begrijp je hem/haar nog steeds niet?

Raar eigenlijk.

Ik ben zelf autistisch, maar ben nog steeds exact dezelfde persoon als voor mijn diagnose. Mensen die me toen niet 'begrepen' zullen dat nu niet ineens wel doen lijkt me.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Zo is het Solo.

Ze is zoals ze is en daar kun je mee leven, of niet.

Een stempel zal daar bij niet helpen.

Of denk je dat alles op z'n plaats zal vallen na een diagnose en je bij gebleken autisme ineens begrip op kunt brengen voor bepaald gedrag?
In de OP werd alleen over een onzeker/verlegen persoon gesproken die weinig zei en nooit haar mening gaf bij andere mensen. Bijzonder om dan direct aan autisme te denken.
quote:ikeaverslaafde schreef op 21 september 2015 @ 08:14:

In de OP werd alleen over een onzeker/verlegen persoon gesproken die weinig zei en nooit haar mening gaf bij andere mensen. Bijzonder om dan direct aan autisme te denken.Jaaaaaaaaaaaaaa, onzeker en verlegen, net als ik zeg maar.
quote:ikeaverslaafde schreef op 21 september 2015 @ 08:14:

In de OP werd alleen over een onzeker/verlegen persoon gesproken die weinig zei en nooit haar mening gaf bij andere mensen. Bijzonder om dan direct aan autisme te denken.

Dat komt door google, herkende dit heel erg

Een relatie waarin geen gevoelens, gedachtes en behoeftes worden gedeeld mist diepgang. Praten over je gevoelens kan enorm opluchten en de onderlinge relatie juist verdiepen.

Autisme en emoties

Als je je in autisme herkent kan er sprake zijn van onvermogen om je eigen gevoelens te uiten of die van een ander te begrijpen. Dit onvermogen om je emoties te uiten of die van een ander te begrijpen komt bij 85% van de mensen met autisme voor. Daarnaast zijn mensen met Asperger niet altijd in staat zich volledig in een ander te verplaatsen en vinden het moeilijk om gedachten, gevoelens en standpunten te begrijpen. Dit komt door een matig ontwikkelde Theory of mind.

Woorden geven aan emoties

Mensen met autisme ervaren wel degelijk emoties. Maar om emoties goed onder woorden te brengen en ook overgebracht te krijgen op anderen blijkt in de praktijk erg moeilijk. Mensen met autisme merken ook vaak wel degelijk op dat een ander emoties ervaart. Ze vinden het alleen moeilijk om aan te geven om welke emotie het gaat en hoe ze daar met de ander over in gesprek kunnen gaan.

Hoe is het met je?

Zo stellen mensen elkaar regelmatig de vraag: ‘Hoe is het met je?’ Een vraag die je op allerlei manieren kunt beantwoorden. Een korte reactie: ‘Prima!’ volstaat meestal. Tenslotte hoeft niet iedereen al je zielenroerselen te weten. In bepaalde gevallen wordt er meer van je verwacht, zoals bijvoorbeeld in een partnerrelatie. Niet weten welke woorden je kunt gebruiken om uiting te geven aan hoe je je voelt, kan ervoor zorgen dat je blijft zeggen dat het goed gaat. Terwijl je je misschien wel verdrietig of gefrustreerd voelt. Door niets te zeggen over hoe het écht met je gaat, blijf je met deze gevoelens doorlopen. Anderen denken dan mogelijk dat er niets aan de hand is, of juist dat je de ander niet vertrouwd of iets wellicht verbergt. In een relatie kan dit voor veel storing zorgen.

Overprikkeld

Als je overprikkeld bent, is gesprekken over voeren extra lastig. Je hoofd zit vol, je hebt moeite om je aandacht op het gesprek te voeren. Het hanteren van emoties is vaak al lastig, in een staat van overprikkeling soms niet te doen. Dan kan het een goede keuze zijn om dan juist niet in te gaan op emoties van jezelf of een ander en te wachten tot je weer meer rust in je hoofd hebt.
Maar waarom denk je meteen aan autisme in plaats van aan wat al bekend was, namelijk dat ze depressief en onzeker is? Bovendien is niet iedereen (altijd en bij iedereen) spontaan en extravert.
Opleidingen zijn zo overschat sinds de komst van Google.
quote:Fame schreef op 21 september 2015 @ 08:27:

Opleidingen zijn zo overschat sinds de komst van Google.BGB is er in gepromoveerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dat heet introvert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 21 september 2015 @ 08:56:

Dat heet introvert.Is dat een diagnose?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven