Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsuitjes

21-09-2015 19:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak hebben jullie een bedrijfsuitje?

Het bedrijf waar ik werk heeft er 10 per jaar, ik vind het best veel en heb voordat ik daar ging werken ook aangegeven dat als ik het prive kan regelen graag meega maar dat het niet altijd zal zijn.

Ik heb als enige medewerker twee kleine kinderen en ben vaak gebonden aan de tijdem van de kinderopvang, mijn man werkt vaak tijden in het buitenland maar ik heb wel een vaste oppas maar zij kan ook niet altijd.

Ik ga 3 keer per jaar mee naar het uitje, de uitjes worden altijd doordeweeks gepland vanaf 17 uur tot een ongeveer 21:30 uur. Soms worden er ook spontane uitjes gepland 5 dagen vooraf en dan is het voor mij nog lastiger om iets te regelen.

Ik heb dit nooit als een probleem ervaren omdat ik hierover eerlijk ben geweest voordat ik hier ging werken.

Toch krijg ik iedere keer van die lullige opmerkingen naar mijn hoofd van een aantal collega's. Morgen hebben we iets staan maar ik kan niet. Ik leg verder ook geen verantwoording af waarom ik niet kan misschien is dat het probleem wel. Ik zeg gewoon jammer maar ik kan helaas niet hopelijk komt de volgende keer beter uit, heel veel plezier allemaal.

Maar iedere keer door dezelfde collega's nou echt jammer zeg, je mist zo ook een stuk teambuilding. Goh jij kan ook nooit valt me wel op zeg. Vind je ons niet gezellig?

Ik reageer hier niet op. Ik vind dat ik ze ook geen verantwoording hoef af te leggen waarom ik niet kan.

Daarentegen zeg ik wel tegen mijn leuke collega's die er nooit moeilijk over doen en zelf ooit ook kleine kinderen hebben gehad waarom ik niet kan en die zeggen joh dat wordt wel makkelijker met de jaren maak je niet druk...

Hoe doen jullie? Ga je naar ieder uitje?
Zelfs als werkgever ga ik niet mee met alle uitjes. Inderdaad de spontane uitjes op korte termijn (binnen 48uur) zijn niet altijd te regelen met 4 kinderen die ook een druk leven hebben. Denk dat ik gemiddeld er 8 van de 10 keer wel bij ben.
Zijn het uitjes georganiseerd door de werkgever of gewoon door collega's?

Bij de eerste zou ik meegaan bij de 2e kijken of ik zin heb en kan. Maar 10 per jaar is wel veel.

Wij hebben 1 verplichte per jaar,als je niet mee gaat kost het een vakantiedag. Verder zijn er wat evenementen of dingen met collega's maar die zijn vrijblijvend.
Ik heb geen kleine kinderen meer maar ik zou daar echt geen zin in hebben. Een uitje per jaar is tot daar aan toe, maar ik kom op mijn werk om mijn werk te doen, daarnaast heb ik ook nog een leven.
Nu toevallig op tv: "verantwoorde bedrijfsuitjes". Staat er een vrouw van NUON in haar zondagse kloffie te vertellen dat ze het zo goed vindt voor de medewerkers van NUON. Je ziet vervolgens een stel medewerkers van NUON zich uit de naad te werken. (Die vrouw is in geen velden of wegen te bekennen.)
Nee hoor, als ik kan dan kan ik, maar anders niet. En wij hebben er drie per jaar denk ik.
10 per jaar?! Echt belachelijk, het is werk. Ik vind het al wat als ik 10 keer per jaar een ding met mijn vriendinnengroep kan regelen. Hebben die mensen geen sociaal leven buiten hun werk?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik heb er drie of vier per jaar en probeer altijd wél te gaan (ook al heb ik er geen zin in en dat is meestal het geval). Ik vind het inderdaad wel goed om je collega's eens in een andere sfeer te zien. Meestal is het uiteindelijk ook wel gezellig.

Tien per jaar vind ik wel érg veel; dat is bijna iedere maand een uitje 's avonds? Daar zou ik sowieso voor passen (en ik heb niet eens kinderen). Ik vind ook niet dat je "verantwoording" hoeft af te leggen waarom je niet kunt, maar wat is er mis mee om tegen collega's die er expliciet naar vragen of er een opmerking over maken te zeggen dat het voor jou lastiger te regelen is? Ik heb genoeg collega's waarbij dat het geval is en heb hier ook alle begrip voor!

En dan heb ik het even niet over collega's die nóóit komen, want ja, daar wordt op een gegeven moment wél over gekletst op de avond zelf. Maar eigenlijk ook niet meer dan dat.
10x per jaar?! Of bedoel je dan ook bv etentjes met een paar collega's?

In de 3 jaar dat ik bij mijn baas werk, heb ik 1x een echt bedrijsuitje meegemaakt. Wel elk kwartaal een bijeenkomst (overdag op een werkdag) met soms een borrel er achteraan.

Je wilt je niet verantwoorden, maar vindt het wel vervelend om die opmerkingen te krijgen? Waarom zeg je dan niet gewoon dat het lastig te regelen is voor je? Dan ben je er vanaf.
ik vind 1 per jaar prima en de max.

10 per jaar lijkt me verschrikkelijk, of al je collega's moeten dikke vriendinnen zijn, dat werk en privé overloopt of iets dergelijks ( dat heb ik niet, en dat lijkt me eerlijk gezegd ook verschrikkelijk )
Wij hebben er eentje per jaar, toevallig morgen. Het is alleen de middag, als gevolg van bezuinigingen. Ik ga al jaren niet meer mee. Ik geef er niets om en als ze er over kletsen dan is dat mooi, heb ik toch mijn bijdrage geleverd.
We hebben er 2 of 3 per jaar. Als ik kan dan ga ik mee en anders niet. De weekenden met het werk ga ik niet meer mee. Helemaal geen zin in.

Ik ga geen verantwoording afleggen tegenover mijn collega's en andersom ook niet. Ieder zijn eigen.
Keep Calm and Love Your Sjoe
Paar keer per jaar en deels onder werktijd...op 1 of 2 dingen na niet verplicht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In het weekend zou ik sowieso niet mee gaan. Van mijn man werd dat bij zijn vorige werkgever wél verwacht, onder het mom van: "dat is goed voor je ontwikkeling". Geen compensatie, niks. Tja, dan maar geen "ontwikkeling". Dat zou ik dus echt principieel weigeieren, ook al zou ik zeeën van tijd hebben.
Ik zou aan die collega's van de lullige opmerkingen vragen of zij op willen passen zodat jij mee kan. En dat dan gewoon elke keer als ze er wat van zeggen.

En hoeveel teambuiling heeft jullie bedrijf nodig als dat 10 keer per jaar moet.?
Ik kan het prima met mijn collega's vinden maar het zijn geen vrienden van me. Wat jullie hier ook al zeggen om 10 keer per jaar een uitje te organiseren met vriendinnen lukt me al niet.

De uitjes worden echt door de werkgever geregeld: soms een lunch onder werktijd maar als dat op mijn vrije dag valt: mijn enige dag doordeweeks dan kom ik niet omdat ik geen opvang heb en het ook druk heb met andere dingen.

Maar ik vraag me ook weleens af hoor of mijn collega's weinig andere verplichtingen hebben. Ze zijn ook altijd dolenthousiast en hebben er echt zin in!

Daar ontbreekt het me vaak ook aan. Ik ben dan toch liever op tijd thuis om met de kinderen te eten en ze op bed te leggen en zal ook niet vaker als 3 keer per jaar een keertje meekunnen.

Misschien dat ik de volgende keer toch meer uitleg zal geven maar het voelt alsof ik me moet verantwoorden naar ze want zulke mensen blijven dan toch doorvragen....kan je man niet....nee....oma....nee....oppas....heb je geen buurvrouw? Breng ze naar een vriendin.....
Wat bedoel je precies met uitje? Want sommige bedrijven hebben natuurlijk de vrijdagmiddagborrel. Dat is zelfs wekelijks.

Dus gaat het om echt naar een museum, park in oid? Of om een borrel na het werk. Vind ik namelijk nogal wat verschil maken.
Wij hebben ook elke maand een uitje in de avond meestal een activiteit of een etentje, daarnaast 4 keer per jaar een afdelingsuitje middag en avond en 3 keer per jaar een bedrijfsfeest/uitje. Ook middag en avond.

De maandelijkse uitjes sla ik echt over. Is gewoon teveel. De afdelingsuitjes zijn toch echt wel een verplichting en de bedrijfsfeestjes vind ik gewoon leuk. In het begin werd er wel soort van geëist dat ik ook naar de.maandelijkse uitjes ging maar dat is gewoon niet te doen. Ik vind mijn collega's leuk hoor maar heb ook nog een leven.

Ik word wel gezien als de minder gezellige collega maar dat maakt me niks uit. Al druk zat. En ik ga daar geen verantwoording voor afleggen.

Overigens bij mijn vorige werk hadden we een vergelijkbaar aantal uitjes en ging ik dus wel mee met alles. Alleen toen had ik nog geen gezin en waren (en zijn nog steeds) de meeste collega's ook echt vrienden van mij.
Pfff wat vaak zeg! Absurd dat iedereen dat leuk vindt.

Wij hebben 1x per jaar een teamuitje, waarbij ik nooit mee ga. Er gaan best veel mensen niet mee, dus vaak is er dan nog geld over, en gaan ze later in het jaar nog een keertje uit eten, waarbij ik ook niet mee ga.

Verder hebben we soms na het afdelingsoverleg een borrel, waar ik niet heen ga.

Jaarlijks is er verder nog een bbq, uitje met hele bedrijf naar een concert oid, kerstviering en nieuwjaarsontbijt. Ga ik allemaal niet heen.

En heel zelden is er iets van een sportdag op vrijdag, wat verplicht is tot half 1 (einde werktijd). Dan blijf ik meestal dus tot half 1.

Ik vind het prima om het op het werk gezellig te hebben, maar buiten werktijd doe ik mijn eigen dingen. Blijkbaar vinden mensen mij toch wel aardig en gezellig, want ik krijg er nooit rare opmerkingen over. Ongeveer de helft van het team gaat trouwens nooit mee met zulke dingen.
bedoel je met 'uitje' een borrel of echt een soort teambuildinguitje met een evenement ofzo?
Voor een lunch op mijn vrije dag kom ik ook niet terug. Ik heb een half uur reistijd enkele reis en dat doe ik niet voor een lunch.

Wat de weekenden betreft. Hier hoef ik geen compensatie voor. Het wordt door werkgever betaald dat vind ik al Eén enorm gebaar. Ik heb leuke weekenden gehad maar heb er niet veel behoefte meer aan. Vorig jaar was er een uitje gepland op 4 uur rijden. Dat was 4 uur heen, activiteit waar ik niet aan deel wilde nemen (niks aan) en 4 uur terug in de bus. Waanzin en ben niet mee gegaan met de eerlijke reden zoals hierboven genoemd.
Keep Calm and Love Your Sjoe
Een uitje is hier soms een uitgebreide lunch high tea enz, bootje varen en diner, bowlen en borrelen, met kerst enkel een borrel: die probeer ik altijd wel mee te doen: vaak gewoon een etentje en daarna nog n drankje in een café dat zijn de 10 uitjes.

Dan is er ook nog een grote groep die als er iemand jarig is na het werk nog aan de borrel gaan: doe ik nooit aan mee: is niet in te passen hier.
quote:kate27 schreef op 21 september 2015 @ 20:23:

Een uitje is hier soms een uitgebreide lunch high tea enz, bootje varen en diner, bowlen en borrelen, met kerst enkel een borrel: die probeer ik altijd wel mee te doen: vaak gewoon een etentje en daarna nog n drankje in een café dat zijn de 10 uitjes.

Dan is er ook nog een grote groep die als er iemand jarig is na het werk nog aan de borrel gaan: doe ik nooit aan mee: is niet in te passen hier.

pffff, ik vind sociaal doen met collega's best leuk, maar dat zou voor mij ook écht veel te veel zijn hoor.

(op zich wel mooi dat je bij een bedrijf werkt waar dat nog kan blijkbaar, bij de meeste bedrijven zijn dat de eerste besparingen en kunnen zulke dingen niet meer)
Ja ik werk bij een bedrijf zonder winstoogmerk waar er een groot budget is voor bedrijfsuitjes. Iedereen werkt hier ook al jaren en het de meeste zijn 45 plus en het is ook een hecht team.

Op de werkvloer allemaal prima om een hecht team te zijn maar in mijn prive tijd heb ik andere prioriteiten.
Bij ons is er 1x per jaar een personeelsuitje. verder nog avonden voor nieuwjaar, begin schooljaar etc. Maar ik ga nergens heen. Vind er niets aan en 's avonds wil ik sowieso niets doen voor mijn werk.

Ben er nog nooit op aangesproken.

10 x per jaar en dan nog lullige opmerkingen als je niet iedere keer meegaat vind ik te zot voor woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven