Buurtkat sproeit

23-09-2015 13:15 22 berichten
Een kan van de buren (ik weet niet van wie, wij wonen hier nog niet zo lang) zit vaak in onze tuin. Dat vond ik voorheen niet zo'n punt.

Maar deze kat zit steeds te sproeien. Tegen mijn net opgehangen was, mijn fiets, onze auto, achterdeur. Dan nog maar te zwijgen over de planten. Ik moest het ook al ontgelden. Kat kwam lief naar me toe gelopen, aaitje over de bol en de staart begon te trillen...

Nu word ik dit gedoe kotsbeu. Ik heb al een aantal keer mijn was opnieuw moeten doen en het is niet bevordelijk voor de fiets en auto.

Ik heb een vaag vermoeden van wie de kat is. Maar dat wil ik dan eerst zeker weten.

Onze tuin is afgeschermd met een hoge schutting, daar klimt poezemans steeds overheen. Maar hoe ga ik deze goorlap weren? Op het internet lees ik alleen tips over sproeiende katten in huis. Dit gebeurt dan alleen buitenshuis, maar dat vind ik niet minder vies.

Ik heb sinds maandag een klein katertje, daar kan het niet aan liggen volgens mij. Aangezien dit probleem al 2-3 maanden zich voordoet.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het eens aan de buren van wie je denkt dat de kat is? Of aan andere buren vragen van wie de kat is?
Kan wel aan je katertje liggen, de buurkat sproeit om aan te geven dat het zijn terrein is (volgens hem dan).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heeft hij een halsband of tuigje om? Daar even een briefje aanhangen met je nummer en de vraag of zijn baasjes jou willen bellen.
quote:viva-amber schreef op 23 september 2015 @ 13:21:

Kan wel aan je katertje liggen, de buurkat sproeit om aan te geven dat het zijn terrein is (volgens hem dan).

Ja maar mijn kater is hier pas 2 dagen. En dit gebeurt al zeker bijna 3 maanden.

Ik wou niet meteen naar de buren stappen, maar denk toch dat ik dit ga doen. Ik heb een vermoeden van wie hij is, maar zeker weten doe ik het niet. Beestje heeft overigens geen halsbandje. Kater is ook nog niet zo hele oud volgens mij. Is nog een redelijk klein ding.
Even bij de eigenaar langsgaan, je kunt toch aanbellen en vragen of het hun kat is en zo niet of ze weten van wie wel? Ik zou het probleem voorleggen en vragen om een oplossing. Is de kat gecastreerd? Als hij dichtbij komt kun je waarschijnlijk ook wel zien of er nog een stellen ballen onder hangt. Castreren kan helpen maar als katers het al lang doen kan het ook gedrag worden en dat is een behoorlijk probleem. Als de buren niet mee willen werken kun je melding maken bij de wijkagent. Dat zullen sommige vast onzin vinden maar het beest veroorzaakt overlast en schade en daar is de eigenaar verantwoordelijk voor. Wat de tuin betreft kun je die misschien wel afzetten, misschien sowieso een goed idee zodat je je eigen kat in de tuin kan laten en hij geen overlast bij andere veroorzaakt. Maak het in elk geval goed schoon op plekken waar je eigen kat het kan ruiken anders heb je kans dat hij hetzelfde gaat doen om zijn territorium af te bakenen en dan ben je nog verder van huis.
quote:mwcactus schreef op 23 september 2015 @ 13:41:

Even bij de eigenaar langsgaan, je kunt toch aanbellen en vragen of het hun kat is en zo niet of ze weten van wie wel? Ik zou het probleem voorleggen en vragen om een oplossing. Is de kat gecastreerd? Als hij dichtbij komt kun je waarschijnlijk ook wel zien of er nog een stellen ballen onder hangt. Castreren kan helpen maar als katers het al lang doen kan het ook gedrag worden en dat is een behoorlijk probleem. Als de buren niet mee willen werken kun je melding maken bij de wijkagent. Dat zullen sommige vast onzin vinden maar het beest veroorzaakt overlast en schade en daar is de eigenaar verantwoordelijk voor. Wat de tuin betreft kun je die misschien wel afzetten, misschien sowieso een goed idee zodat je je eigen kat in de tuin kan laten en hij geen overlast bij andere veroorzaakt. Maak het in elk geval goed schoon op plekken waar je eigen kat het kan ruiken anders heb je kans dat hij hetzelfde gaat doen om zijn territorium af te bakenen en dan ben je nog verder van huis.Ballen heeft hij nog inderdaad. Onze tuin is volledig afgeschermd met schuttingen van 1.80 hoog. Daar klimt hij steeds vrolijk overheen.
Natuurlijk klimt hij over de schutting. Daar is heel makkelijk over heen te komen voor een kat. Ga je straks met die van jou ook meemaken: dat hij boven op kasten zit en dat soort ongein.
Schuttingen zijn voor katten een eitje om op en over te klimmen. Ook voor de jouwe straks. De zal de bovenkant van de schutting met gaas moeten afzetten. of je tuin met kattennet overspannen.
Mijn kat heeft zelf kromme voorpootjes en zal dat niet kunnen. Vandaar dat die schuttingen zo prima is.

Maar wij gaan er dan toch maar een constructie opmaken. Alleen de auto staat op de oprit en is niet omheint. Dus daar moeten we nog iets voor verzinnen. Ondertussen zit er een wazige vlek in de lak en daar zijn we best pissig om.
quote:SherlotteHolmes schreef op 23 september 2015 @ 14:01:

Mijn kat heeft zelf kromme voorpootjes en zal dat niet kunnen. Vandaar dat die schuttingen zo prima is.

Maar wij gaan er dan toch maar een constructie opmaken. Alleen de auto staat op de oprit en is niet omheint. Dus daar moeten we nog iets voor verzinnen. Ondertussen zit er een wazige vlek in de lak en daar zijn we best pissig om.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Oeps, een woordspeling. Nouja jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik zou toch eens in de omgeving vragen van wie de kater is en toch de eigenaar confronteren. Jullie hebben nu schade aan jullie auto door het sproeien en dat gaat alleen nog maar meer worden, zeker als hij dadelijk jullie katertje gaat ruiken, dan zal hij ook bij jullie deuren gaan sproeien en dan bijten de kozijnen en de deuren helemaal uit.

Dat is sowieso smerig maar het gaat jullie dan ook geld kosten, lijkt me niet de bedoeling.

De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn kat en moet hem gewoon laten castreren!

Kan er sowieso niet goed tegen dat mensen hun katten maar buiten laten zonder die eerst te laten castreren of steriliseren, alsof er nog niet zwerfkatten genoeg zijn!
Als je eigen katertje straks groter is mag je hopen dat hij in staat is om zich de tuin en de oprit e.d. als territorium toe te eigenen. Dan ben je van de buurkat af.

Pas wel een beetje op het kleine katertje, want hij moet zich dus kennelijk invechten in zijn eigen tuin die al door de buurkat is ingelijfd. Hij zal niet de eerste kat zijn die amper in de eigen tuin durft te komen.

Kijktip: https://www.youtube.com/watch?v=w1Cr_ex7LL0
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Stroomdraad over de schutting, op twee lagen aanbrengen en je probleem is opgelost.
quote:merano schreef op 23 september 2015 @ 14:23:

Als je eigen katertje straks groter is mag je hopen dat hij in staat is om zich de tuin en de oprit e.d. als territorium toe te eigenen. Dan ben je van de buurkat af.

Pas wel een beetje op het kleine katertje, want hij moet zich dus kennelijk invechten in zijn eigen tuin die al door de buurkat is ingelijfd. Hij zal niet de eerste kat zijn die amper in de eigen tuin durft te komen.

Daar ben ik mij van bewust. Helaas is mijn katertje een beetje gehandicapt. Hij zat in de verdrukking in de baarmoeder en heeft daardoor kromme voorpootjes. De zijn nu ingespalkt en het is nog even afwachen hoe hij zich gaat ontwikkelen. Mede daardoor ben ik nog niet overuit of bij zonder toezicht later naar buiten mag. Omdat hij waarschijnlijk niet goed van zich kan afknokken.

Buren zijn nu niet thuis, als die vanavond thuis zijn dan ga ik er toch even langs. Even bedenken hoe ik dit tactisch ga brengen. Ik wil helemaal geen gedoe en verwijten.

Ondertussen weet ik nu wel van wie de kat is, zag hem net in de vensterbank slapen.
quote:iones schreef op 23 september 2015 @ 14:25:

Stroomdraad over de schutting, op twee lagen aanbrengen en je probleem is opgelost.Goede optie inderdaad en niet heel lelijk als je het een beetje netjes doet. Aangezien TO zegt dat haar katje niet kan klimmen door iets aan de pootjes vraag ik me af of hij zich wel normaal kan verdedigen tegen die territoriale buurkat als die ruzie in de tuin komt zoeken dus voor de veiligheid van je eigen katje ook een goed plan. Maar dat lost het probleem met de auto enz niet op.
Hopelijk is het geen rode kater, die blijven namelijk vaak sproeien.
Oh ja, casalinga? Dat heb ik nooit eerder gehoord of gezien.
quote:melbrw schreef op 23 september 2015 @ 15:47:

Oh ja, casalinga? Dat heb ik nooit eerder gehoord of gezien.

Dan bij deze .

Maar ja, echt waar. In onze buurt lopen een hoop katten, ik ben de tel kwijtgeraakt. Maar er sproeit er maar één, en dat is de dikke rode, balloze buurtkater. Schijnt vaker voor te komen. En hij sproeit werkelijk tegen alles. De voordeur van de buren, de autobanden, onze garagepoorten en als hij de kans krijgt glipt ie naar binnen (om het even waar) en geloof me, dat ruik je onmiddellijk.
Hmm, door jouw opmerking moest ik ineens denken aan een voorval uit mijn jeugd.

Er kwam verre familie op bezoek en we zaten in de tuin. Dit familie lid was redelijk vreemd in zijn gedrag. Ex drugsgebruiker, zoon van een geliefde oom uit het buitenland.

We zaten dus buiten en op een gegeven moment was onze rode (normaal goed opgevoede) kater op het schuurdak geklommen.

Waarop hij dus achterwaarts vol over die neef heen zeek. Het beest kon uitstekend mikken .

En dan mijn moeder met een opmerking in de trant van "doet ie anders nooit ".

Het heeft wel indruk op me gemaakt toen. Geweldige kat trouwens!
Neef werd trouwens onder de douche gezet en schone kleding aangeboden. Hij kon het ook niet helpen dat poes hem niet mocht

Maar goed,hier heeft SherlotteHolmes allemaal niets aan.

Heb je al foto's van je poes?

Ik ben echt heel nieuwsgierig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven