Wonen in Assendelft

23-09-2015 19:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu in amsterdam maar willen iets kopen in assendelft. Hoe is het daar? Is het een beetje levendig het zal nooit als amsterdam zijn natuurlijk maar hoe zijn de mensen? We hebben beiden een auto en ons werk en mijn school is wel in Amsterdam. We denkenen ook aan de toekomst en willen onze kinderen liever niet in Adam op laten groeien
quote:bubbelwijn schreef op 23 september 2015 @ 20:35:

Ja idd, de vliegtuigen wat iemand zei. Kennisen klagen steen en been.Die komen ook over Castricum en Haarlem btw. In Haarlem zelf hoor je ze niet zo, maar daar hoorde ik op mijn centrum bovenwoning weer wel het circuit van Zandvoort als de wind goed stond
Zaterdag 3 oktober is het open huizen route. Paar huizen bekijken sfeer in de wijk proeven?
Ik vind Driehuis en Santpoort ook mooi wonen. Wel duurder dan Assendelft.
quote:himalaya schreef op 23 september 2015 @ 21:00:

[...]

Maar om vanuit Castricum op de snelweg richting Amsterdam te komen ben je lang onderweg.Ja, dat klopt, niet aan gedacht
quote:himalaya schreef op 23 september 2015 @ 21:00:

[...]

Maar om vanuit Castricum op de snelweg richting Amsterdam te komen ben je lang onderweg.Van Castricum, Limmen of Heiloo vandaan ben je met 10/15 minuten op de A9. In de spits zonder wegwerkzaamheden. Mijn man doet dit dagelijks. Hij werkt veel ín Amsterdam en is meestal binnen 50 minuten op zijn werk. Dit is afhankelijk van aan welke kant van Amsterdam hij moet zijn die dag.
quote:Star schreef op 23 september 2015 @ 20:40:

[...]

Ja want Assendelft is alleen vinexlocatie Star je hebt gelijk met deze reactie. Het oude Assendelft, de lintbebouwing vind ik wel leuk en mooi. Saendelft vind ik echt verschrikkelijk. (Het erge is dat het waarschijnlijk ook mijn toekomst gaat worden)
quote:nieuwsbrief50 schreef op 23 september 2015 @ 22:25:

[...]

Star je hebt gelijk met deze reactie. Het oude Assendelft, de lintbebouwing vind ik wel leuk en mooi. Saendelft vind ik echt verschrikkelijk. (Het erge is dat het waarschijnlijk ook mijn toekomst gaat worden)Dat is een deprimerende gedachte.... waarom gaat het dan je toekomst worden?
Ik kom uit de Zaanstreek en Assendelft is vooral saai en kleurloos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het eerste waar ik aan denk is de linoleumstank van Forbo. Of is daar inmiddels iets aan gedaan?
.
quote:Wilhelmina_wever schreef op 23 september 2015 @ 20:55:

[...]

Onzin. Castricum ligt ongeveer 10 km van Assendelft af. Haarlem ligt iets verder weg maar net zo ver van Amsterdam af.Ja 10km over die schijterige altijd drukke Provincialeweg. Dus niet ver in afstand nee, tijd is weer een ander verhaal.
Uitgeest is ook een optie. Daar zit je echt in 2 minuten op de snelweg. Ook de treinverbindingen zijn vanuit daar uitstekend. Niet een heel bruisend dorp, maar beter dan Saendelft.

Castricum/Heiloo is mooi, maar erg prijzig. Heemskerk is denk ik te multicultureel voor je vriend.
...
quote:impala schreef op 24 september 2015 @ 06:51:

Het eerste waar ik aan denk is de linoleumstank van Forbo. Of is daar inmiddels iets aan gedaan?Nope.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:ankalida schreef op 24 september 2015 @ 07:57:

Uitgeest is ook een optie. Daar zit je echt in 2 minuten op de snelweg. Ook de treinverbindingen zijn vanuit daar uitstekend. Niet een heel bruisend dorp, maar beter dan Saendelft.

Castricum/Heiloo is mooi, maar erg prijzig. Heemskerk is denk ik te multicultureel voor je vriend.Uitgeest is nog veel erger en veel minder gemengd....
Is Weesp of Ouderkerk a/d Amstel geen optie? Ik ben aan het kijken naar Haarlem (werk ook in Amsterdam), daar heb je ook een treinstation waardoor je snel in Amsterdam bent. Misschien is dat ook een optie voor je.
Dingen die ik fantastisch vond in Saendelft waren mijn uitzicht en de medische zorg van de huisartsen in het gezondheidscentrum. Altijd perfect met afspraken precies op tijd. Met mijn huidige huisarts ergens anders is het net alsof ik medisch weer terug de steentijd ben ingeworpen.

Veel gezelligheid heb ik verder niet ontdekt in die paar jaartjes dat ik in Saendelft woonde. Auto beslist nodig. Maar je krijgt ook wel heel veel woonruimte voor je geld als je het vergelijkt met amsterdam. Dat maakt het aantrekkelijk, inclusief gratis parkeren voor de deur.
quote:spectral schreef op 24 september 2015 @ 08:18:

[...]

Uitgeest is nog veel erger en veel minder gemengd....Niet met je eens. Rij maar eens door Saendelft heen. Hele lange saaie rijen van gelijke woningen, echt griebels. En dat minder gemengd: dat wil TO toch? Dan moet je namelijk niet in het behoorlijke multiculti Heemskerk zijn.
...
quote:ankalida schreef op 24 september 2015 @ 08:54:

[...]

Niet met je eens. Rij maar eens door Saendelft heen. Hele lange saaie rijen van gelijke woningen, echt griebels. En dat minder gemengd: dat wil TO toch? Dan moet je namelijk niet in het behoorlijke multiculti Heemskerk zijn.Qua huizen wellicht wel, maar Uitgeest is veel meer een inteelt dorp... ons kent ons.
Ik herken dat niet. Het grootste deel van de Uitgeesters heeft geen wortels in het dorp. Daarvoor moet je naar Akersloot en Limmen. Dat zijn nog echte dorpen met ons kent ons.

Wel is Uitgeest saai. Dat moet ik toegeven.
...
quote:Star schreef op 24 september 2015 @ 07:50:

[...]

Ja 10km over die schijterige altijd drukke Provincialeweg. Dus niet ver in afstand nee, tijd is weer een ander verhaal.Er gebeuren ook met enige regelmaat ongelukken, waardoor die enige toegangsweg naar de a9 vast staat. Dan kun je via Heiloo/Alkmaar ( en daar aansluiten in de file op de A9, of via het dorp Cadtricum, met die oh zo fijne (..) spoorwegovergang.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Flessenpost schreef op 24 september 2015 @ 08:18:

Is Weesp of Ouderkerk a/d Amstel geen optie? Ik ben aan het kijken naar Haarlem (werk ook in Amsterdam), daar heb je ook een treinstation waardoor je snel in Amsterdam bent. Misschien is dat ook een optie voor je.Goed idee haarlem vind ik ook altijd zo een mooie stad, zolang er nieuwbouw is want we willen er niet teveel aan doen
quote:Emmarosie schreef op 24 september 2015 @ 12:15:

[...]

Goed idee haarlem vind ik ook altijd zo een mooie stad, zolang er nieuwbouw is want we willen er niet teveel aan doenLigt een beetje aan jullie budget hè....
quote:kerol schreef op 24 september 2015 @ 08:28:

Dingen die ik fantastisch vond in Saendelft waren mijn uitzicht en de medische zorg van de huisartsen in het gezondheidscentrum. Altijd perfect met afspraken precies op tijd. Met mijn huidige huisarts ergens anders is het net alsof ik medisch weer terug de steentijd ben ingeworpen.

Veel gezelligheid heb ik verder niet ontdekt in die paar jaartjes dat ik in Saendelft woonde. Auto beslist nodig. Maar je krijgt ook wel heel veel woonruimte voor je geld als je het vergelijkt met amsterdam. Dat maakt het aantrekkelijk, inclusief gratis parkeren voor de deur.Ja we willen het liefst in saendelft, we willen gewoon een mooie eengezingswoning achtertuin etc en in amsterdam is het bijna niet te betalen in de buurt van onze keuze. We hebben beide een auto maar moet 1 dag id week naar college en dan zal ik dus met ov moeten reizen en ben bang dat het zo ver is vanaf daar
quote:mirri29 schreef op 23 september 2015 @ 21:03:

Zaterdag 3 oktober is het open huizen route. Paar huizen bekijken sfeer in de wijk proeven?Goeie tip gaan we zeker doen!
quote:Emmarosie schreef op 24 september 2015 @ 12:18:

[...]

Ja we willen het liefst in saendelft, we willen gewoon een mooie eengezingswoning achtertuin etc en in amsterdam is het bijna niet te betalen in de buurt van onze keuze. We hebben beide een auto maar moet 1 dag id week naar college en dan zal ik dus met ov moeten reizen en ben bang dat het zo ver is vanaf daar

Als je een fiets hebt om naar het station te rijden is dat prima te doen voor een dagje per week. Dan kun je ook nog eens een drankje drinken in Amsterdam, dat moet je sneller laten als je met de auto naar huis moet.

(ik ejgejde me alleen altijd aan die dame met die ijjitatante gooische ejjj die door de spjintejj klonk als we station "Wojmejveejrr" nadejden. Dat ze daar nou niet een normaal sprekend mens voor konden vinden die wel gewoon wormerveer kon uitspreken.)
Nieuwbouwwijk broekpolder ligt deels in heemskerk en deels in beverwijk. Daar woont niet het multiculti publiek wat je in andere delen van deze plaatsen vindt. Het leeft meer dan Saendelft, je zit zo op de snelweg, er zijn veel voorzieningen (winkels, zwarte markt, bioscoop, zwembad, eetgelegenheden, ziekenhuis) en je kunt tegen de tijd dat ze naar de middelbare moeten uitwijken naar blanke scholen in castricum. Ook qua sportmogelijkheden beter dan saendelft. In saendelft gaan de huizen duur weg, tis kennelijk wel erg gewild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven