Single reizen fox
woensdag 23 september 2015 om 13:19
Ik heb ervaring met een gewone reis via FOX, we kwamen de singlegroep af en toe tegen in Thailand. Ik vind Fox een fijne reisorganisatie, iets duurder, goede hotels soms behoorlijk luxe, mooie locaties, goede gids(en), altijd lekker eten en leuke restaurants, veel facultatieve mogelijkheden. Wanneer ik meer geld had zou ik vaker met Fox reizen. Ik vond de singlegroep er gezellig uitzien, de gewone groep was ook gezellig maar wij waren met zijn 3-en ik en mijn ouders. .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 23 september 2015 om 13:23
Ik heb via een andere organisatie een singlesreis gemaakt. Was erg goed georgniseerd, maar wat mij opviel is dat de gemiddelde leeftijd best hoog lag (ruim boven de 60). Het was een reis voor 45+, dus dat verraste me wel. Informeer daar dus even naar voor je beslist, ik weet niet of ze die informatie vrijgeven. Ik voelde me nogal een buitenbeentje.
woensdag 23 september 2015 om 13:32
Ik ben met zo'n single reis van Fox naar Costa Rica geweest. Geweldige vakantie gehad. Leeftijden tussen de 24 en 55 jaar. Heel gemêleerd gezelschap. Iedereen vond het leuk om elkaar te leren kennen en leuke activiteiten te doen, dat was echt supergezellig. Wandelen, zwemmen, canopy, vaartochtjes, culturele activiteiten, vlindertuin etc.
Jaren later heb ik nog altijd contact met 5 groepsleden.
Jaren later heb ik nog altijd contact met 5 groepsleden.
woensdag 23 september 2015 om 13:32
Ik ben meerdere keren met Fox op Singlereis geweest. Voordeel vind ik dat de groep wat jonger is (vanaf 20 t/m 45/50 jaar). Dat ligt er natuurlijk wel aan wat voor soort reis je kiest maar vaak kun je al van tevoren kijken wat de groepssamenstelling is. Verder is het goed georganiseerd en over het algemeen iets luxer dan Shoestring, maar daarmee ook wel gelijk duurder. De singlereizen op zich waren mijn mooiste en leukste reizen ooit. Had in het begin mijn twijfels, of het wel iets voor mij zou zijn en of ik wel aansluiting in de groep zou vinden, maar heb er juist hele bijzondere vriendschappen aan overgehouden. En het mooie is; dat laatste hoeft niet eens.
woensdag 23 september 2015 om 13:47
Wat wil je dan precies weten? Over hoe singelreizen zijn? Wil je weten hoe de organisatie is?
Singlereis betekent niet dat dat iedereen vrijgezel is, maar dat men alleen reist. Alleenreizende mogen natuurlijk ook met een gewone reis mee. Over het algemeen zijn er meer vrouwen dan mannen in zo'n singlegroep, maar dat is bij bijna alle singelreizen wel het geval. In een gewone groep is er meer evenwicht heb ik gemerkt. Ook als alleenreizende is het vaak prima te doen om met een gewone reis mee te gaan. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je zelf bent en ook waar je heen gaat. De ene reis trekt meer stelletjes/oudere mensen/gezinnen dan de andere.
Ik ben zelf geen fan van Fox omdat ik denk dat de groepen erg groot kunnen zijn en het gemiddelde tempo erg laag ligt. Nee, zelf niet mee op reis geweest, wel regelmatig Foz groepen tegen het lijf gelopen (die Nederlanders kom je ook OVERAL tegen )
Maar dit ligt erg aan de bestemming en de periode die je gaat hoor. Een vriend van mij (nu midden 30) is meerdere malen met Fox op vakantie geweest, zowel in een gewone groep als setje, als met een singlereis (na zijn relatie). En hij was heel enthousiast over zijn reizen naar Azië, gevarieerd gezelschap en leuk reistempo. Over de reis naar Marokka was hij minder te spreker, wat ouder gezelschap dat om de haveklap koffie wilde drinken ed.
Ik ben zelf altijd met gewone groepen meegegaan, ook toen ik alleen was. En dat ging eigenlijk altijd prima. Dus als ik nu nog alleen zou gaan, zou ik het (net als toen), laten afhangen van waar wil ik heen en wanneer. En dan kijken welke mogelijkheden er zijn
Singlereis betekent niet dat dat iedereen vrijgezel is, maar dat men alleen reist. Alleenreizende mogen natuurlijk ook met een gewone reis mee. Over het algemeen zijn er meer vrouwen dan mannen in zo'n singlegroep, maar dat is bij bijna alle singelreizen wel het geval. In een gewone groep is er meer evenwicht heb ik gemerkt. Ook als alleenreizende is het vaak prima te doen om met een gewone reis mee te gaan. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je zelf bent en ook waar je heen gaat. De ene reis trekt meer stelletjes/oudere mensen/gezinnen dan de andere.
Ik ben zelf geen fan van Fox omdat ik denk dat de groepen erg groot kunnen zijn en het gemiddelde tempo erg laag ligt. Nee, zelf niet mee op reis geweest, wel regelmatig Foz groepen tegen het lijf gelopen (die Nederlanders kom je ook OVERAL tegen )
Maar dit ligt erg aan de bestemming en de periode die je gaat hoor. Een vriend van mij (nu midden 30) is meerdere malen met Fox op vakantie geweest, zowel in een gewone groep als setje, als met een singlereis (na zijn relatie). En hij was heel enthousiast over zijn reizen naar Azië, gevarieerd gezelschap en leuk reistempo. Over de reis naar Marokka was hij minder te spreker, wat ouder gezelschap dat om de haveklap koffie wilde drinken ed.
Ik ben zelf altijd met gewone groepen meegegaan, ook toen ik alleen was. En dat ging eigenlijk altijd prima. Dus als ik nu nog alleen zou gaan, zou ik het (net als toen), laten afhangen van waar wil ik heen en wanneer. En dan kijken welke mogelijkheden er zijn
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 23 september 2015 om 16:47
quote:dianaf schreef op 23 september 2015 @ 13:47:
Wat wil je dan precies weten? Over hoe singelreizen zijn? Wil je weten hoe de organisatie is?
Ik ben zelf altijd met gewone groepen meegegaan, ook toen ik alleen was. En dat ging eigenlijk altijd prima. Dus als ik nu nog alleen zou gaan, zou ik het (net als toen), laten afhangen van waar wil ik heen en wanneer. En dan kijken welke mogelijkheden er zijnAfgelopen zomer met een gewone reis van Fox mee geweest en en ik kan je zeggen : De 1e helft van de reis was een heel hoog tempo.Vroeg op, lange dagen in de bus.Lees dus de recensies van de reizen, want je kan niet van alle reizen zeggen dat het tempo laag is.
Ik ben zelf altijd met gewone groepen meegegaan, ook toen ik alleen was. En dat ging eigenlijk altijd prima. Dus als ik nu nog alleen zou gaan, zou ik het (net als toen), laten afhangen van waar wil ik heen en wanneer. En dan kijken welke mogelijkheden er zijnAfgelopen zomer met een gewone reis van Fox mee geweest en en ik kan je zeggen : De 1e helft van de reis was een heel hoog tempo.Vroeg op, lange dagen in de bus.Lees dus de recensies van de reizen, want je kan niet van alle reizen zeggen dat het tempo laag is.
woensdag 23 september 2015 om 18:47
donderdag 24 september 2015 om 05:41
Prima bevallen. Leuke groep, wel erg veel vrouwen (18 om 7), wat af en toe echt leidde tot 'wijvengezeik'.
Maar tempo lag precies goed voor mij. Ben wel in een erg warm land geweest en werden tot twee keer toe om 12u 'à middags in een bloedheet stadscentrum afgezet 'om lekker even rond te kijken'. Dat werd dus vooral verkoeling zoeken in de schaduw en zo min mogelijk bewegen. Had ik als FOX zijnde iets anders gepland...
Heb met twee groepsleden nog contact. Met 1 dagelijks. Wel handig als je samen een kind hebt en een tweede op komst
Maar tempo lag precies goed voor mij. Ben wel in een erg warm land geweest en werden tot twee keer toe om 12u 'à middags in een bloedheet stadscentrum afgezet 'om lekker even rond te kijken'. Dat werd dus vooral verkoeling zoeken in de schaduw en zo min mogelijk bewegen. Had ik als FOX zijnde iets anders gepland...
Heb met twee groepsleden nog contact. Met 1 dagelijks. Wel handig als je samen een kind hebt en een tweede op komst
Only dead fish go with the flow.
donderdag 24 september 2015 om 08:26
zondag 27 september 2015 om 19:54
Bali gedaan met fox, leeftijden tussen de 22 en ergens in de 50, goede man/vrouw verdeling . Prima tempo, goed georganiseerd, erg fijn dat je een eigen kamer hebt bij fox (echt tijd voor jezelf als je je terug trekt en iedereen heeft een eigen kamer). Ik was niet single maar alleenreizend, was echt een super reis omdat iedereen voor elkaar open staat (uitzonderingen daar gelaten) en iedereen elkaar in zijn waarde liet.
zondag 27 september 2015 om 20:16
quote:erg fijn dat je een eigen kamer hebt bij foxHeb je bij andere organisaties ook hoor. Je kunt altijd je eigen kamer boeken, kost in veel landen niet eens zo heel veel meer (200-300 euro op 'n reis van ruim 3 weken) Vind een eigen kamer idd essentieel, ik deel geen kamer, ook niet als ik met 'n vriendin reis (okee, weekendje wel, maar niet bij 'n reis van een paar weken)
Shoot first, ask questions later!
woensdag 30 september 2015 om 10:28
Ik ben ook met een singlereis meegeweest, 17 dagen naar Cuba.
We hadden een kleine groep, 10 personen waarvan 2 mannen.
De leeftijd lag tussen de 25 en 50, maar het was echt super gezellig en nu anderhalf jaar later spreek ik sommige reisgenoten nog steeds.
Ik zou zeggen doen!
We hadden een kleine groep, 10 personen waarvan 2 mannen.
De leeftijd lag tussen de 25 en 50, maar het was echt super gezellig en nu anderhalf jaar later spreek ik sommige reisgenoten nog steeds.
Ik zou zeggen doen!
People say 'crazy cat lady' like its's a bad thing..
woensdag 30 september 2015 om 12:03
quote:Plein18 schreef op 23 september 2015 @ 16:47:
[...]
Afgelopen zomer met een gewone reis van Fox mee geweest en en ik kan je zeggen : De 1e helft van de reis was een heel hoog tempo.Vroeg op, lange dagen in de bus.Lees dus de recensies van de reizen, want je kan niet van alle reizen zeggen dat het tempo laag is.Daarom zeg ik ook een paar regels verder dat het heel erg afhangt van waar je heen gaat en wat de samenstelling is.
[...]
Afgelopen zomer met een gewone reis van Fox mee geweest en en ik kan je zeggen : De 1e helft van de reis was een heel hoog tempo.Vroeg op, lange dagen in de bus.Lees dus de recensies van de reizen, want je kan niet van alle reizen zeggen dat het tempo laag is.Daarom zeg ik ook een paar regels verder dat het heel erg afhangt van waar je heen gaat en wat de samenstelling is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.