Welke wasmachine?

20-09-2015 16:28 42 berichten
Onze wasmachine (zanussi) heeft het begeven. Hij pakt water en pompt water maar draait niet meer. Ik vermoed de koolborstels. De machine is 5 jaar oud, er wordt hier veel gewassen. Dit is de eerste keer dat ie stuk is. Maar, aangezien er zoveel mee gewassen is en een wasmachine een bepaald aantal wasbeurten meegaat, een reparatie vaak duur is, overwegen we nu een nieuwe te kopen. Echter verschillen man en ik van mening over welke het moet gaan worden. Ik zeg zanussi, aangezien ik daar goede ervaringen mee heb, man zegt Bosh, aangezien hij dat een goed mer vind (hij is witgoedverkoper geweest in het verleden). Terwijl ik juist slechte ervaringen heb met Bosh.

Waar zouden jullie voor kiezen?

Deze: http://www.scheerenfoppen ... 28160nl-wasmachine/p54176

of deze: http://www.scheerenfoppen ... f81463w-wasmachine/p56969

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In mijn 27 jaar dat ik een eigen wasmachine bezit ben ik nu pas met de 2e bezig.

De 1e was een AEG boven lader en nu de laatste 15 jaar weer een AEG onverwoestbaar dus.

Ik was ook zeker 2 wassen per dag.
Nou, de nieuwe wasmachine staat. Toch gegaan voor de Bosh aangezien de meeste mensen ook hier Bosh beter vinden dan Zanussi.

Hij draait in elk geval. Ik mis wel een aantal functies zo op het eerste oog zoals een extra spoelen knop en het toeren instel knopje. Misschien zit dat op het schermpje ergens, ik zal straks en rustig de bijsluiter doornemen.

Wat wel fijn is is dat hij aangeeft hoe lang een wasbeurt nog duurt. Hij is trouwens kleiner dan mijn vorige wasmachine, terwijl er een kilo meer in kan. Een van mijn katten is ook blij, die doet niets liever dan voor de wasmachine zitten en naar het venster kijken.

@mafalda, oh, die aeg bovenladers, die waren niet stuk te krijgen. Mijn grootouders hadden zoeen, met de centrifuge apart ernaast (in 1 machine). Na dertig jaar een andere gekocht, maar hij was alsnog niet stuk. Die goeie oude tijd. Het wordt meer en meer een wegwerp maatschappij, zo jammer.
omg, hij piept als hij klaar is. LOL!
Ik zou eerst de koolborstels hebben vervangen, dat kun je gemakkelijk zelf doen.
quote:Roelfien schreef op 22 september 2015 @ 10:51:

Ik zou eerst de koolborstels hebben vervangen, dat kun je gemakkelijk zelf doen.

Ik ook zeker nadat TS dit opperde vindt het ook vreemd deze snelle nieuwe aankoop :

Quote :@mafalda, oh, die aeg bovenladers, die waren niet stuk te krijgen. Mijn grootouders hadden zoeen, met de centrifuge apart ernaast (in 1 machine). Na dertig jaar een andere gekocht, maar hij was alsnog niet stuk. Die goeie oude tijd. Het wordt meer en meer een wegwerp maatschappij, zo jammer.
Ik heb een AEG (8kilo). Mijn ouders hebben ook al jaren AEG, dus was vanzelfsprekend dat ik er ook een nam, haha. Ik ben er echt heel blij mee . Schoonouders hebben een Miele, ook nooit klachten.

Met Bosch heb ik geen ervaring (ja, ik heb een waterkoker van Bosch), maar ondanks dat, zou ik dan toch voor de Bosch kiezen. Voor m'n gevoel is Zanussi een B-merk en daarom minder goed. Mijn vriendin heeft haar Zanussi ook al snel moeten weg doen omdat 'ie het niet meer deed, zonde!
Wij hebben een Miele. Zoveel was-plezier en geen ergenissen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Schoonmoeder had een Zanussi. Zoveel lawaai en apparaat was eerder kapot.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2015 19:31
Reden: spam
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2015 19:32
Reden: spam
% gewijzigd
wasmachines van tegenwoordig gaan echt zo lang niet meer mee

en een trommel van 10 kg, dan heb ik met mijn 5 persoons gezin maar 3 wassen per week .

lekker hoor je handdoek van zondag de hele week nat in de wasmachine en dan na 5 dagen eens wassen omdat dan pas je trommel vol is, bleuuhh, vlekken gaan er ook steeds slechter uit omdat de was te lang ligt

hebben nu een bauknecht( 7 kg en 600 euro in aanschaf) ,maar die is nu na nog geen 4 jaar al op , waarom draai gemiddeld ekle dag een was . sla wel is een dag over maar dan heb ik er in het weekend 1 extra ivm beddegoed

denk dat we nu gewoon voor een goedkope gaan en kijken hoe lang die het vol houdt, en een trommel niet groter dan 6 kg, dus bv een lg van 300 euro
Ik riep de koolborstels, ik weet niet zeker of dat het ook was. Maar gezien deze bij mijn wasmachine hiervoor zo ongeveer elke 9 maanden vervangen moesten worden, leek het erop. Maar voor hetzelfde geld was het de motor of iets met de elektronica.

Zelf vervangen kan ik niet, ik heb gezien hoe ze dat doen en ik ben niet technisch genoeg, mijn man ook niet.

Ik heb op internet opgezocht hoe lang een wasmachine meegaat, bij Zanussi geven ze aan dat dat ongeveer 2200 wasbeurten is. Daar zit ik overheen. Uit angst dat we zouden blijven sukkelen met de wasmachine (en die reparaties zijn duur wanneer er een monteur komt) hebben we besloten een nieuwe te kopen. Of het de juiste beslissing is weet ik natuurlijk niet, maar mijn man was van mening van wel en ook de bezorgers deelden deze mening. Geen idee hoeveel waarde ik daaraan moet hechten maar ik elk geval wilde ik mijn beslissing even toelichten.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2015 19:32
Reden: quote en reactie verwijderd
% gewijzigd
.
.
To, uitstekende keus een Bosch ! Ik heb helaas een paar weken geleden afscheid genomen van mijn Bosch die het 18 jaar naar tevredenheid heeft gedaan ! Ik ben nu wel voor een Samsung gekozen omdat die net wat andere functies had die ik graag wilde en een 8kg trommel.

Dat piepen kan je uitzetten, ik werd er in ieder geval gek van want ik was 's nachts en dan is dat gepiep erg irritant.
Had al eerder gepost, maar dat werd helaas als spam opgevat, was dus niet zo bedoeld!!

Anyway, ik ben superblij met mijn lease Miele wasmachine vi , lekker goedkoop en toch een Miele. Heel handig doseersysteem met van die wasmiddelflessen onderin de wasmachine!! Wie heeft deze machine ook? Gebruiken je dan ook wel eens je eigen wasmiddel nog?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-09-2015 14:21
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven