Hondje geopereerd

22-09-2015 05:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is vanmorgen geopereerd. Vanaf 13.30 thuis en huilt sinds toen non stop. Drinkt en eet niet maar heeft ook niet geslapen en wil niet liggen. Kan iemand mij gerust stellen, is dit normaal?(ze heeft morfine gehad) om 9 uur bel ik gelijk de dierenarts.
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Waar is ze aan geopereerd?
Ze zal wel pijn hebben. Heeft ze - naast de morfine die ze van de DA gekregen heeft - ook nog een pijnstiller gekregen om tijdelijk te geven? Begint de DA pas om 09.00 uur? Niet eerder?

Anders zou ik gewoon bellen, dan krijg je te horen welke dierenarts er dienst heeft.
Ze huilt nonstop sinds gisterenmiddag half twee en je wacht tot de volgende ochtend?

Waarom heb je niet eerder gebeld?
Er zijn gewoon spoeddierenartsen bereikbaar, ook 's nachts!

Heb je inmiddels contact gehad met de dierenarts?
Onvoorstelbaar.

Hond huilt nonstop en jij wacht?? Je had meteen moeten bellen natuurlijk! Dierenartsen hebben ook spoedlijnen hoor
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Mijn god, je wacht toch niet als de hond al uren non stop huilt en niet eet en drinkt
Heb je inmiddels gebeld? Wat was er aan de hand?
Ik had om 5 uur gebeld en om 19.15. Ze mocht niet meer zat al aan de maximum. Ze is geopereerd aan een gecompliceerde navelbreuk. Inmiddels heeft ze gegeten en gedronken en geplast !😄 de spoed doet niks omdat ze al aan de maximale medicijnen zat :(
Feeks en wished jammer dat jullie de aanname deden dat ik niet gebeld zou hebben. Mijn hond is alles voor me ik heb de hele nacht naast haar gezeten maar ze konden niks doen
Gezien je OP is die aanname niet onredelijk:om 9 uur bel ik gelijk de dierenarts
Ja maar dat typte ik om 5 uur smorgens
En de vraag "is dit normaal" die je aan ons stelt heb je dan toch hopelijk ook aan de spoed gevraagd?
Ik heb dat gevraagd maar ze zeiden dat het normaal was en ik geloof het niet ik wou een second opinion
Een gillende hond is niet normaal!

Hoe gaat het NU? Lijdt ze nog pijn?
Ze slaapt nu en heeft ook al 3 keer gewandeld buiten. Knapt flink op
Beter.laat het was geen gillen. Meer jammeren
Dat is reactie op de narcose. Daar kun je emotioneel van worden, mensen hebben dat ook wel eens. Niet ongerust zijn. Zorg wel dat je hem warm houdt want dieren uit de narcose kunnen moeilijker hun temperatuur regelen.
voor het hondje! Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ze speelt nu inmiddels al rollend over een vest van vriend met haar knuffel aapje
Dieren krijgen meestal een 'slaapmiddel' wat gecombineerd word met ketamine. Honden kunnen na de operatie best heftig reageren op ketamine en hiervan heel erg gaan lopen huilen. Dit klinkt verschrikkelijk, maar als het een reactie is op de ketamine is er verder niets aan de hand! Dus is het ook niet nodig om daarvoor de spoedkliniek te bellen. Maar goed om te horen dat alles inmiddels weer helemaal goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven